G
glimten66
Gäst
Kentbra inte fan har du väl gasol flaskan inne nä vakna nu.......
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"legolas " sa:Glimten förklara för en amatör då.....var skall man ha den? sladden till fanskapet är la 30cm max.... ALLA i Thailand har den under eller vid sidan av gasspisen....
men tipsa gärna hur man kan fixa det på annat sätt!! jag är helt oteknisk, så jag bara undrar faktiskt!!
Ja håller med berra, det ser ut som om du bor i en botanisk trädgård på bilderna. Är Bangkok det närmaste stället att åka och handla på??"kentbra " sa:Jepp, och värre lär det bli.
Vänta bara tills Chatu Chak växtmarknad i Bangkok öppnar igen.
Då lär det bli en massa växter till.
Får lov att hålla med dej ang. hyra bil i stället för taxi. Ok taxi blir väl lite billigare men jag betalar gärna lite extra för att ha friheten att åka när och vart jag vill."kentbra " sa:Bangkok är en 75 mil från mig, så knappast det närmaste stället.
Finns ett par plantskolor här på ön. Grannön Samui har många och på fastlandet är vid Surattanii är det massor.
Men onsdagarna på Chatu chak är något extra. Här finns allt från pyttesmå sällsynta orkideér till fruktträd på flera meter.
Idag föll man till föga för tantens uträkningar.
Blev till att hyra bil. Provhyr i en vecka.
Visst hon har rätt. Åka taxi för 600 THB om dagen, eller egen bil för 5.000 THB i veckan.
Skulle man bestämma sig för att långtidshyra till mitten av april går det att pruta ordentligt på priset.
Nä det räcker med KentBra's och min"legolas " sa:Håller med, vissa av dom (inte många) är riktigt bra!!!![]()
![]()
![]()
"kentbra " sa:Låter intressant. Är du säker på att det är Pelargoner.
Finns en växt här med, som påminner mycket i bladen om Pelargoner, men är något annat.
Samt har ni inte lite svalare nätter och lite torrare klimat där på östra sidan.
Verkar som det är fuktigheten här som knäcker dem.
Har försökt att hålla dem torrt, men de möglar och ruttnar bort.
Men skam den som ger sig. I värsta fall får man väl dra till Chonburi och kolla.