Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Förbannad på banken (tillstånd att göra internationella överföringar "expired ")
150.000 sek är gränsen för rapportering till Riksbanken. Men bankerna har blivit försikitiga av rädsla för böter till Riksbanken om de inte är restriktiva och har koll på huruvida det är terrorister som finansieras.
Fel, finns inget som säger att överföringar upp till 150 000 SEK är ok. " I korthet ger den finansiella institutioner som banker, växlingskontor, husmäklare och andra som kan hantera stora summor pengar, skyldigheten att rapportera misstänkta transaktioner till myndigheterna". Om pengar kommer från ex.vis pension är det inga problem men kommer pengarna från överföring från annan bank och inte regelbundet måste ex. banken ifrågasätta och kan banken inte få en förklaring så måste det anmälas och kan stoppas.
Man får väl räkna med att frågan kan komma så småningom, jag har fler överföringar att göra innan huset är betalt. Det är bara bra att man håller koll, inget fel i det.
Ja, jag skrev ju det. Det hade iofs varit tydligare om jag hade skrivit den längre varianten "vid uttag i uttagsautomat utomlands" istf bara "utomlands", men jag trodde inte det kunde missförstås.
Ja, jag skrev ju det. Det hade iofs varit tydligare om jag hade skrivit den längre varianten "vid uttag i uttagsautomat utomlands" istf bara "utomlands", men jag trodde inte det kunde missförstås.
Vad jag kommit fram till då det gäller ICA är att deras uttag utomlands med deras kort var billigast. Men ..... dom tar igen det på alla andra tjänster Tex. överföring från deras konto till utland 100 SE kr, skandal, för en tjänst som sköts av kontoinnehavaren
Vad jag kommit fram till då det gäller ICA är att deras uttag utomlands med deras kort var billigast. Men ..... dom tar igen det på alla andra tjänster Tex. överföring från deras konto till utland 100 SE kr, skandal, för en tjänst som sköts av kontoinnehavaren
Jo finns en nackdel jag hittade...vid atm uttag börjar de räkna ränta direkt, dock bör man ju kunna undvika detta genom att sätta in lite för mycket pengar på kortet så det finns en buffert.
Blir nog ica en resa till iaf och ev byta längre fram.
Jo finns en nackdel jag hittade...vid atm uttag börjar de räkna ränta direkt, dock bör man ju kunna undvika detta genom att sätta in lite för mycket pengar på kortet så det finns en buffert.
Blir nog ica en resa till iaf och ev byta längre fram.
Minst dåliga alternativt är nog det bästa man kan hoppas på som sagt. Får betalt för att låna pengar av riksbanken, som de sedan kan låna ut till sina kunder för räntor i 20-procentklassen.
Har en kompis som gör följande. Han har ett Mastercard, som han fyller med pengar, som han förväntas använda vid resa.
Uttag genom att gå in på en bank i Th och be om antalet K Tbh, uttaget är gratis, växelkurs enligt Mastercards växelkurs.
Jag gjorde uttag på VISA kort på bankerna innan jag hade Thai bank på mitt Swedbank kort men det var ett max uttag på 20.000 bath per dag inne på bank dessa 20.000 kunde man ta ut extra utöver max beloppet per dag på atm.
Funkade på alla bankers växelbås och inne på bankerna.
Hade man tagit ut maxbelopp på vecka i atm kunde man fortsatt ta ut dessa 20k inne på banken per dag på kortet.
Nu är det några år sen och om fortsatt samma gäller vet jag ej.
Dessa 20.000 då var max beloppet Thailand bankerna godkände per dag så inget maxbelopp satt av Swedbank.
För Er som ev gillar Nordea kan jag rekommendera att se gårdagens Agenda .................. Nordea har nu ertappats med att vara behjälpliga till "säkra placeringar i utländska konton" haha en statlig bank som ev varit behjälpliga till skattebrott ,, märkligt må jag säga ...................
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.