intervju ambassad Bangkok

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"gunnarg " sa:
I thailand köper man sig före i kön och skiter i om någon annan blir förbigången.Kanske vill ni ha samma system i Sverige? 8)
Nu tycker jag att ni går lite för långt! Ingen har försökt muta sig fram. Det är precis på det sättet som det beskrivits här som det fungerar i Sverige. Allmännyttan utan personliga incitament är trög och långsam och det enda sättet att få en någorlunda snabb service är att ligga på. Och att ringa och fråga skadar absolut ingen!

Ni skall inte försöka inbilla mig att om ni var uppfyllda av känslor och hela ert liv hängde på ett beslut från en myndighet så hade ni suttit still i båten och väntat! Nej, systemet i Sverige funkar inte så, den som skriker högst får bäst service för det är en jobbig dj-el som man vill bli av med. Och det gäller även privata företag. Håller man käften och knyter näven i fickan så kan man få vänta hur länge som helst.

Det är inte fel att slåss för sin sak, den rätten har alla och de som inte tar den får se sig förbikörda. Vad vill ni ha för samhälle egentligen? Ett där alla står i kö, håller käften och väntar på sin tur?

"mackes " sa:
Nu tycker jag att ni går lite för långt! Ingen har försökt muta sig fram. Det är precis på det sättet som det beskrivits här som det fungerar i Sverige. Allmännyttan utan personliga incitament är trög och långsam och det enda sättet att få en någorlunda snabb service är att ligga på. Och att ringa och fråga skadar absolut ingen!

Ni skall inte försöka inbilla mig att om ni var uppfyllda av känslor och hela ert liv hängde på ett beslut från en myndighet så hade ni suttit still i båten och väntat! Nej, systemet i Sverige funkar inte så, den som skriker högst får bäst service för det är en jobbig dj-el som man vill bli av med. Och det gäller även privata företag. Håller man käften och knyter näven i fickan så kan man få vänta hur länge som helst.

Det är inte fel att slåss för sin sak, den rätten har alla och de som inte tar den får se sig förbikörda. Vad vill ni ha för samhälle egentligen? Ett där alla står i kö, håller käften och väntar på sin tur?
Dom som står i kö och väntar på sin tur och inte går för bi andra i kön för att dom skriker högst 8)

"gunnarg " sa:
Dom som står i kö och väntar på sin tur och inte går för bi andra i kön för att dom skriker högst 8)

Var det ett inlägg eller, isåfall förstod jag inte riktigt.

Felet med det Svenska kösystemet är att det stoppar de som faktiskt har ett bra skäl att gå före. Om jag av någon okänd men skälig anledning kommer försent till flyget så finns det ju inte en chans att gå förbi dem som skall åka en timma senare. Det är helt upp till deras goda vilja... Jag tycker det systemet är alldeles för fyrkantigt.

"mackes " sa:
Var det ett inlägg eller, isåfall förstod jag inte riktigt.

Felet med det Svenska kösystemet är att det stoppar de som faktiskt har ett bra skäl att gå före. Om jag av någon okänd men skälig anledning kommer försent till flyget så finns det ju inte en chans att gå förbi dem som skall åka en timma senare. Det är helt upp till deras goda vilja... Jag tycker det systemet är alldeles för fyrkantigt.
Då passar det ju bra att du bor i Thailand där pengar ger dig en framskjuten plats i kön. :thumbsdown:

Jag kan inte för mitt liv begripa varför detta är ett problem. Om man ringer sin handläggare för att kolla ärendets status och denne sen behandlar ärendet när ändå handlingarna finns på bordet, vad är det för fel i detta? Personen som ringer har absolut inte gjort något fel och det har knappast handläggaren heller.

Det är inget fel i att kolla hur allt ligger till, tvärtom tycker jag att man bör visa intresse när det är något man verkligen vill. Konstigt vore det annars.

Det är inget problem, det är bara lego som provocerar er lite :)

Han är ju lite av en självtitulerad psykolog med rätt att alltid veta vad som är rätt. Dessutom vet han precis hur andra tänker och vilka motiv de har utan att känna personerna i fråga, och det är nästan alltid inget bra. Fördomar alltså :)

"gunnarg " sa:
Då passar det ju bra att du bor i Thailand där pengar ger dig en framskjuten plats i kön. :thumbsdown:

Nu blandar du ihop begreppen. Men det är en typisk gammal fördom att man kan köpa sig lycka för pengar. Om du läste mitt tidigare inlägg så skrev jag att "ingen försökt muta sig fram".

Mutor och korruption är den värsta parian som finns och skall utrotas med alla medel!!! Är min inställning klar då?

Att slåss för sin sak handlar inte om pengar, det handlar om styrka att tro på sin egen sak och att slåss för den. Och det har jag väldigt svårt att förstå att det skulle vara fel. Utan den styrkan hos vissa individer hade vi inte haft några jobb i Sverige!

"nakonsawan " sa:
Det är inget problem, det är bara lego som provocerar er lite :)

Han är ju lite av en självtitulerad psykolog med rätt att alltid veta vad som är rätt. Dessutom vet han precis hur andra tänker och vilka motiv de har utan att känna personerna i fråga, och det är nästan alltid inget bra. Fördomar alltså :)

Vad vore Chaimai utan Legolas, ibland tror jag han är avlönad för att provocera!

"legolas " sa:
Älskar du mig inte längre? ;D

legolas

Längre? :D Nej inte älskar kanske men jag respekterar alltid någon som har fördomar och står för dom, det är de som bara tänker för sig själva som jag har svårt för.

"legolas " sa:
Janne, Eran trängtan efter att plocka hem till Sverige de damer ni lyckas hitta nere i Thailand, har väl knappast med min tillvaro i Thailand att göra antar jag (?) Sedan om vi skall prata om flyktingar, så tycker jag i alla fall, att det enbart är bra att det blir mer jobbigt för dessa att komma hit, och in till Sverige, VI har hillvittes för mycket av den varan, och de urholkar hela Sveriges ekonomi och moralen går åt hillvitte den också.... arbetsmoralen alltså....

Så Janne, ditt inlägg tycker jag, skall inte handla om mitt ätande av rötter, utan det borde handla om Ert tjafsande på en myndighet som troligtvis arbetar häcken av sig, och dessutom får så mycket skit av alla Er fullkomligt desperata människor.

Fan ni hinner ju knappt bli byxvarma förränn ni står och knackar på Sveriges dörr och vill in med Er nyfunna "kärlek". Flertalet av Er har dessutom knappt börjat arbeta och göra rätt för Er ännu, förränn systemet skall börja utnyttjas ända in till sista korvöret..

Så nä jag är inte rädd att min "allmosa" skall dras in som du uttrycker det. Jag tycker om att uttrycka min åsikt om saker och ting. Man behöver inte ha "baktankar" bara för att man finner fel hos folk och deras själviska beteende, och brist på ansvar gentemot sitt egna land, som man under stunder av öl och spritfylla lipande berättar hur mycket man älskar..

Så är det, för övrigt Janne, så pratar jag inte om dig personligen någonstans, så hur du nu kunde hoppa på mig i detta ämne bli är lurigt att förstå.. men jag har gjort det enkelt för dig nu, så nu efter mitt inlägg här så är det fritt fram antar jag... ;D ;D ;D

legolas

Haha äntligen lyckades jag provocerade dig ;) ;)

Vi älskar dig Lego, utan dig skulle inte forumet vara så intressant, du får en karma för att du reagerar.

Sen i sakfrågan håller jag med Mackes till 100%, jag blev extremt frustrerad själv när jag blev kär i min nuvarande fru och att hon skulle behöva åka tillbaks till Thailand för att ansöka om att få leva med mig. Jag skrev till migrationsministern och ifrågasatte detta regelverk. Fick ju efter någon månad ett politisk svar av en av hans medarbetare.

Men Lego när du var bannlyst var sig inget sig likt, men kul när du blir lite upprörd!

Haha, kanske jag fick men svårt att ta åt mig :D

Nu måste jag dock avslöja min okunskap, sett det tidigare här på forumet, vad betyder PK?

"legolas " sa:
ja jag frågade exakt samma sak här på forumet, och då sade man till mig att det betyder POLITISK KORREKT......

Menandes då att man nöjer sig med de där stelbenta åsikterna som håller f ittstimmet nöjt hemma i Sverige....

legolas
Aha ... no more comments :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

M
Svar
2
Visningar
2 K
Mikael
M