KentBra Dagbok

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
just nu sitter man i loungen på Istanbuls flygplats.
Allt har gåt bra så när som att man glömde byta skor i morse.
Så just nu åker man i morgontofflor. Helt OK.
Försäkringar har jag löst på följande sätt.
Hem ocg villa täcker de första 45 dagarna.
Sedan har vi kompletterat med 45 dagar på Europeiska.
Förhoppningsvis ska vi fått ettårs uppehållstillstånd sedan och tar en olycksfallförsäkring i Thailand. Om vi inte fårr ettårs så går det att förlänga Europeiska.

"Kentbra " sa:
Förhoppningsvis ska vi fått ettårs uppehållstillstånd sedan och tar en olycksfallförsäkring i Thailand. Om vi inte fårr ettårs så går det att förlänga Europeiska.
Kentbra, jädrar vad avundsjuk man blir på dig även om du just nu sitter på en flygplats och suktar efter framkomst till BKK.
Hoppas få se bilder på din egen blomsterdjungel och ska visa dem för tjejen. Hon är galen i blommor och kräver enorma landområden för odlingsändamål. För min del hade det räckt med en balkonglåda :)

Detta med försäkringar är oerhört viktigt, om man inte planerat att sluta sina dagar i Thailand. Jag har för mig att en del skrivits om detta på CM och de inläggen ska jag försöka hitta. Försäkringsbranchen är en jungel som kan vara svår att förstå sig på.
Det hade varit skönt om man kunde lära känna en expert i ämnet.

"Kentbra " sa:

Tackar för svaret ;D

En liten foikapaus i Bangkok innan vi drar vidare till Koh Phangan.
Så långt allt bra i morgntofflor.

Kent

:-[ :-[ :-[..........Denna ädla vara skall ICKE spädas med fryst vatten!!! Och du dricker väl CHANG???? :laugh: :laugh:

Frank

Här (just nu)..får man hålla tillgodo med "monopolets" norrlandsguld....väl kyld.. men utan is!!!Och...kanske blir det sista helgen man kan sitta på balkongen utan att frysa ihjäl....avundsjuk på Legolas som har det varmt och skönt! :wai: :) :)

Frank

"Kentbra " sa:
En liten foikapaus i Bangkok innan vi drar vidare till Koh Phangan.
Så långt allt bra i morgntofflor.

Kent

Jag har följt din tråd och jag önskar dig lycka till, du är en riktig blomstergubbe. Du har sått dina frön för framtiden. :D

:wai: insayt

Så, då har man installerat sig.
3,5 månaders torka har gått illa åt det mesta trädgården. Så idag har man mest röjt upp.
Imorgon får man börja klippa och se vad som lever.
Tanten skurar och torkar av överallt.
Undrar vem som skitar ner när vi inte är här.
ska beställa lite nya bänkar till köket och smått och gått i morgon.
Så nu är det full fart.

"Kentbra " sa:
Så, då har man installerat sig.
3,5 månaders torka har gått illa åt det mesta trädgården. Så idag har man mest röjt upp.
Imorgon får man börja klippa och se vad som lever.
Tanten skurar och torkar av överallt.
Undrar vem som skitar ner när vi inte är här.
ska beställa lite nya bänkar till köket och smått och gått i morgon.
Så nu är det full fart.

Några dagar med din vård och allt står fint på nytt ;D fördelen med Thailand
Njut av livet :D

Sakta men säkert så börjar de likna lite.
Idag bytt vatten i dammen och rensat lite ogräs.
Står drygt 50 Pelergonsticklingar på rotning. (Ger mig inte trots 2 års misslyckande)
De flesta Hoyaplantor hämtade sig fort och någon blommar redan. Hjälper att hota med papperskorgen.

Kentbra

Dags för lite bilder så vi andra ser hur det ska gå till och få tillbaka blomsteriet i ursprunlig prakt.

Jo-Be

BILDER säger ni.
Har nu försökt lägga upp bilder i tre dagar, men Chai Mai server vägrar acceptera dem och det blir " time expired" varenda gång.
Så jag har gett upp.
Ni får nöja er med att jag mår toppen och sedan kolla min hemsida
www.hoyamani.se
För bilder med mera.

"Kentbra " sa:
BILDER säger ni.
Har nu försökt lägga upp bilder i tre dagar, men Chai Mai server vägrar acceptera dem och det blir " time expired" varenda gång.
Så jag har gett upp.
Ni får nöja er med att jag mår toppen och sedan kolla min hemsida
www.hoyamani.se
För bilder med mera.

Hej Kent! Tråkigt att du inte kan ladda upp bilder, jag skall be Ling ta en titt på vad som orsakar problemet. Det har ju fungerat tidigare, så varför inte nu??

Hej!
Vad jag vet så ska det inte vara några problem att ladda upp bilder.

Jag testar att ladda upp en bild.

Problemet skulle kunna vara lokalt en din dator, något som spärrar kanske en brandvägg eller något annat program. Det bästa vore om du skulle kunna prova från en annan dator vid tillfälle så kanske vi kan gå vidare med att lösa problemet. Dina bilder är ju värdefulla för oss! :)

Visa bilaga 22974

"ling " sa:
Hej!
Vad jag vet så ska det inte vara några problem att ladda upp bilder.

Jag testar att ladda upp en bild.

Problemet skulle kunna vara lokalt en din dator, något som spärrar kanske en brandvägg eller något annat program. Det bästa vore om du skulle kunna prova från en annan dator vid tillfälle så kanske vi kan gå vidare med att lösa problemet. Dina bilder är ju värdefulla för oss! :)
Jo Ling det är trassel i bland svarstiden är åt helvete för lång. Jag får också Time out

Har totalt 3 olika datorer jag provat ifrån.
9 MB hastighet ner och drygt 1,2 MB upp enligt speedtest.
Har provat göra bilderna mindre typ 500 * 450 istället för 750 * 600 men inget hjälper.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp