Hålla fysiken igång på äldre dagar

Jo, jag har ju tränat et antal perioder i livet , varje gång får man en kick och känner att man mår förbannat bra , sen att det är trågikt håller inte jag med om , 2 timmars hård promenad samt en timme på gymet är vad min kropp behöver nu , 66 år snart och då behöver kroppen rehabiliteras och inte dras ner djupare mot slutet genom rökning och osunt leverne ..
:)
Skrev inte att det var fel på att hålla igång bara att jag tycker gym är den tråkigaste träningsformen.

Skrev inte att det var fel på att hålla igång bara att jag tycker gym är den tråkigaste träningsformen.
Gym blir inte kul om man inte går ofta, tränar hårt och ger det lite tid. Sen när man märker resultaten så blir det kul. Sen gillar jag själv känslan på gymmet när man fått upp pumpen och spec dom dagar man känner sig lite extra stark. Sen efteråt på kvällen när man sitter i soffan och helt slut och avslappnad i kroppen är gör skönt plus att man sover som ett litet barn.
Får man dessutom lite träningsvärk ibland så känns det extra bra, gotteont som vi kallar det. Träning blir som en drog till slut, man bara måste ha det.
Vi åker om 10 min

Gym blir inte kul om man inte går ofta, tränar hårt och ger det lite tid. Sen när man märker resultaten så blir det kul. Sen gillar jag själv känslan på gymmet när man fått upp pumpen och spec dom dagar man känner sig lite extra stark. Sen efteråt på kvällen när man sitter i soffan och helt slut och avslappnad i kroppen är gör skönt plus att man sover som ett litet barn.
Får man dessutom lite träningsvärk ibland så känns det extra bra, gotteont som vi kallar det. Träning blir som en drog till slut, man bara måste ha det.
Vi åker om 10 min
Tränade som sagt både hårt och regelbundet på gymmet 10 år tillbaks, kul aldrig.

Hur länge höll du på?
Vi började runt 18 års åldern var inne då, par polare var med på lucia pokalen och andra bodybuilding tävlingar.
Men sånt intresse hade inte jag, lite för gay och ser förjäkligt ut, dom tog la en del skit för att hamna där.
Körde väl lite mer än normalträning bara för att hålla igång och sluta helt runt 30 sen har det bara vart sporadiskt så helt otränad.
Men behöver inte hållt på länge för att veta att det är tråkigt.

Hur länge höll du på?
Eller nu när jag tänker efter var vi äldre mellan 22-24 när vi börja och sista gången jag köpte gymkort var när jag var 34 och bodde i Ålesund och var utbytesstudent där en termin.
Sen köpte jag ett kort på Tony's här i Pattaya men vara bara där 3 gngr.
Händer ibland att jag går ner på gymmet ombord men sällan och sporadiskt så allt är borta men man märker snabbt vilket muskelminne man har om lusten håller i sig mer än 2 veckor.

Tränade mycket för en 10 år sen och tillbaks på gym men skulle det bli något gymbesök nu så blir det sporadiskt, gym är så otroligt tråkigt.
Bland dom tråkigaste träningsformerna så kommer nog aldrig gå och träna regelbundet på gym igen.

Håller med dig om att det är tråkigt.

Jag försöker ändå hålla det någolunda regelbundet eftersom jag upplever de positiva effekterna av den mångsidiga träningen. :) Går mycket bättre att ha ett stillasittande jobb nu jämfört med innan jag började gå till gymmet.

Håller med dig om att det är tråkigt.

Jag försöker ändå hålla det någolunda regelbundet eftersom jag upplever de positiva effekterna av den mångsidiga träningen. :) Går mycket bättre att ha ett stillasittande jobb nu jämfört med innan jag började gå till gymmet.
Ja det är ju inget negativt med det, gymträning är bra och som @nmax säger skönt när man går därifrån och är slutkörd, men det gör det ju inte roligt ;)

Tränade som sagt både hårt och regelbundet på gymmet 10 år tillbaks, kul aldrig.
Men hade nog varit nyttigt idag Jonas , inte allt som är nyttigt som är kul... Endorfinerna gör nu att jag längtar varje morgon , kör 6 dagar i veckan ,söndagen är fridag ... Men den obligatoriska snabba promenaden på 1,5 timme blir det i alla fall varje dag ..

Vi började runt 18 års åldern var inne då, par polare var med på lucia pokalen och andra bodybuilding tävlingar.
Men sånt intresse hade inte jag, lite för gay och ser förjäkligt ut, dom tog la en del skit för att hamna där.
Körde väl lite mer än normalträning bara för att hålla igång och sluta helt runt 30 sen har det bara vart sporadiskt så helt otränad.
Men behöver inte hållt på länge för att veta att det är tråkigt.
Du kommer långt utan droger/steroider , bra mat med mycket protein som kvarg , kycklinfile mm Mjölkprotein är ett av de bättre muskelprotein .

Du kommer långt utan droger/steroider , bra mat med mycket protein som kvarg , kycklinfile mm Mjölkprotein är ett av de bättre muskelprotein .
Jaja, nu vet jag ju med 100% säkerhet att dom tog annat än bra mat, var som sagt mina polare så jag vet vad dom tog med, inte många av dom i toppen som tävlar i bodybuilding som inte tar något, enligt han som tävlade använder alla där doping annars kommer du ingenstans i bodybuilding.
Och dom hade nog full koll på vad dom skulle äta och när, dom hade ju mat och sov klocka ;)

Såg att mäklaren jag använt mig av innan hade gått upp en del muskler, säkert 20-30 kg på ett år från att vara rätt spinkig till värsta biffen.

jonas vi får gymma lite när vi blir grannar... ;)

trivs som fan på gymmet bakom big c. börjar få lite kompisar där (thai). kommer bli trist å flytta. vill helst inte hamna på ett snobb-farang ställe

Krister ::Vad tar de i avgift /månad på det gymet ?? Måste hitta ett jag med till oktober

Jonas : vem har sagt att jag vill bygga , har självförtroende utan större kropp , gymar för att deffa lagom och må bättre .. har inget behov av att bli som en broiler .. Och vad anser du vara byggarmat , jag går efter vad Arnold förespråkar , tror han vet ganska bra ;)

Krister ::Vad tar de i avgift /månad på det gymet ?? Måste hitta ett jag med till oktober

Jonas : vem har sagt att jag vill bygga , har självförtroende utan större kropp , gymar för att deffa lagom och må bättre .. har inget behov av att bli som en broiler .. Och vad anser du vara byggarmat , jag går efter vad Arnold förespråkar , tror han vet ganska bra ;)
Var inte dig jag skrev till angående bygga, var till nmax, låter ju på han som det han vill.

Jaja, nu vet jag ju med 100% säkerhet att dom tog annat än bra mat, var som sagt mina polare så jag vet vad dom tog med, inte många av dom i toppen som tävlar i bodybuilding som inte tar något, enligt han som tävlade använder alla där doping annars kommer du ingenstans i bodybuilding.
Och dom hade nog full koll på vad dom skulle äta och när, dom hade ju mat och sov klocka ;)

Såg att mäklaren jag använt mig av innan hade gått upp en del muskler, säkert 20-30 kg på ett år från att vara rätt spinkig till värsta biffen.
Då är risken stor att det finns en del skit med , men jag är rätt stor så jag behöver inte den skiten , bara bränna fett , bygga lite mer normala muskler samt deffa ,,

INGEN går upp 20kg muskler på ett år utan steroider. I 40-50 års åldern får man va gla för 2-3 kg utan fusk, kanske 4-5 om man tränar som ett proffs och äter rätt.

Tillbaka
Topp