Hålla fysiken igång på äldre dagar

Jag är EJ utlandsSvensk , jag är inskriven i Sverige och har just förklarat varför ...

Glöm inte benen bara , ser allför många som ser ut som en kycklingbroiler , ser för djävligt ut med kycklingben på en för övrigt opropertionerlig överkropp ... Jag kör lätt men många rep , mycket mage , tunga vikter impar inte på mig , tar jag enkelt 90 i bänk vid min ålder så är det ok .
Tar ocskå enkelt 90 kg, 10 reps..
Broiler kan man ju glömma att bli i min ålder men träna e kul och nyttigt.

Du e ju är ju ett ahlvt sekel ynfre än mig , så det vore skit om du inte tog 90 kg
;)

Jag tränar relativt hårt 3 gånger i veckan på jobbets gym och cyklar till/från pendeltåget. Jag längtar dock efter joggingen som fick avbrytas för ett år sedan pga svår tåskada, började då gymma istället. Jag ska köpa nya skor när skatteåterbäringen kommer :).

Nu maxar jag majoriteten av maskinerna i gymmet (iofs "kontorsgym för pärmnissar"), ca 25-28 ton lyft på 50 minuter. "Bildbevis" på formen kommer antagligen nu under Juni 2016... Har BMI som överviktig men har lite underhudsfett (synliga revben).

Den tragiska huvudanledningen till min hårdträning är att diverse gäng som "patrullerar" gatorna har ökat kraftigt sedan förra hösten. För min egen säkerhet måste jag vara i maximal form tills jag kan lämna Sverige vid tidig pension om ca 7-10 år.

Bor i en alltmer sjunkande Stockholmsförort. Terroristen i Bryssel kom från min "hemstad"... Jag är föga förvånad.

Jag hoppas på IT-jobb i Thailand, men är beredd att ta vad som helst för att dryga ut pensionen (har flera erbjudanden via fästmöns släkt).

Här är min trim tur om dagarna cirka två kilometer ; och på förmiddagen blir det en halv timme
trim tur när vi handlar matvaror och titta i butiker .
Det är fint på våren när allt blomstrar , så vi har flera fina parker i Tidaholm .

P1070910.JPG

P1070911.JPG

P1070912.JPG

P1070913.JPG

P1070914.JPG

P1070919.JPG

P1070921.JPG

P1070927.JPG

P1070928.JPG

Vacker stad
P1070929.JPG

Jag tränar relativt hårt 3 gånger i veckan på jobbets gym och cyklar till/från pendeltåget. Jag längtar dock efter joggingen som fick avbrytas för ett år sedan pga svår tåskada, började då gymma istället. Jag ska köpa nya skor när skatteåterbäringen kommer :).

Nu maxar jag majoriteten av maskinerna i gymmet (iofs "kontorsgym för pärmnissar"), ca 25-28 ton lyft på 50 minuter. "Bildbevis" på formen kommer antagligen nu under Juni 2016... Har BMI som överviktig men har lite underhudsfett (synliga revben).

Den tragiska huvudanledningen till min hårdträning är att diverse gäng som "patrullerar" gatorna har ökat kraftigt sedan förra hösten. För min egen säkerhet måste jag vara i maximal form tills jag kan lämna Sverige vid tidig pension om ca 7-10 år.

Bor i en alltmer sjunkande Stockholmsförort. Terroristen i Bryssel kom från min "hemstad"... Jag är föga förvånad.

Jag hoppas på IT-jobb i Thailand, men är beredd att ta vad som helst för att dryga ut pensionen (har flera erbjudanden via fästmöns släkt).
Läs mitt inlägg om tuffare tider i Thailaand , tror det kommer att bli tufft att satsa på Thailand på heltid . Iofs så kan man säkert resa in och sen bara försvinna , men hur kul är det när farbror brun knackar dig på axeln och frågar efter pass och visum ,, allt kommer att bli tuffare ,förstår inte varför ... Men att jooba svart skall du passa dig för , djäkligt noga tror jag ;)

Läs mitt inlägg om tuffare tider i Thailaand , tror det kommer att bli tufft att satsa på Thailand på heltid . Iofs så kan man säkert resa in och sen bara försvinna , men hur kul är det när farbror brun knackar dig på axeln och frågar efter pass och visum ,, allt kommer att bli tuffare ,förstår inte varför ... Men att jooba svart skall du passa dig för , djäkligt noga tror jag ;)
Nej, jag hoppas på att det ska gå på ett lagligt vis... Det kan ju inte vara helt omöjligt.

Nej, jag hoppas på att det ska gå på ett lagligt vis... Det kan ju inte vara helt omöjligt.
Något annat än lagliga grejer kommer överhuvudtaget inte på tal, varför riskera att bli utsparkad alt hamna bakom lås och bom? Jag misstänker att dom är ute efter faranger som vistas illegalt i landet, så länge man inte far med osanning bör det inte vara någon fara.

Vilken jäkla tur att man vågar vägra Facebook!

Något annat än lagliga grejer kommer överhuvudtaget inte på tal, varför riskera att bli utsparkad alt hamna bakom lås och bom? Jag misstänker att dom är ute efter faranger som vistas illegalt i landet, så länge man inte far med osanning bör det inte vara någon fara.

Det finns ju ingen anledning att göra något dumt därnere. Då har vi en jäkla tur som inte använder FB :D;)

Den första trim turen i dag är å köpa in matvaror till helgen , då promenera vi till centrum cirka
700 meter , så tur retur blir cirka 1 , 5 km. Min fru vill bära alla matvaror hem , det är hennes jobb .
Jag tar lite bilder från turen och maila till dotter till min fru , så hon ser lite av Tidaholm Town .

P1070966.JPG

P1070967.JPG

P1070968.JPG

P1070969.JPG

Den andre turen vi promenera var till loppis , här är det cirka 70 % nysvenska möter upp , och
en par Thai kärringar . Min fru köpte en fin väska och en plånbok i skinn som var nytt , och
kostar Kr. 35.- för båda delar . Min fru gillar loppis i Sverige , så billigt är det inte i Thailand .

P1070961.JPG

P1070962.JPG

P1070964.JPG

P1070965.JPG

varför tenderar du att vara naiv Berra , de är ute efter kontroll . kontroll på västerlänningar samt deras tillgångar ,, du kan aldrig vara säker , Dom finner ju aldrig svarta pengar på bankkonton , inte fn uppger buset rätt konton där alla smutsiga stålar finns .... Nej det finns en annan anledning och jag verkligen hatar överstatlighet som även finns i sverige ...skulle inte vara första gången en diktaturstat konfiskerar tillgångar från Aliens .. Ta tillex att du riskerar att bli av med allt du äger i Thailand om du blir påkörd i trafiken samt att du döms trots att du egentligen är oskyldig .. dom kan då konfiskera dina banktillgångar .. varför tror du att de skall ha inkomstuppgift på din arrival card varje gång du skall in .. Tänk till ...

Detta gäller la dock bara om du har 1 års visa (förlängning) ?

varför tenderar du att vara naiv Berra , de är ute efter kontroll . kontroll på västerlänningar samt deras tillgångar ,, du kan aldrig vara säker , Dom finner ju aldrig svarta pengar på bankkonton , inte fn uppger buset rätt konton där alla smutsiga stålar finns .... Nej det finns en annan anledning och jag verkligen hatar överstatlighet som även finns i sverige ...skulle inte vara första gången en diktaturstat konfiskerar tillgångar från Aliens .. Ta tillex att du riskerar att bli av med allt du äger i Thailand om du blir påkörd i trafiken samt att du döms trots att du egentligen är oskyldig .. dom kan då konfiskera dina banktillgångar .. varför tror du att de skall ha inkomstuppgift på din arrival card varje gång du skall in .. Tänk till ...
Jag är varken dum eller naiv. Om det är nödvändigt får man se till att ha minimalt med pengar på thaikontot, huset och marken står ju redan på frugan. Resterande kommer att stå kvar på konto i Sverige, dom pengarna kan ingen thailändsk myndighet konfiskera.

Så naiv är jag inte, heller inte misstänksam in absurdum.

Tränade mycket för en 10 år sen och tillbaks på gym men skulle det bli något gymbesök nu så blir det sporadiskt, gym är så otroligt tråkigt.
Bland dom tråkigaste träningsformerna så kommer nog aldrig gå och träna regelbundet på gym igen.

Jo, jag har ju tränat et antal perioder i livet , varje gång får man en kick och känner att man mår förbannat bra , sen att det är trågikt håller inte jag med om , 2 timmars hård promenad samt en timme på gymet är vad min kropp behöver nu , 66 år snart och då behöver kroppen rehabiliteras och inte dras ner djupare mot slutet genom rökning och osunt leverne ..
:)

Tillbaka
Topp