Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Smart affärside. Du kanske får bygga omvända växthus som håller ned luftfuktigheten och som skyddar mot sol ..."Kentbra " sa:Det var en bra fråga "Janne".
Men Pelargoner kommer ju från östra och södra Afrika i vilt.
Så de borde klara det.
Sedan så verkar de älska värme och sol.
Man får nog mer tänka på luftfuktigheten.
De har en tendens att mögla om de inte får torka ut.
På Koh Phangan gick det bra att hålla liv i stora plantor.
Medans sticklingar möglade bort.
Skulle tro att i Thailand är mer lämpligt att odla dem i skuggigt och svalt läge.
De odlar ju mycket Petunior och de vill ha samma klimat.
Fast de odlas väl mest i norra Thailand, där det är lite svalare. Helst om nätterna.
Men prova ska jag. Tror att dessa blommor bör falla Thai i smaken.
Om man sedan tittar på vad de tar för Petunior i Thailand så kanske det till och med kan bli lönsamt.
Exempel, en Petunia i Sverige kostar från 5:- upp till 30:- för en Surfinia.
I Thailand får du ge mellan 200 och 300 Bath för en vanlig.
Nja, lite korkad kanske man är men det underlättar samvaron med många personer"Kentbra " sa:14.900:- för två biljetter till Thailand. Du är inte klok.
Frugan och jag bokar med Norwegien och flyger till Bangkok för knappt 1,700:- per skalle.
Ska satsa på att odla Pelargoner till Thai.
Vad tror ni om det här.
http://translate.google.se/translate?sl ... GONER.html
Man kan också få en mellanlandning i OSLO."Kentbra " sa:Frö, sticklingar och plantor (om man nu ite vill samla in det själv) köper du bäst på plantskolor eller på Chatu Chak marknad i Bangkok på onsdagar och torsdagar.
Ett gott råd är åk dit tidigt.
Själv går jag runt och plockar frö och klipper sticklingar överallt.
Kom ihåg tt det som anses som ogräs i Thailand, kan vara exotiskt i Sverige.
Norwegian Air går från Stockholm och direkt Bangkok.
Flyger du från Köpenhamn så mellanlandar du i Stockholm.
"areeya " sa:Jag tänkte närmast på det här med pelargonior.Tar du med sticklingar från Sverige? Frön finns väl inte att köpa i Thailand .Har köpt en mängd olika blomfrö som jag skall pröva...samt en grönsak jag saknar...purjolök . Vi får se om det fungerar. Ja jag åker via Köpenhamn...och där hittade jag inga billiga resor i våras med Norwegian air. Åker med SAS som flygs av Thai air....15.500 för 3 personer varav ett barn fyra år.
Ha de Kent!
Areeya
"Jonas " sa:Flygit med sas några gånger i år, Standarden har rasat något rejält ombord på ett år. Blivit mer lågprisstandardklass ombord än hos lågprisbolagen, medans andra bolag som klm, lufthansa har gjort höjning av standarden ombord.