Inga motorcyklar i Kho Yai Nationalpark

Bra! Vi bor en dryg timma därifrån. Tunga motorcyklar stör elefanter och människor i
parken.

Nä heller aldrig förstått kommentaren riktiga Thailand, dom pratar ju inte ens Thailändska.

Om jag säger riktiga Thailand så menar jag ett område eller en region som är genuint utan påverkan av massturismen. Men vi är olika individer och har olika uppfattningar om detta likväl som att vi har olika uppfattningar om vad som är ett paradis.

Men nu handlar ju tråden om Kho Yai...

Jag skulle nog kalla Isaan en annan del av Thailand. Man bör besöka flera delar av Thailand om man vill förstå hela Thailand, men en del trivs i sin del och vill inte uppleva någon annan del och då är väl även det bra.

Om jag säger riktiga Thailand så menar jag ett område eller en region som är genuint utan påverkan av massturismen. Men vi är olika individer och har olika uppfattningar om detta likväl som att vi har olika uppfattningar om vad som är ett paradis.

Men nu handlar ju tråden om Kho Yai...
Så om någon lever som på 1700 talet i dalarna så är det de riktiga Sverige, det genuina, så allt som är gammalt och out of date är riktigt medans resten är en fantasivärld? ;)
På alla Isaan älskare verkar det som att allt utanför Isaan är bara storturism, kanske ni som borde åka runt lite och inte bara fastna i turistområden när ni vågar er / eller får åka utanför Isaan ;)

Jag behöver bara åka 300m från huset så ser du ingen större skillnad på där jag bor och någon risby i Isaan.

Jag skulle nog kalla Isaan en annan del av Thailand. Man bör besöka flera delar av Thailand om man vill förstå hela Thailand, men en del trivs i sin del och vill inte uppleva någon annan del och då är väl även det bra.

Du har rätt Janne, det är mysigt att åka genom Isan någon gång då och då.Ofta bra vägar och lite trafik,samt känna alla dofter man får uppleva på Biken.

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

A
Svar
13
Visningar
1 K
A
R
Svar
1
Visningar