K
kjell.t
Gäst
Vet inte för jag har aldrig sett någon äta varan, vet du Kentbra?"Lasse52 " sa:Blev väl middag av den där stackarn då.....![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte för jag har aldrig sett någon äta varan, vet du Kentbra?"Lasse52 " sa:Blev väl middag av den där stackarn då.....![]()
"legolas " sa:jag måste få fråga dig, "fikar" hit och dit är det en art av fisk eller vad är det??
"kentbra " sa:Instämmer helt "blacka", det är lätt att vara efterklok.
Men jag gjorde en allmän förfrågan bara och har inte svarat dem.
De har heller inte hört av sig.
Sedan är jag ju fortfarande skriven i Sverige.
Det är ju först när jag varit här i över 180 dagar inom samma kalenderår som de kan börja bråka.
Sedan är viktigt att påpeka att det är inte jag som sökt förtidspension.
Utan F.K. gjorde en utredning och kom fram till detta själva. Den är inte tidsbegränsad utan gäller till man blir folkpensionär.
Va på alla arbetsprövningar de satt mig på med samma resultat.
Så viljan till att arbeta fanns och finns fortfarande. Men att hitta något inom ramen var omöjligt.
Sedan kan man ju diskutera hur bra eller dåligt det är.
Hemma Sverige kan jag knappt gå ut vid minusgrader. Min kärlkramp sätter in med en gång. Här i värmen har jag inte dessa problem.
Så visst, vill de ge mig ett jobb här i Thailand med arbetsvisum och allt, så tvekar jag inte en sekund. Flyttar hit omgående.
Bara för dem att höra av sig.
Enligt min läkare i Sverige så finns det inga mediciner i världen som kan åstakomma det som klimatet här nere gör.
I Sverige väger jag 112 kg och har diskbråk, Kärlkramp och mnitt blodsocker ligger på 17 till 22 (ska ligga runt 5 ).
Här nere så känner jag av min dåliga rygg, men inte på samma sätt (har säkert att göra med motivation).
Min kärlkramp märker jag inte ens och mitt blodsocker ligger runt 8 till 12.
Så utan tvekan skulle jag nog klara åtminstone ett halvtids jobb här nere.
Men i Sverige max en månad, sedan är jag liggande i ett halvår.
Varenda arbetsprövning jag provade åt F.k. SLUTADE MED HJÄRTINTENSIVEN.
Har varit där över 15 gånger sedan första infarkten 1991.
Kent
Det förutsätter att du har en bra sjukförsäkring i LOS annars kostar det skjortan om du måste opereras.Ingen operation innan du betalat."kjell.t " sa:Klart att man MÅR 20-30 år mindre i thailands fina klimat. ;D ;D ;D
![]()
![]()
Tråkigt att de inte förstår att det kostar svedala mer i vård om vi måste bo där.
I Thailand kostar vi nästan ingenting gentemot vårdboende eller sjukhusvistelse i svedala
Beslutsfattarna (fåntrattarna) kan inte räkna![]()
![]()
![]()
"gunnarg " sa:Det förutsätter att du har en bra sjukförsäkring i LOS annars kostar det skjortan om du måste opereras.Ingen operation innan du betalat.