Enklaste visumet till Thailand för ca 2 månader

När vi ansökte om medborgarskap för sonen så sa påtalade de att ni vet att han kan bli inkallad till militärtjänstgöring. Han kan då ta ett beslut att avsäga sig medborgarskapet hos kungen. Men i fredstid och enligt nuvarande regelverk är det ju lottdragning som de måste inställa sig till.

Vi sökte ändå då det är lättast när de är nyfödda och man har ett födelsebevis.

Fördelen är att han kan äga mark och jobba i Thailand. Han gå gå på thaiskola i Thailand, har alla rättigheter och skyldigheter.

Vet att Finnair och Thai är är noga med returbiljett eller onwardbiljett numera vid resa utan visum.
Åkte för en månad sen med Singapore Airlines till Phil och mannen i incheckningen sa "bra du har en returbiljett inom en månad för vi nekar incheckning för de med enkelbiljett som saknar visum eller returbiljett som är längre än visumet”.
Inte kul att måste köpa en ny biljett på plats till ett högt pris.
Nu får man igen pengarna för den första biljetten men efter 6-7 veckor.

Så ifall man har ett tvåmånadersvisum från ambassaden, behöver man inte ha en returbiljett. Detta är något som jag inte helt förstår varför. Vad är skillnaden på dessa 60 dagar och dom 30 man får utan visum? Bort skall man iallafall.

Så ifall man har ett tvåmånadersvisum från ambassaden, behöver man inte ha en returbiljett. Detta är något som jag inte helt förstår varför. Vad är skillnaden på dessa 60 dagar och dom 30 man får utan visum? Bort skall man iallafall.
Du får inget visum beviljat från ambassaden utan returbiljett eller en annan biljett ut ur landet, den måste med i ansökan som bilaga.

Med ett turistvisum får du stanna 60 dagar och kan förlänga en gång med 30 till, summa 90 dagar.
30 utan visum går att förlänga också med 30 dagar, summa 60 dagar.

Airasia tar 750 Thb för enkel Don Muang- Kambodja. Alla visum tar 800 Kr för att fixa detta visum, så det blir "nästan" jämnt skägg vilket man väljer.

Enklaste visum för 2 månader: Så lät frågan..

Rätt el. fel?

Senast, jag gjorde någonting sånt. Så fick jag vid"arrival" 30 dagar, när jag gick till IMG Pattaya för att förlänga ytterligare 30 dagar.
Fick jag bara 14 dagar...

Enklaste visum för 2 månader: Så lät frågan..

Rätt el. fel?

Senast, jag gjorde någonting sånt. Så fick jag vid"arrival" 30 dagar, när jag gick till IMG Pattaya för att förlänga ytterligare 30 dagar.
Fick jag bara 14 dagar...
När var senast du gjorde något sådant då, var det innan eller efter man kunde få 30 dagar?

Finns ingen 14 dagars förlängning, 30 dagar, 3 mån, 12 mån lr 5 år är väl dom enda som finns.

Nu har jag fixat de dokument som vi behöver. En fundering jag har dock. Hur tolkar ni denna sida? Måste min son på 7år fysiskt besöka ambassaden i Stockholm eller räcker det med att jag lämnar in våra papper. Han kan ju ändå inte skriva på.
http://www.thaiembassy.se/en/visa/types-of-visa/36

Jag tänker på denna text "Each applicants must submit his/her own set of required documents. This also applies to the applicants , including children with their parents, who are travelling in a froup with all names in one ticket."

"Submit his/her own set of required documents" Tolkar jag som att min son måste ha en egen uppsättning dokument vilket känns självklart men måste han fysiskt finnas på plats då jag lämnar in ansökan?

Det blir så mycket enklare om jag kan åka till ambassaden själv.

Kan köpa sig fria som så mycket annat i LOS:rolleyes:
Kostade oss inget för bonus sonen 18 år, han är entledigad livet ut från militärtjänst i Thailand;)
Det tråkiga med sonen Är att han tappat thailändska språket helt:(han vill bara inte, går ju inte tvinga honom.

Frågade honom, tänk om du träffar thaitjej då:rolleyes: glöm det farsan dom är bara jobbiga:D:D:Dhuvvet på skaft verkar det som:D;):rolleyes:

Kostade oss inget för bonus sonen 18 år, han är entledigad livet ut från militärtjänst i Thailand;)
Det tråkiga med sonen Är att han tappat thailändska språket helt:(han vill bara inte, går ju inte tvinga honom.

Frågade honom, tänk om du träffar thaitjej då:rolleyes: glöm det farsan dom är bara jobbiga:D:D:Dhuvvet på skaft verkar det som:D;):rolleyes:

Bra när man lär sig av andras misstag :D

Nu har jag fixat de dokument som vi behöver. En fundering jag har dock. Hur tolkar ni denna sida? Måste min son på 7år fysiskt besöka ambassaden i Stockholm eller räcker det med att jag lämnar in våra papper. Han kan ju ändå inte skriva på.
http://www.thaiembassy.se/en/visa/types-of-visa/36

Jag tänker på denna text "Each applicants must submit his/her own set of required documents. This also applies to the applicants , including children with their parents, who are travelling in a froup with all names in one ticket."

"Submit his/her own set of required documents" Tolkar jag som att min son måste ha en egen uppsättning dokument vilket känns självklart men måste han fysiskt finnas på plats då jag lämnar in ansökan?

Det blir så mycket enklare om jag kan åka till ambassaden själv.

Jag skickade ett mail direkt till ambassaden. Får se vad dom svarar.

Jag skickade ett mail direkt till ambassaden. Får se vad dom svarar.

Dom svarade aldrig på mitt mail och ej heller på telefon. I onsdags åkte jag dit utan grabben och det gick alldeles utmärkt att lämna in ansökan utan hans närvaro. Fick ett kvitto på allt och kunde hämta på fredag samma vecka. Åkte in till ambassaden på fredagen och hämtade våra pass med visum i. Allt gick väldigt smidigt måste jag säga.

Nu skall jag bara ringa försäkringsbolaget och fixa med försäkring som endast gäller 45 dagar. Knappt två veckor kvar sedan slipper man två månader av vintern i år :)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp