Kho Chang, Vilken del skall man bo, tips på bra hotell.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Men tycker det ser stenigt ut i vattnet, sist jag var på Kho Samet hamna jag på en strand med sten och koraller i vattnet längs med stranden det vill jag inte ha vill ha en fin strand med sand botten.
Eller är det bara på bilderna det ser så ut?
Jag skall ta med farsan och hans tant till Kho Chang också i Mars om jag gillar ön. Då blir det väl ett Hotell i en vanligare prisklass, farsan och hans tant gillar lite håll i gång, öl, drinkar och musik.
Förslag på hotell och område i en mer normal prisnivå, helst vid stranden och med motoriserade vatten aktiviteter runt om.

Tycker det är väldigt dyrt med hotell på Kho Chang, får ju ett fint rum på 5 stjärnigt lyxhotell i Bangkok runt Nana station för samma pris som ett 3 stjärnigt hotell på Kho Chang. Kan ju få sämre rum med bergsutsikt för lägre pris men för tillfället allergisk mot det.
På Chatrium Bangkok riverside får jag en svit för samma pris som ett vanligt rum på ett 3 stjärnigt med havsutsikt.
Så orolig att boka rum efter bilder på websida med, sist jag gjorde det till Kho Samet var jag inte alls nöjd med var vi hamnade, vill inte hamna på ett sånt off ställe igen med stenig botten vid stranden.

Brukar ni boka hotell innan ni åker dit, brukar det vara mycket folk och fullsatt på ön? Tänkte ifall man åkte dit utan att boka hotellrum innan utan kollar på plats.

Denna månaden är det väl inga problem.
Det är väl endast under del av December samt del av Januari det kan vara svårt.

Finns alltid rum att hitta om man bara är ute efter att sova,och inte bryr sig om komforten.

Kommer att åka ner igen mitten av Januari behöver då tre rum, söker på plats.

Förr i tiden när vi var barn fria förbokade vi aldrig rum på changen , det fixade vi vid färjläget .
Vet någon vad det kostar att ta över bilen med färjan ?

varför tar du inte en bungalow på stranden? Kolla bara att du inte får vid ett nybygge eller vid någon bar som dom spelar musik till kl 3 på natten, eller som jag fick en tysk som började skrika vid 6 på morgonen.
Om man ska till Koh Chang för nattlivet då kan man lika gärna stanna i Pattaya eller Bangkok. Däremot är det häftigt att bo precis på stranden

Orolig för att hamna på fel strand, vill ha stenfri strand och nära till lite kvällsliv också.

"Jonas " sa:
Orolig för att hamna på fel strand, vill ha stenfri strand och nära till lite kvällsliv också.

Då låter det som att WSB är stället för dig. Personligen så gillar jag kai bae, men stranden där är både stenig och långgrund vid ebb.

bra läge....

Lätt att hitta sällskap......

Tackar jag får testa WSB då för jag vill inte ha stenigt eller lång-grunt, råka ut för det första gngn på Kho Sameth inte en gång till för bada kommer vi göra hela dagarna.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
13
Visningar
1 K
A
R
Svar
1