Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord

Nä, lugna er lite Krister 0ch Banglassi!

. @Banglassi kan ju "flytande" thai med vilket,, nu tar vi det lite lugnt, ingen av er kan flytande Thai. Ni kan flytande thai det ni kan av Thai och det är inte flytande Thai!

Nä, lugna er lite Krister 0ch Banglassi!

. @Banglassi kan ju "flytande" thai med vilket,, nu tar vi det lite lugnt, ingen av er kan flytande Thai. Ni kan flytande thai det ni kan av Thai och det är inte flytande Thai!

Ingen sv oss kan varken flytande thai eller flytande engelska. Ok. Kanske någon. Men ordet flytande missbrukas ofta.

En nykomling i Thailand skulle inte höra skillnaden... men vi som pratar vet ju att det inte är flytande därav citationstecknen.

Bra sagt Krister, absolut korrekt!

Vill inte bli anklagad för skryt.. men att kunna prata bra thai kan bilda en konstig stämning ibland
tex. När ja ringde till glimten66 och hans dam svarade o ja fråga efter honom.. hon vägra släppa luren först till honom för hon undra va det va för djäkla thaipolare han hade skaffat sig
Ett exempel till: Eftersom ja åker så mycket fram och tillbaka o granntjejen ringer o ja svarar. Hon vill prata med frugan. O sedan kommer hon hem till oss och får en chock.. (ja e hemma) hon trodde min fru vänstrade med en thaigubbe... jo det e faktiskt sant det hände nu sist.

Vill inte bli anklagad för skryt.. men att kunna prata bra thai kan bilda en konstig stämning ibland
tex. När ja ringde till glimten66 och hans dam svarade o ja fråga efter honom.. hon vägra släppa luren först till honom för hon undra va det va för djäkla thaipolare han hade skaffat sig
Ett exempel till: Eftersom ja åker så mycket fram och tillbaka o granntjejen ringer o ja svarar. Hon vill prata med frugan. O sedan kommer hon hem till oss och får en chock.. (ja e hemma) hon trodde min fru vänstrade med en thaigubbe... jo det e faktiskt sant det hände nu sist.

När ja ringde till glimten66 och hans dam svarade o ja fråga efter honom.. hon vägra släppa luren först till honom för hon undra va det va för djäkla thaipolare han hade skaffat sig

Ja det stämmer tu

Kriser du är antagligen nog i
språket, inte i ditt fall, utan uttal, alla underskattar uttal
n
Tror jag inte alls Krister och Banglassi vet det de kan och kommunicerar utifrån ni kan

hehe @krister Påminner om när du ringde och jag var på Thaivisa baren. Trodde det var en Thai som ringde. Tog ett tag innan jag förstod att vi skulle snacka Svenska :p

(Ps. Gillar hur tråden flyttats till fyllesnack, 555. Nu har tuppen galt och morgonen är här. Hög tid för morgonmotion på Rama 8 bron! )

555 @Banglassi , ja började ju prata svenska o du halllaaa, arai na prap???.... haha... o ja aaah pi phutt phasa Sweden mai dai laa??? Du va lite trögtänkt... eller om du inte hörde va ja sa

hehe, det var rätt högljutt där inne. Och det är inte varje dag det ringer Svenskar på Thainummer till mig, så trodde först det var någon släkting till tjejen som pratade Khmer eller något då jag först inte kopplade att det var Svenska :rolleyes:

Ingen sv oss kan varken flytande thai eller flytande engelska. Ok. Kanske någon. Men ordet flytande missbrukas ofta.

Ska man va riktigt noga så kan jag inte ens flytande Svenska.
Min flickvän är bättre på svenska gramatik än vad jag är.. :confused:

Hon har någon gång bett mig om hjälp med hennes studier men insett att de inte är någon idé. För smart e jag då inte. Hade ja vart de hade jag inte blivit hantverkare.. :p

Ska man va riktigt noga så kan jag inte ens flytande Svenska.
Min flickvän är bättre på svenska gramatik än vad jag är.. :confused:

Hon har någon gång bett mig om hjälp med hennes studier men insett att de inte är någon idé. För smart e jag då inte. Hade ja vart de hade jag inte blivit hantverkare.. :p

Har nog inte så mkt med smart att göra (se aldrig ner på dig själv! ;) )

Jag är likadan. Men vsrför ska vi veta pronomen, adverb o ja.. allt annat?
Vi kan ju redan prata med varandra.

Be en thai förklara thai grammstik. Jag lovar att i 90% av fallen får du ett lika dåligr svar som av dig o mig i svenska ;)

Har nog inte så mkt med smart att göra (se aldrig ner på dig själv! ;) )

Jag är likadan. Men vsrför ska vi veta pronomen, adverb o ja.. allt annat?
Vi kan ju redan prata med varandra.

Be en thai förklara thai grammstik. Jag lovar att i 90% av fallen får du ett lika dåligr svar som av dig o mig i svenska ;)
Håller med dig om att varför bör man kunna saker :rolleyes: Man har ju ingen nytta av det när man pratar ;)

Huka er gubbar och gummor för nu laddar han om...

Då är det bäst att ligga

Här är magiska klockslaget för sex
Foto: Thinkstock

Wellness
När får ni lättast till det?

Är det tidigt på morgonkvisten så stämmer ni in på resultatet i en ny studie.

Enligt den är det magiska klockslaget 5:48.

Män och kvinnor peakar sexuellt olika tider på dygnet – därför har experter nu rett ut exakt vilket klockslag heterosexuella par lättast kan få till det. En ny studie visar att män – vars testosterånnivå är allra högst nattetid – får en hormonrusch av solljuset.

Då peakar vi
Eftersom kvinnor – som nattetid njuter av höga doser melatonin – också har testosteron i kroppen, kan man tillsammans med sin partner peaka exakt klockan 5:48. Chansen att få orgasm är som högst samma tid, enligt italiensk forskning.

Källa: Daily Mail

Är det något av denna information som stämmer in på TS:are ?? :rolleyes:o_O:rolleyes:

Hehe, den diskussionen kan vi ta under en annan tavla. ;)
Kunde inte låta bli att sätta in denna info. För mig så stämmer den tiden runt 05:50 då blev det lilla glädjeämnet tillverkat för snart 5 år sedan..
3023775708314.jpg

Tillbaka
Topp