Hur stor resväska för 2 månader?

Kläder är billig i Thailand , och i Chonburi Town är det många marknader som har billiga kläder .
och när min fru titta där tar jag mig en öl

PC020006.JPG

PC020004.JPG

PC020005.JPG

PC020007.JPG

PC020008.JPG

PC020009.JPG

PC020012.JPG

PC020014.JPG

PC020016.JPG

Chonburi Town är en trevlig stad med fina parker . Här är lite bilder från Rådhuset i centrum av staden
och vägen till fiskmarknaden med fiskbåtar

PA230181.JPG

PA230182.JPG

PA230185.JPG

PA230189.JPG

PA230192.JPG

Det är både nytt och second hand på marknaden .
Och här ser du nya byxor till 59 baht for stycken .

P1120423.JPG

P1120424.JPG

P1120425.JPG

hur som helst så e det trevligare med kläder som passar och som är av en bra kvalitet, så man vill ha dom på sig och inte ge bort dom till svärfar. Jo jag vet vad jag talar om, min svärmor har sytt sådana byxor och fick 8B per par. Dom kanske håller ett tag men polyester är inte så himla gött när det hettar på. ofta får man vad man betalar för. Jag tycker det e dumt med rese råd där allt e så fruktansvärt billigt, och man kommer hit o ser att det inte är det. jo det går att leva billigt om man bara äter rissoppa utan ägg i (20B) eller bara dricker insmugglad Laotisk fulwhiskey (50B för ett helrör) men vill man det egentligen? Och handlar man på secondhand i thailand? det är insamlade kläder från västvärlden som skickats till ex. vis. Kambodja och som därifrån säljs vidare till grossister i Thailand.

Min fru köper mycket second hand kläder , och hon har jobba 18 år i klär butik i Bangkok
och kvalitet de kan hon , och bild av min fru , som provar second hand fest kläder som
hon har köpt 100 Baht pr. del . Vi skall i Bröllop i Bangkok , och då vill hon ha nya fäst kläder

P1120062.jpg

P1120068.jpg

Vad kostar en skjorta i bra kvalite I chonburi?
Tänk på i chon burk stad är inte jättemycket faranger vilket innebär att det kan vara svårt att hitta storlek om man är storväxt. Bra kvalités skjorta räkna 500 Baht och uppåt. Kan ju sy upp hos skräddare och då välja kvalité på tyg. Pruta på bara på allt.

Tänk på i chon burk stad är inte jättemycket faranger vilket innebär att det kan vara svårt att hitta storlek om man är storväxt. Bra kvalités skjorta räkna 500 Baht och uppåt. Kan ju sy upp hos skräddare och då välja kvalité på tyg. Pruta på bara på allt.
Jag har inte riktigt koll på var jag ska bo men det kommer vara i nätheten av Big C i norra pattaya Sai 2 Bang Lamung district, pattaya cityhall Bang Lamung district
Vet inte riktigt vad området kallas jag har noll koll men tjejen jobbar och bor i det området så därför är det praktiskt för mig att bo där. Jag tänkte hyra en lägenhet i området och göra utflykter därifrån

Senast redigerad av en moderator:
Jag har inte riktigt koll på var jag ska bo men det kommer vara i nätheten av Big C i norra pattaya Sai 2 Bang Lamung district, pattaya cityhall Bang Lamung district
Vet inte riktigt vad området kallas jag har noll koll men tjejen jobbar och bor i det området så därför är det praktiskt för mig att bo där. Jag tänkte hyra en lägenhet i området och göra utflykter därifrån

Då är det ju i Pattaya du skall bo, inte Chonburi stad.

Behöver du inte vara orolig ifall du skall finna kläder, det finns det gott om plus allt annat du kan finna hemma så packa lätt ;)

Det låter bra!
Mitt lokalsinne är ju inte det bästa
Tur att man har gps i telefonen
I värsta fall får jag ha en adress lapp runt halsen

Pattaya ligger i provinsen Chonburi och Pattaya tillhör amphoe Banglamung, är väl därför du fått höra Chonburi, men ligger en bit från provinstaden Chonburi.

Men Pattaya är mer känt än Chonburi, så behöver nog ingen adresslapp, kanske hade behövts om du faktist skulle åkt till Chonburi ;)

Men här finns det mesta att få tag på (till och med Kalles kaviar ;) , så var som sagt inte orolig för att resa med lätt bagage är det något du glömt kommer du säkerligen kunna hitta det här nere.

Pattaya ligger i provinsen Chonburi och Pattaya tillhör amphoe Banglamung, är väl därför du fått höra Chonburi, men ligger en bit från provinstaden Chonburi.

Men Pattaya är mer kännt än Chonburi, så behöver nog ingen adresslap, kanske hade behövts om du faktist skulle åkt till Chonburi ;)

Men här finns det mesta att få tag på (till och med Kalles kaviar ;) , så var som sagt inte orolig för att resa med lätt bagage är det något du glömt kommer du säkerligen kunna hitta det här nere.
Tack Jonas för att du förklarade
Ja Chonburi har jag hört så därför tänkte jag att det var staden

Tillbaka
Topp