Förhållande till thaifamilj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tror dom flesta här fått den frågan fast dom har ju kravlöst stått för bensinkostnaderna när dom har varit på semester i Thailand.
Jag valde att inte stå för bensinkostnaderna, tror dom flesta här tagit fram plånboken när bilen skall tankas och dom vart på plats.

Värst skrev jag väl inte men maken till fräckhet..
Dom andra frågar väl inte efter pengar eftersom gubbarna ger frivilligt ;)

Att komunisera e inga större problem farsan kan en del engekska så vi kan prata me varandra

Dom har allt dom behöver redan o betalt av dom själva snygg kåk me farang standard
tmp_20359-DSC_000001-928268674.JPG
tmp_20359-DSC_14711808589009.JPG

Du är tydligen inte den första farangen i familjen, om man ser till huset.Det har dom troligen inte byggt själva.

Om jag inte minns fel hade hon väl en från Australien innan som han berättade om. Så det är ju bra när andra bekostar.o_O

Ja hon har haft en från Australien men huset har farsan byggt.o bekostat själv döttrarna har inte betalt något o ingen farang heller dom har haft huset i snart 15 år

Som jag sagt förut farsan militär o känar rätt bra

Ja hon har haft en från Australien men huset har farsan byggt.o bekostat själv döttrarna har inte betalt något o ingen farang heller dom har haft huset i snart 15 år

Som jag sagt förut farsan militär o känar rätt bra

Militärer brukar få rätt så bra möjligheter till att låna pengar och till bra ränta. Jag hade ett par militärer som jag tror va rätt högt uppsatta som kunder (colonel). Dom hade tillgång till militärlastbil då dom kom och hämtade upp grejer dom hade köpt, naturligtvis hade dom ett gäng meniga med och bar och körde lastbilen, dom hade också en personlig assistent som skötte allt åt dom.

En del tror att alla thai inte har hjärna att skaffa sig vare sig pengar eller fina prylar... vilket är rätt enfaldigt. Ofta finns det välutbildade thaitjejer som vill ha farang, inte för bara pengarnas skull utan för dom blivit bränd av thaigubbars taskiga uppfattning om könsroller.

Militärer brukar få rätt så bra möjligheter till att låna pengar och till bra ränta. Jag hade ett par militärer som jag tror va rätt högt uppsatta som kunder (colonel). Dom hade tillgång till militärlastbil då dom kom och hämtade upp grejer dom hade köpt, naturligtvis hade dom ett gäng meniga med och bar och körde lastbilen, dom hade också en personlig assistent som skötte allt åt dom.

En del tror att alla thai inte har hjärna att skaffa sig vare sig pengar eller fina prylar... vilket är rätt enfaldigt. Ofta finns det välutbildade thaitjejer som vill ha farang, inte för bara pengarnas skull utan för dom blivit bränd av thaigubbars taskiga uppfattning om könsroller.

Stämmer.bra.med lånen o så
Han har erbjudit sig att ta ut en ny bil pt mig till 0 ränta o ingen handpenning utan bara betala per månad men jag tackade nej sa att vi får se i framtiden....

I somras när vi åkte rrill hans.bas i Phetchabun va det jag som va hans privat chaufför va jäkligt kul när vi svände in vi basen o alla meniga flög upp i givakt när jag o han svänge in genom grinden

DSC_000001.JPG
DSC_1046.JPG

Har en bra relation med svärmor, svärfaren dog när min fru var 7 år gammal, hennes lillebror sitter i fängelse men tycker bra om honom oavsett, frugans nanny sedan hon var liten har flytt fältet efter att hon dragit sig på en del skulder, frugans mormor dog i sommras så är en ganska liten thaisläkt jag har (2 pers). Kanske hade svärmor föredragit en thaisvärson, va vet jag.. vi lägger inga pengar på släkten, svärmor har bra inkomst så hon klarar sig gott.

För en del verkar det som om en thaitjej är "smutsig" om hon haft falang innan, dom gubbarna måste träffat en oskuld eller vad tror ni?... :rolleyes:

Vem fn vill ha en oskuld...
Det är väl eg bara bra om dom haft falang innan och lärt sig engelska och lite om falang kultur.
Min tjej har ju lärt sig engelskan på jobbet på ett universitet i bkk. Hon va ihop 3v med en sweizare innan mig men jag hade gärna sett att hon haft lite mer kunskap om falangkultur för det har krockat en del där kan man säga, men nu gillar hon vårt sätt mycket bätte än thai tänket.
ordning å reda trivs hon med :)

Vem fn vill ha en oskuld...
Det är väl eg bara bra om dom haft falang innan och lärt sig engelska och lite om falang kultur.
Min tjej har ju lärt sig engelskan på jobbet på ett universitet i bkk. Hon va ihop 3v med en sweizare innan mig men jag hade gärna sett att hon haft lite mer kunskap om falangkultur för det har krockat en del där kan man säga, men nu gillar hon vårt sätt mycket bätte än thai tänket.
ordning å reda trivs hon med :)

Aldrig särskilt kul att ha otur i kärlek, man hoppas ju att första förälskelsen ska vara livet ut, men så funkar det ju inte riktigt i verkligheten, ja håller med, en tjej som haft farang tidigare vet oftast vad hon ger sig in på. Jag har sett flera exempel dock där tjejen innerst inne älskar thaikillar, och det blir en sådan hon gifter sig med.

I stort sett alla thaitjejer där jag bor i Sverige som kom som små har idag thaikillar som pojkvänner.

Att frugan skulle varit oskuld när vi träffades hade varit ett mirakel för hon var tillsammans med sin före detta thaikille i massvis av år.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp