Jag börjar känna värmen från Thailand

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
Ja, nu sitter jag på flyplatsen ,hade lite problem med en osedvanligt dum Thaikärring , nämlingen min hustru ... Fy fa... vad thai kan vara egensinniga och dumma i huvet.. Till saken hör att jag köpte en försvarsspray till henne när hon jobbade ute i Rinkeby , jag har talat om för henne att de absolut inte får följa med på flyget till Thai... Djävlar vad [¤#@@¤%] jag blev när jag såg att hon likförbannat hade den i sin handväska och tänkte ta den genom säk.kontrollen . Trots alla mina förmaningar så skulle det testas , tror fan hon är korkad ....
Riktigt dumt tilltag som kunde blivit ödesdigert för oss bägge , jag fick henne efter hot om att lämna henne att dumpa den på lämpligt ställe , då ställer hon sig med den i handen och frågar mig högt i avgångshallen ,"var skall jag slänga den ""

OJoj hur skall detta sluta ....Nåväl nu allt incheckat och väntar på bording .....
Önskar dig en lycklig resa Phonta, med eller utan kärring o spray :)

"Phonta " sa:
Ja, nu sitter jag på flyplatsen ,hade lite problem med en osedvanligt dum Thaikärring , nämlingen min hustru ... Fy fa... vad thai kan vara egensinniga och dumma i huvet.. Till saken hör att jag köpte en försvarsspray till henne när hon jobbade ute i Rinkeby , jag har talat om för henne att de absolut inte får följa med på flyget till Thai... Djävlar vad [¤#@@¤%] jag blev när jag såg att hon likförbannat hade den i sin handväska och tänkte ta den genom säk.kontrollen . Trots alla mina förmaningar så skulle det testas , tror fan hon är korkad ....
Riktigt dumt tilltag som kunde blivit ödesdigert för oss bägge , jag fick henne efter hot om att lämna henne att dumpa den på lämpligt ställe , då ställer hon sig med den i handen och frågar mig högt i avgångshallen ,"var skall jag slänga den ""

OJoj hur skall detta sluta ....Nåväl nu allt incheckat och väntar på bording .....
:D :D :D Phonta i ett nötskal. Han litar inte på invånarna i Rinkeby, han föll nästan på eget grepp ... ;) ;) ;)

Nu får vi hoppas alla väskorna kommer fram till BKK så inte en är på Island, nästa på Nya Zeeland och en tredje i Mongoliet ...

"Phonta " sa:

Hoppas du och din "lilla gumma" hann med flyget, innan farbror Blå kom och tog er för olaga vapeninnehav.
Väkommen Till Landet lagom,eller same, same bat different

Nu är det varmt och skönt , vi är installerade i huset , hojen har tagits ut , batteriet på laddning ,sängen bäddad .. Thaifamiljen utskälld för att de skitat ner överallt utom i vårt sovrum som dom inte kommer in i ;)

Allt känns bra måste jag säga , AC aggregatet trummade ingång så snällt så ......
Nu skall jag äta nåt och sen ta en sup och sova , lång tröttande resa .. men nu är vi här ....
Vi hörs i morgon , nu börjar ju det roliga dvs, jag har redan historier ur verkliga Thai livet ;D

Kul att du kom fram helskinnad .... ser fram mot berättelser från det riktiga livet i landet på låtsas :D

Ja det måste kännas gott att äntligen påbörja det nya livet. Väntar med spänning på fortsättningen. :)

Inte så farligt....bara en liten "nattgök"....väl unnat ;D..eller som man säjer..en liten sängfösare! ha det bra Phonta...skäll inte på släkten...ge dom en skurborste..

Areeya

Lycka till med ditt nya liv Phonta, måste kännas jäkligt gött å ha lämnat Svedala åt sitt öde :D
Är bara lite avis.. Men inom 2 mån är jag också nere för att stanna 8)

PS!
Kul att du blev av med oskulden redan första dan, nu kanske du kan börja njuta av livet på riktigt ;D

Ja du lego, vilken av ovanstående är man? Kanske lite av en blandning men jag tror nog att jag är mycket av Mr Sunt Förnuft. Men också lite dykare, särskilt den dagen jag träffade frugan. Då var det så, men sen tog nog förnuftet över till en viss del igen.

Vad gäller många faranger som träffar thaikvinnor så är det nog Mr Cliffhanger som gäller. Dyrköpta läxor ibland men naturligtvis också lyckade möten.

Vilken typ är du själv??

Oskulden :o Den blev jag av med när du inte ens var en liten spermie FA

På alla sätt , även vad gäller Thai .........

Så vad menar du då ...... :D

"gunnarg " sa:
Njut av varje dag här i livet.Du vet ju inte om det är den sista...... :wai:
Du har så rätt så rätt.
Själv njuter jag av solens strålar som söker smeka mitt runda hull som jag placerat i en solstol på min altan. Solen har ett jädrans bestå då jag inte är helt liten :)

"Sir One " sa:
Du har så rätt så rätt.
Själv njuter jag av solens strålar som söker smeka mitt runda hull som jag placerat i en solstol på min altan. Solen har ett jädrans bestå då jag inte är helt liten :)

Nä du ser ut att kunna få det hett om öronen i alla fall!! ;D

"legolas " sa:
Ja, om man för en gångs skull skall filosofera lite grand, så med tanke på vad BERTIL säger, så kan man ju sätta sig ner lite grand och titta ner och verkligen försöka att hitta, och titta på de s.k. "bojor" som håller oss människor ifrån att förverkliga våra önskedrömmar.

Det finns olika typer av människor, vi har:
- Maschoisten - Han som gärna är med i olika sammanhang där objektet för hans drömmar finns, men han är bara med för att späka sig själv, hans intentioner är lika med NOLL.
- Fegisen - Han som aldrig i hela sitt liv vågat någonting, det började redan i unga år när hans mor vägrade honom att gå själv och handla för henne.... Hon var så rädd om sonen...
- Drömmaren - Han som drömmer, gör upp planer och lägger all tid i världen på att verkligen få det att se bra ut på pappret. Men han hittar alltid en ursäkt för att strunta i de planer han gjort upp..
- Houdini - Han som är fången i alla "rep" som han själv skapat i sitt liv. Han är oftast väldigt bestämd, har verkligen tänkt igenom alla alternativ och rejält ansträngt sig för att hitta anledningar till att INTE göra någonting alls i sitt liv.
- Cliffhanger - Han som bara kastar sig ut, ingen tanke bakom, och noll planering. Han är den som brukar få komma hem med svansen mellan bena, men påstår ändå för omgivningen att det var medvetet som han vände hemåt.
- PK-killen - Han gör saker och ting i sitt liv mest för att försöka att tillfredställa omgivningen. Är det "inne" att göra något, så är han den första att göra det...
- Planeraren - Han som planerar och planerar, och när tiden redan egentligen har passerat, så är han på "plats", men han har tappat mycket och många år av sitt liv med sitt planerande och tänkande...
- Dykaren - Han som i stort sett bara dyker, tänker i 2 timmar, försöker att kolla in om alla saker går att genomföra, och sedan är det KLART för avresa.....
- Mr Sunt Förnuft - Han som tänker efter före, han tänker efter också efter, och han tänker också under tiden. Han sätter upp allting på ett papper, gör upp en budget, kontaktar myndigheter och släkt och vänner och kontakter personer som redan gjort detta innan, och sedan bär det iväg....

Så vem är vi då.... Är vi något av det ovan, eller?????

legolas

När jag beställde resan till Thailand var jag nog cliffhanger, efter avmönstringsöl och fest hos en kompis hela natten så satte man sig vid datorn tidigt på morgonen och vad skall jag göra nu i 4 veckor. Så kom en liten onyckter tanke jag drar till Thailand gick in på internet och kollade och där fanns en resa om några timmar beställde den packade lite grann i en väska ringde en polare som körde mig till flygplatsen sen vaknade man upp på Suwanabhumi :) Där fanns ingen plan så fick sätta mig ner och fundera lite var skall jag nu bara vart i Phuket på Charter resa innan.

Men sen när det gällde att stanna i Thailand så var det nog dykaren, ringde rederi kollade så det var ok, Hyrde en lgnht i ett condominium, la ut på Facebook att jag flyttat till Thailand så då var familj och vänner meddelade, tog flyget hem fixade med skattemyndighet, försäkringskassa, gick till Svensk tandläkare en sista gng, sa upp lgnhtn skänkte bort det jag hade till polare och farsan tog ca 4 dagar sen ut på jobb som utskriven Svensk.

Och efter det är det mr sunt förnuft som försöker råda men han blir motarbetad av Thai förnuft vilket är rena motsatsen.

"ledarn " sa:
Själv är jag nog mest Mr: Sunt förnuft... :nod: :nod:

Men inte allt det du skrev :laugh: :laugh:
Lite Dykare är det i mig också..
Jag är nog dykaren fast rädd för vatten :) Hur det nu går i hop.
Jag är även planeraren då en flytt till Thailand innebär att man är väldigt utlämnad till sig själv och därför kräver vissa mått och steg för att säkra utkomsten.

"Phonta " sa:
Oskulden :o Den blev jag av med när du inte ens var en liten spermie FA

På alla sätt , även vad gäller Thai .........

Så vad menar du då ...... :D

Hahaha, supen Phonta.. ;)
Hörde av tjejen att det är varmt så ända in i hevete där uppe i Isan så antar att du svettas gött nu, här har bara varit 15° med strålande sol idag, ska visst bli uppåt 20 i veckan ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp