KentBra Dagbok

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Kenta tack för infon alltid kul att veta..... en sak skall du veta, att jag drev lite med Insayt enbart p.gr.a. att han själv skrev i sitt inlägg att han drack... han skrev ordagrannt "Jag och gumman hans spottar inte i glaset ;D ;D ;D ;D,"

Tänka sig att "Djungel-Jim" äntligen har klättrat ner för "lianerna" och slagit sig till ro bland medel-Svensson i Rayong-området, nu kan man känna lugn att han inte längre skall bi biten av diverse hemska saker i skogen därborta på ön. han kan ju lätt råka ut för: getingstick, Duengefeber, apbett och krokodiltårar samt Tigerbett....

men nu är väl det enda som kan hända att han får ovett av grannkärringarna för att han aldrig går och lägger sig... ;D ;D ;D ;D

Lycka till hela högen....lite avundsjuk är jag allt.... :'( :'( :'(
legolas

hee..., nä jag fattade ju också det, nyttigt med lite självironi, men jag skrev det mest för att Rolf höll ju på att ta död på invigningsfesten innan den ens har börjat med att säga att det blir billigt för vi dricker inte ;D ;D ;D ;D

Insayt

Då var resan avklarad och lådorna genomgångna. Idag blir det till att inhandla lite hyllor och skåp till köket. Garderob och klädförvaring till sängkammaren sant eventuellt en hylla till Tv och data. Så har gumman lite att pyssla med inne.
Jag får köpa hem en massa blomjord och lite krukor, så blir jag sysselsatt ute.

Sedan får det bli lite möbler senare i veckan. Soffa, stolar och bord med mera.
Har ingen brådska och det får ta den tid det behöver.

Lär nog inte bli någon semesterresa till Sverige i år.
Blir nog en vända till Laos istället och ett nytt visum (Triple entry).

Går det smidigt att söka visum där i Laos, Vad heter staden där ambassaden ligger, ligger den långt ifrån gränsen? Tänkte ta mig dit och söka 1 års visum multiple entry.

Vi åkte till Vientiane sist och det flöt på bra. Nära till gränsen. Hittade hotel på promenadavstånd från Ambassaden.
Visum söks dag ett mellan 10:00 och 12:00. man får hämta det dag två mellan 13:00 och 15:00. Fungerade riktigt bra faktiskt.
Utanför sitter massa med agenter som fyller i dina papper åt dig, om du vill. Kort ordnar de på fem minuter.
Sedan lär alla säga att om du har mycket visum och stämplar i passet, får du inte nytt visum. Men de erbjuder dig garanterat visum för 10,000 bath bakvägen.
Gå inte på detta. hadde nästan fullstämplat pass och det var inga problem.

Nästa vända blir nog till Savannakhet. Går att boka resa med hotell och allt från Bangkok.

Ok tackar.
Det lät ju bra får bli en sån runda när mitt visum går ut då.

Nu börjar lugnet infinna sig efter flytten.
Det mesta är upp packat, blommorna omplanterade samt inflyttningskaffet avklarat.
Var riktigt trevligt med både gamla och nya ansikten.
Insayt fick med sig lite kanelbullar, han sa de var till kaffet. Men jag tvivlar de räcker till dit. Tror de är slut innan de når fram.Idag blir det lugnt och lite bad.
Ska bara njuta av tillvaro och inget grävande i trädgården.

Nästa vecka får vi se om det blir några inköp.
Har lite blommor att skicka och ska plocka ihop några till Ragnela.
Veckan därefter blir det lite mer möbler.

Verkar som många Svenskar flyr landet nu.
Först åker insayat sedan Rolf därefter försvinner grannen Leif och sedan Ragnela.

Blir bara Håkan och vi kvar.

"Kentbra " sa:
Nu börjar lugnet infinna sig efter flytten.
Det mesta är upp packat, blommorna omplanterade samt inflyttningskaffet avklarat.
Var riktigt trevligt med både gamla och nya ansikten.
Insayt fick med sig lite kanelbullar, han sa de var till kaffet. Men jag tvivlar de räcker till dit. Tror de är slut innan de når fram.Idag blir det lugnt och lite bad.
Ska bara njuta av tillvaro och inget grävande i trädgården.

Nästa vecka får vi se om det blir några inköp.
Har lite blommor att skicka och ska plocka ihop några till Ragnela.
Veckan därefter blir det lite mer möbler.

Verkar som många Svenskar flyr landet nu.
Först åker insayat sedan Rolf därefter försvinner grannen Leif och sedan Ragnela.

Blir bara Håkan och vi kvar.

Du gubben se bara till att det finns blommor när ja kommer ner igen ;)

Ragnella behöver bara en blomma vet ju hon tar dö på dom ;)
hon har ju ingen tomt ju ;)

Som Lego säger, Surfar på grannens trådlösa när man får kontakt.
Slött då han har 1,2 MB och router drar ner mycket.
Blir eget 5 MB i framtiden.
Nu går tiden till blommorna och pengarna till möbler.
Internet har inte högsta prioritet.

Här är det mest och göra på förmiddagar och sedan blir stranden.

Lever och mår gott.

"legolas " sa:
Härligt att du hittade Rayong, och slipper förhoppningsvis Denguefeber och apor och krokodiler... men där lär finnas ragator har jag förstått!!! ;D ;D ;D

legolas
Inte nu längre, vi är i Sverige :D :D

Kul o höra att det börjar ordna till sig för er där borta

men saknar ju dina fina blomster bilder

micke

Sakta men säkert växer planerna fram angående trädgården.
Grävt, hackat och plattat ut lite. Flyttat på en del buskar och träd.
Ska nog bli bra så småningom.
Bilder från både före och efter kommer, när jag får eget internet.

Men nu är klockan snart 12:30 och det är dags för Beachen och någon timma siesta.
Ingen stress, är ju Thailand
Sabai, Sabai.

"Kentbra " sa:
Sakta men säkert växer planerna fram angående trädgården.
Grävt, hackat och plattat ut lite. Flyttat på en del buskar och träd.
Ska nog bli bra så småningom.
Bilder från både före och efter kommer, när jag får eget internet.

Men nu är klockan snart 12:30 och det är dags för Beachen och någon timma siesta.
Ingen stress, är ju Thailand
Sabai, Sabai.
Vet inte om jag fått saker om bakfoten, men du bor/bodde på Koh Phangan? Har du flyttat till Rayong nu och skapar en ny trädgård eller är det bara jag som inte fattar alla svängarna här?

I dag Kenta kan du glädja dig me att Jag har tagit fyra sticklingar från min Hoja (P)
den hade växt o blivit över metern så då tyckte jag det va dags :)

"legolas " sa:
Mina växer inte en centimeter. Det är min fru som tog hand om dom, och som skött om dom...... Kallar henne för "dödsängeln", jag fick ingen middag idag!!

legolas

Du får hålla dödsängeln långt från blommorna ;)
Annars kommer du snart att ha en thai trädgård :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp