Krig eller sjukvård

Det där är orbajsande.
Majoriteten av krig och folkmord i världen efter andra världskriget har USA varit med och triggat fram.
Kolla Joe Bidens krigshistoriestöd, så ser du att det är en hök och USA världsbestämmande som gäller.
Nu är vi ju hjärntvättade och du verkligen men faktum är att under Trump startades inga krig, under Biden flera och står på randen till förintelse.

Har du en grannes granne och ber om få förflytta dina vapen närmare grannens granne och rikta dom mot han så svarar han naturligtvis.
Ryssland flyttade inga vapen närmare nato tvärtom utvidga nato mot tidigare avtal och ställde mot rysslands landsgräns.

Så varför rusade alla före detta sovjetrepubliker i Europa västerut och anslöt sig till EU och NATO så fort dom blivit av med Ryssarna ?

Så varför rusade alla före detta sovjetrepubliker i Europa västerut och anslöt sig till EU och NATO så fort dom blivit av med Ryssarna ?
SOvjet var väl självklart man inte ville ha igen.
Skriver jag något positivt om ryssar som får mig se proryss ut eller?
Jag skriver att kanske inte alltid är den vinnande sidan så mycket bättre humanistiskt.
Hade Afrika skrivit historieböckerna kanske inte tyskland varit skurken.

SOvjet var väl självklart man inte ville ha igen.
Skriver jag något positivt om ryssar som får mig se proryss ut eller?
Jag skriver att kanske inte alltid är den vinnande sidan så mycket bättre humanistiskt.
Hade Afrika skrivit historieböckerna kanske inte tyskland varit skurken.

Nej men du anklagar hela tiden NATO (USA) att medvetet flytta fram sina linjer närmare Ryssland vilket är helt fel. Det är länderna nära Ryssland som bett att få hjälp av NATO (USA) att skydda sig mot möjliga aggressioner från Ryssland. Det enda före detta Sovjetland (förutom Belarus) som inte hunnit in i EU och NATO ännu är Ukraina och du vet ju nu hur det gått för dom med Rysslands aggressioner !

Nej men du anklagar hela tiden NATO (USA) att medvetet flytta fram sina linjer närmare Ryssland vilket är helt fel. Det är länderna nära Ryssland som bett att få hjälp av NATO (USA) att skydda sig mot möjliga aggressioner från Ryssland. Det enda före detta Sovjetland (förutom Belarus) som inte hunnit in i EU och NATO ännu är Ukraina och du vet ju nu hur det gått för dom med Rysslands aggressioner !
Men snälla du bara bett om, självklart...

Serbien

Undrar om det blir några pengar till vården?

Stödet handlar om så kallade generella statsbidrag, som regionerna är fria att disponera som de vill.
Underligt att kommunerna går och sjukvården går back! En hyrläkare kostar 200,000.- per månad, typ, men en anställd direkt av landstinget kostar ca hälften bananas! :xmas_smiley:

Eller Afghanistan där båda stormakterna åkte på pisk!
Inga åkte på pisk, Afganistan krossades rätt snabbt, USA var brutalare än ryssen mot Afganistan och sopade banan med dom på dagar.
Dock valde USA att lämna och ge tillbaks kontrollen till Talibanerna.
Väldigt svårt för en utanför stat att få stöd när attackerar ett land.

EU-kandidat sedan 2012 (sökte medlemskap 2009) men misslyckats med att uppfylla grundläggande krav och NATO PFP och Ipap-land men även där misslyckats med att förnya sitt Ipap-avtal

Mycket beror på deras när koppling till Ryssland
Hur många gånger har Turkiet misslyckats med sin EUansökan pga bristande mänskliga rättigheter som ett exempel och lika mycket diktatur som Ryssland och efter USA största militärmakten i NATO, där passar det, hyckleri.

Underligt att kommunerna går och sjukvården går back! En hyrläkare kostar 200,000.- per månad, typ, men en anställd direkt av landstinget kostar ca hälften bananas! :xmas_smiley:
Ja men skulderna och underskotten är ofta inte relaterade till själva vården och lönekostnader utan är allt från konsulter till pensionärer.

Hyrläkare tjänar mera och löner verkar viktigt.

Ukraina innan kriget toppar listor på kvinnohandel, traffiking, korruption m.m.
Var inte ens tilltänkt som EU medlem för följde få regler men blev uppsatta som kandidat efter rysshot och idag nära att kunna bli fullvärdig medlem utan att uppfölja eu kraven.

Kollade på flyget amerikansk tv serie, inspelad innan kriget så är väl inte pk idag men där utpekades Ukraina som bortförde vita kvinnor, satte i pr*stitution, svänger snabbt i hjältarnas land.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp