A
Anonymius
Gäst
Är man curling-förälder så får man pynta in tills barnen är vuxna vid 45 års ålder.
Lägg pengarna på thaisläkten istället
Dom blir inte så gamla menar du
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Är man curling-förälder så får man pynta in tills barnen är vuxna vid 45 års ålder.
Nej, jag menar dubbelt så dyrare och växer dubbelt så fort. hahahaDom blir inte så gamla menar du
Vi curlar inte henne ett dugg ska du/ni veta...Är man curling-förälder så får man pynta in tills barnen är vuxna vid 45 års ålder.
Visst är det härligt att vara ekonomiskt stabil, men köpa ett dyrt boende till min dotter finns inte i min värld.Vi curlar inte henne ett dugg ska du/ni veta...
Hon får minsann lära sig att klara sig själv med allt..
Jag och Mamma finns till hands om hon skulle behöva hjälp och stöd..
Men annars så hjälper hon till med mycket hemma och fixar egna extrajobb och sånt..
Men när det kommer till bostad är det svårt för 19-åring att låna 1,5 miljoner..??
Då får Mamma och Pappa gå in med plånboken och hosta upp lite slantar..
Och jag vill inte att hon ska börja arbetslivet med en miljonskuld då vi har råd..
Thaisläkten får klara sig själva.. Dom är vuxna allihopa..
Fastighetsskatt, som den var innan i förhållande till fastighetsavgift gör ju att många skulle behöva lämna sina hus för att grannarna säljer dyrt. Bara för man bor i en dyr värderat hus har man inte mer fritt kapital.
Nej fastighetsskatt ska vi inte ha.
Antar att vi inte ska ha både fastighetsavgift och fastighetsskatt ... nej förstår inte hur hon tänker.Men fastighetsskatten vi hade tidigare var det billigare att bo på landet än i storstäderna, hon vill nu motverka att de som har kunskapen som efterfrågas i storstäder inte kaan få bostad och lösningen är fastighetsskatt ... hur tänker hon nu.
Nej se till aatt folk kan ha laglig rätt att jobba på distans och sätt upp olika företagshotell som har den säkerhetslösning som krävs. Skulle man ha rätt att välja att arbeta från ett sånt hotell skulle många jobb komma ut i landsbygden ...
Ska man flytta för grannar säljer dyrt? Hur tänkte du nu. Tur inte du blev bostadsminister.Håller inte med bor man för dyrt skall man flytta. Det finns de som bor kvar i sina hus och missköter dem stora villor där någon ensam gamling bor. Dessa villor är byggda med en subventionerad bostadspolitik och tanken har aldrig varit att de skulle bo där resten av sitt liv. Det man skulle kunna göra är att de får bo kvar men när de flyttar eller dör skall skatten betalas genom fastigheten försäljnings pris.
Ja så har det tidigare varit och fungerat bra. Har man inte råd att bo på den fina gatan längre så är det väl bara att flytta. Eller i ett stort hus när man inte längre har behov av det. Som det är idag fungerar det ju inte dom har ju förstört hela den svenska bostadsmarknaden. Tycker det är helt rimligt att återinföra en höger fastighetsskatt och det är bra att nu även banker tar upp detta. Det är ju ett akut problem i sverige.Ska man flytta för grannar säljer dyrt? Hur tänkte du nu. Tur inte du blev bostadsminister.
Haha nu är det inte mindre vi behöver utan större ...bot med reavinsten så de äldre säljer av ... öka ränteavdraget till fullt avdrag ... här ska det spenderas ...Ja så har det tidigare varit och fungerat bra. Har man inte råd att bo på den fina gatan längre så är det väl bara att flytta. Eller i ett stort hus när man inte längre har behov av det. Som det är idag fungerar det ju inte dom har ju förstört hela den svenska bostadsmarknaden. Tycker det är helt rimligt att återinföra en höger fastighetsskatt och det är bra att nu även banker tar upp detta. Det är ju ett akut problem i sverige.
Hon vill kanske öka Nordeas Winsth???Nu läste jag lite mera vad hon menar...
WINSTH VILL HA FASTIGHETSSKATT. Nordeas chefekonom Annika Winsth anser att politikerna har ett stort ansvar för att få omsättning på bostadsmarknaden. Hon efterlyser ökad fastighetsbeskattning och ökad rörlighet. Fyra av tio svenskar vill flytta, men hindras för att det är för dyrt, enligt en undersökning från Fastighetsbyrån. (SvD)
Vilka 4 av 10 tycker det är för dyrt...??
Dom som bor i hyreslägenhet förstår jag..
Men dom som redan har en liten bostadsrätt eller litet hus..??
Deras boende har ju också ökat i värde med lika mycket som den större dom vill ha..??
Men har man maxbelånat sitt boende blir det ingen handpenning kvar efter lånet är betalt..
Så vad spelar fastighetsskatt för roll då..??
Hon vill kanske öka Nordeas Winsth???
Hur kan det bli för dyrt att betala 22% på pengar du aldrig haft men får..??Tror hon menar att det är för dyrt att flytta pga reavinstskatten så man bor kvar i större boende för att inte behöva skatta bort vinsten. Med fastighetsskatt tvingar men dem att flytta.
Men problemet är då att företagen även tappar de som inte ha råd att bo kvar pga fastighetsskatten.
Köper man en kåk för 900 000 så får man låna 120 000 och behåller den större. Det är väl det hela grejen handlar om.Hur kan det bli för dyrt att betala 22% på pengar du aldrig haft men får..??
Har kåken gått upp 1 miljon har du ju 780,000:- i vinst...??
Hur kan det bli för dyrt att betala 22% på pengar du aldrig haft men får..??
Ränteavdrag är väl samma sak i annat ord..Finns räntebidrag i kvar? Jag tror att det är historia....
Kan ju ha fel förstås. Jag vet att det fanns fram till 90-tal
Det blir ju svindyrt och rent av omöjligt för många att flytta pga de här 22% i skatt, vinsten har man ju inte förrän man säljer och ger fn i att köpa nytt boende men dom flesta vill ju flytta till en annan bostad och då fattas helt plötsligt en massa pengar som dom fått betala i skatt. Eller så får dom anstånd med skatten men måste då betala ränta på den till staten.Hur kan det bli för dyrt att betala 22% på pengar du aldrig haft men får..??
Vi har hus... Men vi lånade inte pengar utan sparade ihop pengarna..Känns mest som att du är sur för att du aldrig köpte dig ett hus.
Vi har hus... Men vi lånade inte pengar utan sparade ihop pengarna..
Därför tycker jag att det är bättre dom tar bort ränteavdraget än att införa en ny skatt..
Den nya skatten ska vi betala.. Ränteavdraget drabbar inte oss om dom tar bort..
Är du med nu på vad jag menar..??