Jag börjar känna värmen från Thailand

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja jag börjar känna värmen från Thailand....å de behövs..."bara" 5 veckor nu kvar till vi sätter oss på planet till värmen. Snart valborg här...och fortfarande ingen värme i södra Sverige. Företog en längre cykeltur i går i det vackra skånelandsskapet....men man hade behövt vantar i den kalla vinden... :nod:

I morgon har jag bjudit alla barnen(och barnbarnen) 3 gamla barn samt mitt senaste "tillskott" på "valborgssupe"...med tillhörande brasa här på orten. Hade chansen att få samla alla tillsammans för en gångs skull då äldste grabben är hemma från USA på kort visit.

Och..i dag skall jag åka in till Landskrona och fixa passkorten för mitt 3-mån non immigrant-O som skall skickas till konsulatet i Göteborg för godkännande.Det skall verkligen bli skönt att få komma ner till värmen bland ormar, skorpioner, myggor, lösspringande byrackor och sköna avkopplande stunder med min favorit...väl avkyld CHANG BEER.... :nod:

Areeya

100_3508.jpg

Härliga planer Frank, det skånska vädret lämnar ju mycket övrigt att önska. För oss blir det ett lugnt valborgsfirande, tillåter vädret kan vi kanske besöka en av brasorna som scouterna anordnar.

Nu stannar vi ju i Sverige i år, men jag håller med dig om att en av de bästa vännerna nere i värmen är en kall Chang - utan is. :)

Jaha , nu Ääär det varmare , nu äger jag sex resväskor , inget hem , men ett något fylligare bankkonto , har ätit en god middag med min hustru och husköparen .. allt ordnat och klart , bara vänta på avresan på Torsdag morgon ... kanonkul ....

MVH Phonta

"Phonta " sa:
Jaha , nu Ääär det varmare , nu äger jag [s -ex]äskor , inget hem , men ett något fylligare bankkonto , har ätit en god middag med min hustru och husköparen .. allt ordnat och klart , bara vänta på avresan på Torsdag morgon ... kanonkul ....

MVH Phonta

Mäktigt Phonta, du måste ha en grymt skön känsla i kroppen nu ;D
Hoppas att du får till allt som du tänkt dig nu :)

Då vet vi vem det är ,

NU bra några timmar kvar tills vi flyger kl 14 00 ,sen 16.00 från Helsingfors till
Khungtep .......Sen en bilresa med svågern hem till varma och lugna Isaan , skall köpa några Fyanfa med mig upp så jag kan snygga till lite redan på lördag.....

Om det är mycket folk vid första passkontrollen på Suwanabhumi gå förbi 200 meter till så kommer nästa passkontroll. Inte alla som vet att det finns 2 så den första går folk direkt in på. Nr 2 brukar vara nästintill tom om det inte har landat ett plan på andra sidan samtidigt.

Kanontips Jonas ,

Tackar och bugar ....

Ställer frågan här efterssom ingen svarar min min direkta fråga angående
departurecard ,, skall 7måste även detta fyllas i med avresedag , jag har ju ingen ...
har aldrig varit i den sitsen utan alltid fyllt i även detta vid ankomst ...

Som sagt var, det kan ju vara trevligt att slippa ställa sig sist i passkontroll-kön igen på flygplatsen, jag har råkat ut för samma sak som Jonas. Så varför inte fylla i?

Arriving card =ankomstkort . Departure card =avresekort

Av det förstår jag inte varför det sistnämnda skall fyllas i vid ankomst , speciellt om jag inte har nåt bokat för "departure" .. Men jag gör så att jag fyller i allt utom just datum och flygnummer OK .. Är det vad ni har gjort eller "fejkar" ni ett datum ;)
IOFS så har jag ju köpt en tur/retur biljett , retur den 29 e denna månad , kanske skall man fylla i denna ???? Och sen bara skita i det .......

"legolas " sa:
jag förstår inte riktigt referensen till mig här gunnarg. Att man INTE skall fylla i ett avresekort när man anländer "arriving", det kanske många fler än jag förstår.
Eller har jag påstått nåt annat? :o

legolas
Solly om det blev fel jag har väl fel på minnet vilket inte är så konstigt efter många års användande. :wai:

Hur det än är med korten så ha en trevlig resa Phonta! Lämna Sverige, aldrig återvända igen. Det måste vara en alldeles speciell känsla, tror personligen att det inte skulle funka för mig.

Väntar med spånning på rapporter från det "nya" landet! :wai:

"Phonta " sa:
Arriving card =ankomstkort . Departure card =avresekort

Av det förstår jag inte varför det sistnämnda skall fyllas i vid ankomst , speciellt om jag inte har nåt bokat för "departure" .. Men jag gör så att jag fyller i allt utom just datum och flygnummer OK .. Är det vad ni har gjort eller "fejkar" ni ett datum ;)
IOFS så har jag ju köpt en tur/retur biljett , retur den 29 e denna månad , kanske skall man fylla i denna ???? Och sen bara skita i det .......

Hej !

Ditt departure är en mycket viktig handling, som du skall spara i ditt pass.
Du fyller i Namn och pass nr mm skriver under. Denna del stämplas vid ankomst och på höger sida, finns ett nummer som kommer att efterfrågas många ggr i Thai.
Om det sknas ett nummer där så finns det skrivet manuellt i ditt pass.Då kan du fylla i det själv.Troligen har du ett nr där allaredan. Trevlig resa.

Trevlig resa Phonta, bye bye Sweden ... forever ;)

Håll kontakten med oss!

Ja, nu sitter jag på flyplatsen ,hade lite problem med en osedvanligt dum Thaikärring , nämlingen min hustru ... Fy fa... vad thai kan vara egensinniga och dumma i huvet.. Till saken hör att jag köpte en försvarsspray till henne när hon jobbade ute i Rinkeby , jag har talat om för henne att de absolut inte får följa med på flyget till Thai... Djävlar vad förbannad jag blev när jag såg att hon likförbannat hade den i sin handväska och tänkte ta den genom säk.kontrollen . Trots alla mina förmaningar så skulle det testas , tror fan hon är korkad ....
Riktigt dumt tilltag som kunde blivit ödesdigert för oss bägge , jag fick henne efter hot om att lämna henne att dumpa den på lämpligt ställe , då ställer hon sig med den i handen och frågar mig högt i avgångshallen ,"var skall jag slänga den ""

OJoj hur skall detta sluta ....Nåväl nu allt incheckat och väntar på bording .....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp