KentBra Dagbok

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Va kul, det ska bli spännande att följa dina bravader i trädgårdslandet och i omgivningarna runt huset :D

Habanero och jalapeno, jo jag tackar. Här har vi en som gillar att ha det hett om öronen. Habaneron är väl världens starkaste chilli. :-\

Trevlig tråd hur som helst, ser fram emot en fortsättning och plus i kanten blir det naturligtvis. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Ledsen att göra dig besviken "Legolas", men det är inte mycket barer man springer på.
Tanten och jag sitter mest på altanen och njuter.
Nån gång i veckan drar vi till "Funny Bar" för ett par drinkar. men annars inte mycket.
Vill inte påstå att jag är nykterist, men dricker mycket sparsamt.

"kentbra " sa:
Ledsen att göra dig besviken "Legolas", men det är inte mycket barer man springer på.
Tanten och jag sitter mest på altanen och njuter.
Nån gång i veckan drar vi till "Funny Bar" för ett par drinkar. men annars inte mycket.
Vill inte påstå att jag är nykterist, men dricker mycket sparsamt.
Rätt så lägg pengarna på nåt vettigt i stället. Du ska inte lyssna på den där gamla drinkarn från norr :D :D

kentbra, du vet säker hur det blir med gamla gubbar som sitter ensamma ute i ödemarken. Dom börjar fantisera och drömma om hur det var en gång :D :D
mvh Rolf
ps. Glöm nu inte att gödsla plantorna :)

"kentbra " sa:
Här kommer jag att lägga in bilder samt uppdatera vad som händer här nere:

Tisdag:
Idfag mulet och svalt (bara 26 grader).
Passade på att oirdna lite i trädgården.
Har planterat lite frö av 5 olika sorters gurkor, Paprika, Habanero och Jalapeno.

Blev ett dussintal av varje.
Tar det lugnt i eftermiddag. Ut och gå lite och samla frö.

I morgon blir det att sätta Tomatfrö.

Mycket intressant att följa ditt arbete med odlingarna.

Onsdag.
Är lugnt idag, regnade lite på morgonen så det är svalt och skönt.
Lagom för lite trädgårdsarbete.
Har satt lite tomater och Malvafrö.
Uppdaterat hemsidan (www.hoyamani.se) med frö och sticklingar.

Blir till att sitta på altanen och njuta idag.
Blir nog potatismos och kotletter till midda (hemlagat förstås).

Finns ju lite blommor och ta hand om. Idag behöver man inte vatna.
Sawadee

Visa bilaga 15003

Visa bilaga 15005

Visa bilaga 15007

Fick bli en liten röjningsvända i trädgårdslandet med.
Får passa på när det är svalt. Bara 25 grader i dag och lite regn emellanåt.
Perfekt arbetarväder.

Visa bilaga 15015

Kentbra blomman på bild 033 sådana har ja me dom e riktigt snygga när dom e lite större se bara till att ansa dom rätt :) så kommer du att få ett snygg liten buske(trä)

men för fasen ta o plantera skiten nu du kan ju inte sitta me krukor te alla blommor ;) ser ju ut som handelsträgårn ju .....

skämt osido fina bilder ha en skön dag där nere nu me frugan :)

glimten66 :wai:

Har varit på Kasikorn bank och öppnat konto med Visakort.
Gick runt och småshoppade lite annat i Thong Sala.
Annars en lugn dag.
Måste fixa en bättre internetanslutning.
ToT är värdelösa här på ön.
Skuller ladda ner drivers till mitt USB modem.
Kom upp it 4,8 kb SKRÄMMABDE

Jädrar vad fort det går. Frugan kommer att få spelet när vi kommer ner om det är så bra förhållanden.
Kommer du täcka med nån plast huva för att behålla fukten eller får dom vara nakna :)

Till Rolf: Nej ingen plastuva behös. Här är tropiskt fuktigt och varmt. Däremot händer det att man får vattna två gånger on dagen.

Till Legolas: Nu står de på kanten till altanen. Men det får nog bli ett skuggnät när jag sätter ut dem i trädgårslandet.
Skyddar både mot stark sol och en del insekter.

Tanten spelar svensk dansband och ikväll blir det en vända till FUNNY BAR.
Kort på flickorna?? kommer i morgon.

Blev ingen barvända igår. Gick ner till lokala resturangen och åt lite.
Sedan var vi på Apshow som tillfälligt gästade byn.

Men här är lite bilder från "Funny Bar" tagna i våras.

Den första är på "pancake" som jobbar kvar. Hon ? har varit där under alla år vi besökt Koh Phangan.
Den andra bilden är på frugan och "pancake"

Lovar att ta nya bilder.

Ser på Track and Trace att mina blommor (skickade från Sverige) har passerat Bangkok utan problem, böär väl ha dem här efter helgen. Så då får man och göra.
Drygt 60 Pelargoner och 60 Hibiscus (varianter som inte finns här) att plantera.

Groddar av gurka, tomat och chilli poppar upp dagligen.
Får väl sätta fart med trädgårdslandet. En massa ogräs där. Funderar på att täcka det med sten och bygga bänkar istället.

Så nog ska man hålla sig sysselsatt.

Visa bilaga 15061

Visa bilaga 15063

Finns det inte markduk du kan täcka med och sen plantera i hål som du gör i duken. Den del av duken som blir synlig kan du ju ta och lägga täckbark på håller väl lite fukt kvar i jorden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp