Frihandelsavtal mellan EU och Vietnam hot mot Thailand.

1 fall som även uppmärksammades i Svensk media.

Jag håller med dig fast när man är där så ser man bögar. Lesbiska har jag ingen aning om. Däremot funkar pr*stitution mera som frilansande. Tycker det är bättre och roligare sitter man i en bar kan man börja snacka med dem som i Sverige. De glider runt från bar till bar på samma sätt som jag.

Jag håller med dig fast när man är där så ser man bögar. Lesbiska har jag ingen aning om. Däremot funkar pr*stitution mera som frilansande. Tycker det är bättre och roligare sitter man i en bar kan man börja snacka med dem som i Sverige. De glider runt från bar till bar på samma sätt som jag.
Säg det till denna kvinnan.

Säg det till denna kvinnan.

Det känns återigen som konstiga nyheter.
Naturligtvis är det inte lika öppet som i Thailand. Men å andra sidan var dess brudar inte uppklädda i slöja utan mera lämpad klädsel med tanke på uppdraget.

Jag tycker absolut du skall ta bilen ner och resa runt.

Skillnaden man läser är att Islamisk lag så blir dom piskade i fängelset där folk inte ser.
Sharia så blir dom piskade offentligt.
Ja mina barn skall då inte gå i skola i Malaysia hur bra dom än påstås vara och fostras i den tron!

Det känns återigen som konstiga nyheter.
Naturligtvis är det inte lika öppet som i Thailand. Men å andra sidan var dess brudar inte uppklädda i slöja utan mera lämpad klädsel med tanke på uppdraget.

Jag tycker absolut du skall ta bilen ner och resa runt.
Kanske du skall ta reda på vad som gäller för Malaysiska medborgare!

Skillnaden man läser är att Islamisk lag så blir dom piskade i fängelset där folk inte ser.
Sharia så blir dom piskade offentligt.
Ja mina barn skall då inte gå i skola i Malaysia hur bra dom än påstås vara och fostras i den tron!

Nej det är nog bättre att de går i skola i Pattaya. Och fostras i den skolan.

I Malaysia är 60% muslimer, 20% buddister, 10% kristna, 6% hinduier och 4% kinesiska religioner.

Har aldrig sett något negativt i Malaysia när jag varit där. Öppna, sociala och trevliga kvinnor trots dom är muslimer och bär sin sjal. Dom kör en lightversion av islam, ungefär som i områdena kring Krabi och delar av Phuket.
Engelska språket fungerar utmärkt nästan överallt och det är ju inte konstigt då landet blev självständigt från Storbritannien först 1957.
Västerlänsk livstil och västerländsk kultur är väl anpassad/accepterad, mycket mer än i Thailand.

Ett enkelt och mycket trevligt land att turista i.
Åker ju dit igen i september och det blir nog fler besök.

Men förändras i Thailand med, säkert 50% av besökarna på Dream World i Bangkok idag var muslimer, och jag stör mig på deras beteende.
Blev även förvånad att så många kvinnor satt i slöjor nu i vägtullarna.

I Malaysia är 60% muslimer, 20% buddister, 10% kristna, 6% hinduier och 4% kinesiska religioner.

Har aldrig sett något negativt i Malaysia när jag varit där. Öppna, sociala och trevliga kvinnor trots dom är muslimer och bär sin sjal. Dom kör en lightversion av islam, ungefär som i områdena kring Krabi och delar av Phuket.
Engelska språket fungerar utmärkt nästan överallt och det är ju inte konstigt då landet blev självständigt från Storbritannien först 1957.
Västerlänsk livstil och västerländsk kultur är väl anpassad/accepterad, mycket mer än i Thailand.

Ett enkelt och mycket trevligt land att turista i.
Åker ju dit igen i september och det blir nog fler besök.
Klart det ser ut så på turistorterna.
Folk säger samma om Saudi, Dubai, Egyptien, Abu Dhabi.
Turisters verklighet är inte alltid den inhemskas verklighet.
Handlade inte om vad turister ser.
Om någon piskas innanför fängelsets murar och du inte ser det så är allt bra?
För piskning offentligt var ju bara inom Sharia områdena men piskning bakom murarna gällde i hela landet.

En affär i Maylasia.

l 003.JPG

l 005.JPG

.Hong kong bar synd att det mesta av inredningen forsvann i branden for några år sedan

hongkong bar (2).JPG

penang 023.JPG

penang 024.JPG

penang 026.JPG
Inte lätt att diskutera när mina inlägg blir granskade hela tiden i tråden.
Men du skriker dig till ondo över denna religion på fb och nu försvarar du landet som har ett av dom striktaste religonslagarna i världen.

Inte lätt att diskutera när mina inlägg blir granskade hela tiden i tråden.
Men du skriker dig till ondo över denna religion på fb och nu försvarar du landet som har ett av dom striktaste religonslagarna i världen.

Det är så enkelt du har fel. Besök landet istället. Jag tror du kommer gilla det.

Liknande trådar

T
Svar
28
Visningar
6 K

Tillbaka
Topp