KentBra Dagbok

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Igår blev det lugnt. Var på Ban Tip och åt. 4 pers med middag och chang för knappat 500 THB. Billigare än korvlådan i Nybro.

Idag blir det till att omplantera och klippa ner lite hibiscusplantor som står här.
Sedan får man förbereda lite till alla plantorna som troligtvis kommer i morgon.

Spelar Svensk dansbandsmusik, så tanten är nöjd.

Vädret är fortfarande underbart. Pendlar runt 30 grader och fullt solsken.

Kent

Skönt att höra att du har det bra. Måste fråga när du förbereder jorden för plantering gödslar du och i så fall med vad?

Då har man varit på brädgården och beställt lite virke. Kommer i morgon vid kl.9,00
Tänkte byta ut Bambupinnar mot riktigt virke och göra hyllor till alla blommorna.
Blir cirka 6 * 4 meter. Bör väl räcka en stund.

Lovar att ta kort och lägga upp, när det är klart.

Jorden jag får tag på är redan gödslad och klar. Växer nästan så man ser det.

Då har virket anlänt. Fasen va snyggt det ska bli.
Blir drivbänkar av Teak.
Det hadde man aldrig haft råd med i Sverige.

Bara att vänta in snickaren och sedan fullfart.

"kentbra " sa:
Jorden jag får tag på är redan gödslad och klar. Växer nästan så man ser det.

Då har virket anlänt. Fasen va snyggt det ska bli.
Blir drivbänkar av Teak.
Det hadde man aldrig haft råd med i Sverige.

Bara att vänta in snickaren och sedan fullfart.
Det var ju bra, slippa trassla med gödsel. Det gäller att ligga på topp då drivbänkar av Teak det var inte dåligt.
Sen vart det lite svårt, väntar på snickaren och sätta fart vad ska du göra då? Sringa och serva bira :D
Du tänker inte bygga själv eller är det inte lönt kanske.
Hoppas du hinner ta några bilder nyfiken som fan.
Lycka till :thumbsup:

Teak är ju skitbra att använda i tillverkning av drivbänkar, då det står emot väta otroligt bra :thumbsup:

Hoppas du kan kabla ut lite bilder när det är klart :)

Legolas: Visst får man vara i fred. har ju svensk fru med, och vety vad som gäller.
Visst kommer "mamma" från ägaren ner och tittar lite. Men hon är mest glad för att något händer.
De jag hyr av är toppen. Får göra precis som jag vill.
Funderar på att bygga ett rum till. Up to you svarar de och ler.
Bygga Pool, samma där. Tror de är ganska nöjda med varenda krona jag lägger ner här.
Förra året åkte den jättestora dubbelsängen ut. Istället blev det plats till Skrivbord, bokhylla med tv. klädskåp, 2 bäddsoffor med bord.
Byte även ut den gamla kylem till kyl och frys, ny diskbänk inne (inte ut genom fönstret, vattenkyl och dubbel gasollbrännare.
Ägaren har två likadana bungalows men det är stor sklillnad på standarden mellan dem nu. Har uppgraderat min till klart bättre standard.

Rolf: Visst kan man bygga själv, men saknar skruvdragare och elsåg. (kan knappt slå i en spik eller såga rakt).
Finns ju duktiga snickare här nere och inte särskilt dyrt heller.
Kommer väl mest att stå och peka. Snickaren kan ingen engelska och min thailändska är inget vidare. Så det blir nog jätte bra.
Servar inte bira, då jag inte dricker det själv.
Föredrar en god Whisky.

Gazton: Bilder kommer. Som du säger Teak är jättehårt. Vet i tusan om det ens går att spika i.
Tungt var det i alla fall.

För varmt för att jobba nu, får fortsätta framåt kvällen.

lite färska bilder på fröna som sattes.

Först vit mini gurka. kommer bra.

Andra bilden är på Citron gurkan. Verkar älska värmen här.

Tredje bilden är på Tomatfrö. Tar ett par dagar längre för att gro, men är på gång.

Visa bilaga 15113

Visa bilaga 15115

Visa bilaga 15117

"kentbra " sa:
För varmt för att jobba nu, får fortsätta framåt kvällen.

lite färska bilder på fröna som sattes.

Först vit mini gurka. kommer bra.

Andra bilden är på Citron gurkan. Verkar älska värmen här.

Tredje bilden är på Tomatfrö. Tar ett par dagar längre för att gro, men är på gång.
Jaha men snickaren då, fick han också ledigt :) Du får gå och lägga dej på stranden en stund och bättra på solbrännan lite :)

Gröna fingrar har du, det skall bli intressant att se hur resultatet växer fram. Jättetrevligt att få följa din framfart!!! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Gröna fingrar / Knappast. Hårt arbeta och lite gödning i kalsongerna. Ha Ha

Snickar-j**** dök aldrig upp, så nu blir in till stan och handla cirkelsåg, hammare och spik.
Så bygger man själv. Min far hadde rätt "själv är bästa dräng".

Nu va du elak, Legolas.
Han bygger säkert bänken bättre än vad jag kan.

Hittills ser det jättebra ut. Lär hålla för frugan att dansa på.

"legolas " sa:
jaja Kentbra!! Du är säkert schysst och tålmodig!! Ett tag till!!!!! Men till slut så tröttnar du säkert på att bli ståendes där i alla möjliga sammanhang när ingenting stämmer i de överenskommelser du gör.

Lite OFF här,men fan va du måste ha blivit blåst många gånger av Thai Lego eller blir du bemött så som du gör själv ??

"legolas " sa:
jag vet inte Birger LKPG vad du far efter alls. jag känner dig inte alls och du verkar ju vara lite offensiv just här. Ja jag tror att du har slagit huvudet på spiken. jag har vid flertalet gånget kammat noll och de överenskommelser man gjort med just thai härnere har helt enkelt inte funkat.

Men kan man skita i det hela tiden, kan man åka till den överenskomna platsen kl. 10.00, och sedan vänta där tills thai dyker upp, utan att bli irriterad. Att vänta 1-2 timmar är ingen ovanlighet, eller som man råkar ut för ibland thai dyker inte upp överhuvudtaget.... är man då glad och positiv fortfarande, så är det perfekt ju.

jag hoppas att du är sådan birger Lkpg, då kommer du att få en god tid härnere när du väl beslutar dig för att flytta hit!!!
:wai: :wai: :wai:

Då kan jag förstå att du är lite sur på Thai,det före kommer även här i Sverige att dom inte kan passar tiderna (Thai time),trodde du mer var ute efter att bygg jobbare var dåliga och fuskade i Thailand,och det beror nog inte på var du bor det sker i hela Världen att det fuskas ;)

Det är ju ett buffébord ser du väl, när gästerna kommer in från skogen i bakgrunden.
Så står kent där och servar :D :D
Fan vad snyggt det blev. Synd att skita ner med jord :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp