Varar förhållande mellan thailändare och svensk längre?

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Min fru är en ypperlig kock och älskar att laga mat så jag är lyckligt lottad. Hon vill inte gå på restaurang annat än när ungarna tjatar om hamburgare och annat eländigt junkfood. :)
 
Min fru kunde inte laga så mycket mat när hon kom (hon var ju inte så gammal och åt oftast nudelsoppa eller som tam i Thailand innan, men har lärt sig och är fantastisk på både thai och farang mat. I går lagade hon biff Rydberg. Hon lagar i stort sett alltid middag. jag gör min och barnens frukost oftast. Lunch äter vi ute (min fru oftast hemma, då hon pluggar halva dagar på skolan och andra halvan på distans - dvs hemma).

Städar och tvättar gör oftast min fru men jag hjälper till ibland när jag hinner.

Äter ute gör vi sällan, men det händer ibland men oftast bara när vi är bortresta.
 
Min tjej är duktig på att laga mat och lagar till mig om jag vill ha thai mat även falang mat.
Städ och tvätt delar vi på typ tejen 65 % och jag 35 % ;)

Vet endel thai tjejer här i Sverige som inte är så bra på att laga mat men det är ju så med svenska tejer med vissa bra vissa dåliga.

Har nog lite med uppväxt och intresse.
 
"bson " sa:
Hur är det hemma hos er grabbar, lagar er fru/tjej/kille mat till er varje dag eller får ni fixa det själva eller går ni ut och äter?
Mina 2 närmaste grannar som jag är god vän med (båda norrmän) går alltid ut och äter allt utom frukosten, deras fruar lagar aldrig någonsin mat till dom och städar gör dom inte heller, kommer hemhjälp i mellanåt som fixar det för dom.
Själv får jag frukost, lunch, middag och kvällsmat varje dag och ska vi äta ute är det jag som måste säga till och städar gör hon också.

Till saken hör att båda dessa norrmän träffat sin tjej på lampaffär.
Min tjej har en teori om att dessa lamp tjejer är lata av naturen och vill nu visa att dom kommit upp sig och vill då inte utföra hushålls sysslor.

En av mina bästa vänner här är svensk och han har inte träffat sin fru i lampaffär och hon lagar mat och städar.

Är det kanske norrmännen som vill spela allan och inte ha en fru som smutsar ner fingrarna?
Fast jag är rätt säker på att iaf den ena grannen gnäller ang städningen i mellanåt men blir nertryckt av sin fru som står på huset..

Min fru lagar alltid maten.
I Thailand äter vi oftast ute men nån gång i veckan får hon röra ihop nåt svenskt, blir så jävla trött på thaimaten.
 
"BaBoo " sa:
Min fru lagar alltid maten.
I Thailand äter vi oftast ute men nån gång i veckan får hon röra ihop nåt svenskt, blir så jävla trött på thaimaten.
Brukar gå ut och käka när jag blir sugen på falang käk
 
"bson " sa:
Brukar gå ut och käka när jag blir sugen på falang käk

Då är du lyckligt lottad om du hittat nåt bra ställe med riktigt bra falangkäk.

Blir iofs macdonalds ibland (har hemkörning dygnet runt där jag bor) om man nu kan kalla det farangkäk
 
"BaBoo " sa:
Då är du lyckligt lottad om du hittat nåt bra ställe med riktigt bra falangkäk.

Blir iofs macdonalds ibland (har hemkörning dygnet runt där jag bor) om man nu kan kalla det farangkäk
Finns gott om riktigt bra falang restauranger här, Italienska, Franska, Danska, Norska, Tyska och ett antal Svenska. Bla en Italiensk och en Fransk håller hög klass och har fått div utmärkelser, även min svenska favorit Resturang Sweden är kanon. Vill man äta gourme falang käk så har Black Mountin en restaurang med samma namn nere på stan men där kostar det lite extra om en säger..

Det finns lite mer här än Mc Donalds, Burger King och Subway vilket inte Phonta lyckades upptäcka..
Finns ett gäng bra pizzerior också om man känner för det.

Restaurang Hemma e bäst på Thaikäket :D
 
"bson " sa:
Finns gott om riktigt bra falang restauranger här, Italienska, Franska, Danska, Norska, Tyska och ett antal Svenska. Bla en Italiensk och en Fransk håller hög klass och har fått div utmärkelser, även min svenska favorit Resturang Sweden är kanon. Vill man äta gourme falang käk så har Black Mountin en restaurang med samma namn nere på stan men där kostar det lite extra om en säger..

Det finns lite mer här än Mc Donalds, Burger King och Subway vilket inte Phonta lyckades upptäcka..
Finns ett gäng bra pizzerior också om man känner för det.

Restaurang Hemma e bäst på Thaikäket :D

Finns säkert 1000 st på Phuket men jag har turen att ha en fru som lagar så god svensk husmanskost så allt annat smakar skit i jämförelse :)
 
"BaBoo " sa:
Finns säkert 1000 st på Phuket men jag har turen att ha en fru som lagar så god svensk husmanskost så allt annat smakar skit i jämförelse :)
Eftersom jag själv är allergisk mot att laga mat så har inte tjejen fått kläm på falang mat än men jag har en god vän vars fru ska lära upp henne att rulla köttbullar mm ;D
 
Lagar själv maten men beror ju på att jag vill ha Svensk mat och lagar hyfsad sådan, men är ju också lyckligt lottad med att ha riktigt bra Svenska restauranger runt om kring inte som i Phuket.

Men tjejen är lite frustrerad och vill laga maten så vi lagar ihop men jag bestämmer ingredienserna.
Men hon är likadan äter knappt Thaimat hon vill bara ha Isaan mat.
 
"Jonas " sa:
Lagar själv maten men beror ju på att jag vill ha Svensk mat och lagar hyfsad sådan, men är ju också lyckligt lottad med att ha riktigt bra Svenska restauranger runt om kring inte som i Phuket.

Men tjejen är lite frustrerad och vill laga maten så vi lagar ihop men jag bestämmer ingredienserna.
Men hon är likadan äter knappt Thaimat hon vill bara ha Isaan mat.
Finns många bra svenska restauranger i Phuket och i lilla ata fins det många med Kanske du skulle åka runt lite mer i dom ställena som tillhör Ohuket och kolla nästa gång du tänker ta en lite semester tur dit
 
Jag grundade min kommentar på Baboo innlägg, på det verkade det som tvärtom.
 
Har faktist varit där mer än min lilla semestertur min första resa till Thailand var till Phuket.
 
Är det något man kan erkänna Pattaya för så är det att här finns restauranger av riktig toppklass av olika nationaliter.
 
"Jonas " sa:
Jag grundade min kommentar på Baboo innlägg, på det verkade det som tvärtom.
Ja han sa att du hade tur som hittat ett bra ställe med Farang mat men sa även att det fans många Att han ninte tycker om den maten som dom har där är ju upp till honom Alla har ju som tur är olika smak Jag har prövar många stälen och tycker dom är ok Nu blir det nästan aldrig jag går dit för tycker inte det är värt dom priserna och sen vill jag ha Thaimat när jag är där. Har inget sug av farang mat när jag komer ner dit utan Thaimat för hela slanten
 
Här har ja tur och har Svenskställa 300m från huset inriktat på husmanskost 180-200 bath för en måltid, blir lunch där ibland men mest lagat hemma denna gången, idag blev det korvstroganoff.
 
Fn va sugen jag blev nu, har inte käkat stroganoff på 2 år tror jag.
Måste ta tag i detta och lära tjejen laga lite husmanskost.
Vad köper man för korv här?
 
Tysk fleischwurst smakar precis som falukorv och ser ut som en mindre variant av den.
Här är en bild på den.

0008.jpg
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
4
Visningar
6 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar
9 K
A
 
Tillbaka
Topp