Svenska män har flest thaifruar i förhållande till befolkningen i hela världen

Svenska folket är det mest ensamma i världen enligt en undersöknig jag läste om för 8 månader sedan .

Antar det är mycket därför männen flyr ensamheten till Thailand .
Det har lagt ner milijarder på att även blinda ska klara sig själv i trafiken

Tror nu att några har blivit varnade från att köpa grisen i säcken .
Här i Thailand .
Min ursprungliga tanke var den .
Men som vanligt så börjar några mindre vetande strida emot .
Tack för den här gången

Tror nu att några har blivit varnade från att köpa grisen i säcken .
Här i Thailand .
Min ursprungliga tanke var den .
Men som vanligt så börjar några mindre vetande strida emot .
Tack för den här gången
Jag tror nog att man skall vara försiktig med att anklaga andra för att vara mindre vetande om åsikterna går isär. Den samlade erfarenheten bland våra medlemmar är inte att förakta. Och dom flesta avhåller sig från tvivelaktigt språkbruk. Alla är välkomna här men vi måste tänka på att det är ett öppet forum (bortsett från Dude då) och det är öppet för barn i alla åldrar.

Ja barnen kan se porrfilm krigsfilm ja allt här på datorn . har du inte tängt på det .
Du var ju med och försvarade alla som hoppade på mig .
Eftersom dom dessutom inte vet så mycket i ämnet kvinnor .
Är dom ju mindre vetande .
Och börja kalla andra för åsnor .
.
Jag har många ämnen som andra här kan mycket .
Då lyssnar jag och lär av dom

Kan tala om att jag känner mig inte någonting välkommen till det här forumet .
så jag kommer att undvika att skriva mera här .har provat skriva ett par gånger och folket här t.om .
Började hacka på min fru .

Ja barnen kan se porrfilm krigsfilm ja allt här på datorn . har du inte tängt på det .
Du var ju med och försvarade alla som hoppade på mig .
Eftersom dom dessutom inte vet så mycket i ämnet kvinnor .
Är dom ju mindre vetande .
Och börja kalla andra för åsnor .
.
Jag har många ämnen som andra här kan mycket .
Då lyssnar jag och lär av dom
Jag är mycket väl medveten om all skit som barn kan se på Internet och det är bara att beklaga. Men vi vill inte bidra till detta i öppet forum vilket klart framgår av våra regler.

Känner du dig påhoppad och om någon har hackat på din fru vill jag be dig att trycka på anmälarknappen. Då tittar vi på saken och åtgärdar vid behov. Det som uppfattas som kränkande av en person reagerar kanske andra inte på. Det är ingen som medvetet särbehandlas här.

Vem tröck på anmälarknappen när jag blev tillsagd av dig och mina när mina oskyldiga brev blev utsuddade

Ni såg inget behov när många hoppade på mig och min fru .
Har genomskådat er nu .
Tack och adjö

Förvånar mig inte, om så är fallet. Sverige är ju antagligen också det landet där radikalfeminismen har tillåtits forma samhället i högst grad.

Vi ligger liksom i frontlinjen - bara en sådan sak som att försvarsmakten skall ha ett genusperspektiv på sina taktiska beslut!

"Män är från Mars,
och kvinnor är från vettet"

Men här är åtminstone några kloka kvinnor:

http://ledarsidorna.se/2016/12/chris-forsne-rasera-den-svenska-sjalvbilden/

https://detgodasamhallet.com/2017/01/01/nyarsonskan/#more-5992

Sverige och Thailand har mer gemensamt än man kan tro. Det tror jag är en förklaring. Både folken är konflikträdda och hyfsat ödmjuka. Vilket gör att folken ger varann gott rykte. Sen är båda länderna monarkier och det är ingen nyhet att Bhumipol och Carl Gustav gillade varandra. Och glöm inte att Cholalongkorn besökte Sverige redan på 1800-talet. Turismen från Sverige är stor. Handlar inte bara om att det är varmt och skönt och billigt utan ofta också friktionsfritt för det är så båda folken är funtade. Dessutom är båda folken toleranta, thailändare kan vara sensationellt toleranta med tanke på hur vi beter oss i Pattaya ibland ;-D Thailändarna vill också göra gott, nedärvt genom buddismen. Sen är väl thaländarna kanske lite sugnare på att tjäna pengar än svenskar men det hänger nog samman med att deras tillvaro generellt sett är mer kärv än vår, dom har ju inte vårt socialförsäkringssystem t.ex.

Sverige och Thailand har mer gemensamt än man kan tro. Det tror jag är en förklaring. Både folken är konflikträdda och hyfsat ödmjuka. Vilket gör att folken ger varann gott rykte. Sen är båda länderna monarkier och det är ingen nyhet att Bhumipol och Carl Gustav gillade varandra. Och glöm inte att Cholalongkorn besökte Sverige redan på 1800-talet. Turismen från Sverige är stor. Handlar inte bara om att det är varmt och skönt och billigt utan ofta också friktionsfritt för det är så båda folken är funtade. Dessutom är båda folken toleranta, thailändare kan vara sensationellt toleranta med tanke på hur vi beter oss i Pattaya ibland ;-D Thailändarna vill också göra gott, nedärvt genom buddismen. Sen är väl thaländarna kanske lite sugnare på att tjäna pengar än svenskar men det hänger nog samman med att deras tillvaro generellt sett är mer kärv än vår, dom har ju inte vårt socialförsäkringssystem t.ex.
Kan hålla med dig om rätt mycket men sista stycket är ju bara en inbillning.
Det sociala systemet fungerar i Thailand för de har en fungerande familj och släkt som tar hand om de som behöver hjälp.
Systemet i sverige har ju kollapsat i det mesta. Vem tar hand om våra äldre? Tycker du skall fråga de gamla i Sverige om de får vår och omsorg och uppmärksamhet eller om de känner sig ensamma och övergivna.
Enda syatemet jag känner till i Sverige som fungerar klockrent heter just så med tillägget bolaget.
:wai: :cool:

Här tror jag faktiskt att Du har helt rätt, åtminstone verkar det nog som om våra kulturer är väldigt "kompatibla". Själv har jag varit gift med thaikvinnor två gånger, 16 år sammantaget och även om missförstånden varit många så har jag nog aldrig upplevt någon riktig kulturkrock, ingen som varit oöverbryggbar i alla fall. Jag har flera nära vänner i hembyn och även om jag vet att några här tycker det är konstigt att man umgås med thailändare så har jag själv inga problem. Goa gubbar finns det både bland Göteborgare och Isaanbor! Och skillnaden är inte så stor egentligen.

Jo, han besökte många länder under resan till Europa i slutet av 1800-talet. 1897 var han här då Oscar II var kung. Chulalongkorn såg dock väldigt mycket under sin resa i Sverige och kanske det var här han gjorde störst avtryck och främst var han väldigt hänförd över den vidunderliga naturen.

Svårt att säga om hans besök här då skulle bero på Sveriges goda relationer med Thailand men som du säger vi har en del gemensamt mentalt och beteendemässigt. Enligt de som kan sådant här är japaner och svenskar mest lika:D

Chulalongkorns resa till Europa: http://www.thailandshistoria.se/art...lalongkorn/chulalongkorns-besok-i-europa-1897

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
961
anonymous
A

Tillbaka
Topp