Jonas , vad jag menar är att den budgeten är lååångt utom räckhåll för mig , 20000 thbt till barnen är inte mycket , men i mitt fall halva pensionen som är kvar när jag betalat mitt boende i Sverige . Och mina sparslantar kan jag inte röra ,eller skall inte röra då de kan behövas i framtiden samt som backup när jag åker till Thailand , tänker inte ta någon svindyr försäkring här utan har en sudd i reserv som kan föras över om jag blir sjuk därnere ..
Nu la du till en 0 för mycket, 2.000 bath i månaden skrev jag i sparande för ungen, det skall låsas på ett konto som skall användas den dagen han flyger ut ur boet.
Sen har han ju en skolkostnad men den löser jag med 2 veckors extra arbete per år dem 2 vekorna täcker årskostnaden, han får ge igen det med dom 10 Mercorna han har lovat mig

Så den är inte inskriven i budgeten.
Mesta i budgeten är sparande för framtiden och till pension, som sagt man vet aldrig vad som händer och pensionsparandet från rederiet ligger bara på 4000 SEK i månaden men med mitt pensionsparande och det rederiet lägger så skall det väl bli något av det.
Jag filade på den budgeten igår och blev så nöjd över den att dem siffrorna skall följas framöver

Frugans, och ungens och min pension skall gå med autoöverföring till 3 olika låsta konton med högre ränta och dom andra 75k till varierat sparande, sen har jag en pension/livsförsäkring på Kasikorn bank med.
Men men klart man hoppas man får behålla jobbet, lönerna är nog svårt att sänka då dom räknar med att det kommer vara en brist på 20.000 sjöbefäl tills 2020 och nu har man ju kommit upp i rank så man hade klarat sig bra på en Filipinsk lön med.
Såg Filipinska löneavtal ombord och dem har lite högre löneskillnad mellan rangerna sticker iväg rätt snabbt när det kommer till Överstyrman och Kapten.
Filipinsk Överstyrman låg på 12.800 dollar i månaden skattefritt, men då har dom inget betalt när dom är lediga.