Finns "smartare" sätt än att skaffa hus om man vill att ”darlingen”, ska ha det tryggt efter man lämnat in.
Kanske inte så populärt i thai-kulturen.
Sätt in 10.000thb i månaden som sparform åt henne, pengar som ska stå i kvar på kontot.
Efter kanske 8 år är hon redan miljonär.
Svårast är nog att sälja in en sådan ide då det inte imponerar på omgivningen.
Ett alternativ kan vara att teckna och betala en livförsäkring via AIA på 5.000thb i månaden som både är försäkring och sparform.
Dom pengarna kan man lyfta vid 60år med hyfsade imponerande belopp som en pension eller engångsbelopp.
Jag har lyckats sälja in sådana idéer till min sambo och poletten har trillat ner.
Vi kan hyra billigare än att köpa, enkelt att flytta om man vill eller om grannen startat tuppuppfödning
Ha pengar till ett gott leverne istället för låsta i ett hus som inte stiger i värde utan underhåll
Nu får hon 10.000p i månaden på ett konto, jag betalar en statlig sjukförsäkring varje månad och betalar varje månad till en statlig pension.
Totalt 2000SEK i månaden för hennes framtid och trygghet.
Förmodar att jag lämnar in före henne så när hon blir 60 år har hon statlig pension, sjukförsäkring upp till 90% av kostnaderna upp till 1.500.000p och mångmiljonär om jag lever 15 år till.