Hotel och turist attraktioner i Chonburi har fått stängnings order.

PanPan

Forumveteran
Inte så illa som det låter.
Chonburi provinsens Guvernör har skrivit under en order på att hotell och turistattraktioner skall stänga.
Ordern är bara till för att hotell och personal skall få rätt till ekonomiskt stöd.
Alla hotel och turistattraktioner som fortsatt vill ha öppet får ha det, dom måste bara lämna in ett dokument inom 7 dagar.

(Kanske kan finna en hyresgäst till min condo om allt stänger ;) )

This order is not because of any potential danger of the Covid-19 coronavirus or renewed spread. Hotel and tourism attraction owners who had not been previously forced closed have been asking for weeks for formal closures from the Chonburi government. This order is more of a “symbolic” closure and allows both staff and the hotel to collect social security benefits for the period of time affected by the Covid-19 coronavirus, essentially providing well-needed funds for an estimated 30,000 people who have been out of work since the end of last year due to domestic travel restrictions.

These closures will not affect any other loosening of restrictions and measures expected to take place in the near future and as stated above hotels and tourist attractions can “opt-out” of the closure if they choose to do so. We advise you to check with your hotel if traveling to the area in the near future or staying in one currently to see if they will be taking place in the order. It is also likely hotels will be able to “close” but allow current guests to stay. Quarantine hotels will not be affected.

Tråkigt men väntat,
Första storgrälet efter brexit: ”Nej, EU får inte våra sprutor!”

Hej

I EU pratas redan om handelskrig efter Boris Johnsons utspel,

Tycker att det låter som en bra idé, han behöver en rejäl knäpp på näsan.

Mvh isan lover

Några bilder jag inte fick med i tråden innan.
Fortsatt en levande stad men turistdelen är död.
Tänkte gått genom Walkingstreet men va avspärrad och satt en polis där, ville inte provocera och ta foton.
Vid den tiden på dygnet jag gick så är walking i normalfall bilgats, kör igenom där om vi åker från beachroad och skall till Pratumnak.

20210129_121854.jpg

20210129_121617.jpg

20210129_121234.jpg

20210129_120704.jpg

20210129_120751.jpg

20210129_121406.jpg

20210129_121717.jpg

England och Spanien är 2 länder i Europa som påtvingar sitt styre till andra som igentligen borde vart fristående nationer.
Och när det kommer till UK är det sjukt hur man kunnat acceptera morden regeringen begått för att få behålla makten.

• Haha
Reactions: sss
Min favorit film från den tiden med Liam Neeson som huvudskådespelare och spelade Michael collins som frihetskämpe, och där visas hur Engelska pansarbilar åkte in och avrättade folk på en fotbollsmatch.
Se filmen den är grym, en av få filmer jag sett mist 5 gånger.

• Haha
Reactions: sss
Som när jag satt i en taxi i Scottland och råkade säga fel.
Here in England is xxxxxx sa jag när jag fråga om en sak.
Ooh you are the lucky one today going with me.
You say England in scottland in a taxi.
I sugest you not do that again here in Scottland.
Fick be om ursäkt tänkte mig inte för.

Risken är att både Skottland och Nordirland lämnar UK och då är det slutet för Storbrittanien

Hej

Ja mycket lutar år det just nu, själv kan jag inte förstå att dom har låtit sig hunsas av England så länge som dom har gjort, nästa hela det Brittisk Imperiet har ju redan fallit, nästan alla forna kolonier är ju fria numera, det är väl snart bara Skottland, Wales och Nordirland kvar.

Mvh isan lover

Kan dom inte göra utan inbördeskrig, har du redan glömt 1900 talet, majoriteten ville lämna brittiska kronan och det slutade i ett inbördeskrig med terror.
Tror att det är dags för historieomskrivning för Nordirland. Fick lära mig i skolan att majoriteten i Nordirland ville vara kvar i Unionen.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp