Kostnad för barnomsorg och skola i Thailand

• Trådstartare Trådstartare felipe
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
F

felipe

Gäst
Är det någon som vet vad dagis och skola kostar i Thailand?

// Redigerat av Admin: Jag tycker frågan förtjänar en helt egen tråd. Därför delades ursprungliga ämnet upp. Hoppas att detta är OK för dig felipe.//
:wai:

"felipe " sa:

Hej felipe skola ska vara gratis men den skolan e bara skit vill du att barnen ska lära sig lite kostar de vi hade tjejens grabb i (komunal skola) typ förut de va gratis men så djävla dålig han lärde sig ingenting alls dom behövde inte ens vara på lektionen dom kunde vara ute o leka lärarna va kass..trist men så e de vi bytte till en annan skola där vi betalar en 2000 bath i månaden inte så mycke finns dyrare men här lär han sig o lärarna e bra dom ringer om barnen inte gör de dom e där för att lära sig så föräldrarna vet va som händer

glimten66 :wai:

"felipe " sa:

// Redigerat av Admin: Jag tycker frågan förtjänar en helt egen tråd. Därför delades ursprungliga ämnet upp. Hoppas att detta är OK för dig felipe.//
:wai:

Perfekt, då kanske frågan får mer uppmärksamhet och mer fullständiga svar ;)

Hej glimten66, jag läste i ett annat inlägg att du var från Wapi Pathum? Stämmer det?
Min frus familj kommer från Kaset wisai som ligger ganska nära. Jag tänker då att priserna inte kan skilja så mycket.

"glimten66 " sa:
Hej felipe skola ska vara gratis men den skolan e bara skit vill du att barnen ska lära sig lite kostar de vi hade tjejens grabb i (komunal skola) typ förut de va gratis men så djävla dålig han lärde sig ingenting alls dom behövde inte ens vara på lektionen dom kunde vara ute o leka lärarna va kass..trist men så e de vi bytte till en annan skola där vi betalar en 2000 bath i månaden inte så mycke finns dyrare men här lär han sig o lärarna e bra dom ringer om barnen inte gör de dom e där för att lära sig så föräldrarna vet va som händer

glimten66 :wai:

Hej Felipe ja tror att priserna kan stämma rätt bra men de finns även dyrare skolor vet ja....

Vet inte om det är samma i olika i olika provinser, men i Sakon Nakhon:
/Dagis är gratis från de är 2,5 år och uppåt. Yngre förväntas man ordna omhändertagandet av själv, för thailändarna brukar ordna det inom familjen.
/Skolkostnader, som sas i tidigare inlägg.
Jag tror att kvaliteten är väldigt olika i olika skolor. En skola tar det t o m väldigt allvarligt att de har EN elev, som skolkar ibland! :) Lärartätheten är mycket HÖG. Men de har stor brist på språklärare.
/Universitet kostar mycket olika beroende på ämne. 6 - 20 000 bath / termin.

"Lunkan " sa:
Vet inte om det är samma i olika i olika provinser, men i Sakon Nakhon:
/Dagis är gratis från de är 2,5 år och uppåt. Yngre förväntas man ordna omhändertagandet av själv, för thailändarna brukar ordna det inom familjen.
/Skolkostnader, som sas i tidigare inlägg.
Jag tror att kvaliteten är väldigt olika i olika skolor. En skola tar det t o m väldigt allvarligt att de har EN elev, som skolkar ibland! :) Lärartätheten är mycket HÖG. Men de har stor brist på språklärare.
/Universitet kostar mycket olika beroende på ämne. 6 - 20 000 bath / termin.
Hej Lunkan tjejens systers grabb betalar ca 15000 bth BKK för universitets studier

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
1 K
A
A
Svar
0