Krig eller sjukvård

Det är dom fattigaste och mest outbildade som också är dom fetaste

Dom har dels inte kunskap om vad som är nyttigt eller inte att stoppa i sig men heller inte råd att "äta rätt" utan äter "fastfood" med gigantiska portioner.

Att det skulle vara dyrare att ”äta rätt” än att äta ”fastfood” måste vara en av de största myterna kring mat.

Fel, folk väljer säkerhet. Inte krig.
Nä vi fick ju inte välja, och dom som sitter vid makten beter sig som vindflöjlar.
"Våran" ansökan till NATO skedde i nära anslutning till ett Riksdagsval så det gick bara några dager innan några valarbetare från S ringde på min dörr.
Det var två medelålders män som plötsligt hade bytt fot och nu var väldigt positivt till NATO.
Sådana där kappvändare tål jag inte.
Hade jag frågat dem en månad innan de ringde på min dörr så hade dom varit väldig negativa till NATO så dom fick klara sig utan min röst.

Men försvarsförmåga ökar också. Särskilt jämfört med den vi har idag.
Möjligt, men det beror nog mest på att vi tvingas rusta för att NATO ska vara nöjda med oss.
Det är ju lite lustigt det där.
Vi gick väl med i EU för att allt då skulle bli billigare och bättre, nu sitter vi med elpriser som vi sällan förr sett.
Vi ville ha reklam-tv för att slippa betala tv-licens, jo tjena så billigt det blev.
Och nu tror några lättlurade att vi ska slippa lägga pengar på försvaret.
De tror att NATO ska sköta och betala för rustningarna, :laugh2: :laugh2: :laugh2: :laugh2:

Om vi vill ha ett eget försvar med lite kvalitet så är det inte billigare. Under kalla kriget så låg vi över NATOs krav.

Lågprisalternativet är väl att vi låter Putin tar hand om försvaret. Tur man bor i Thailand i så fall.

IMG_20240214_093252.jpg

Möjligt, men det beror nog mest på att vi tvingas rusta för att NATO ska vara nöjda med oss.
Det är ju lite lustigt det där.
Vi gick väl med i EU för att allt då skulle bli billigare och bättre, nu sitter vi med elpriser som vi sällan förr sett.
Vi ville ha reklam-tv för att slippa betala tv-licens, jo tjena så billigt det blev.
Och nu tror några lättlurade att vi ska slippa lägga pengar på försvaret.
De tror att NATO ska sköta och betala för rustningarna, :laugh2: :laugh2: :laugh2: :laugh2:
Inget av det där gick jag på och röstade nej till EU vilket jag är stolt över än idag men det hjälper ju föga för nu sitter vi i skiten.

Tre radiokanaler? SR har allt fler än det. Kolla får du se.
Du är väl i alla fall så gammal att du kommer ihåg när det bara fanns en TV kanal och det spelades populär musik i en av radiokanalerna en gång i veckan P2 Melodiradion.

Sen kunde man lyssna på Svensktoppen en gång i veckan, och då var det bara svenska artister som sjöng på svenska. Ingen Rolling Stones eller Beatles där inte.

Införandet av kommersiell radio har medfört det utbud vi har idag.

Och

Du är väl i alla fall så gammal att du kommer ihåg när det bara fanns en TV kanal och det spelades populär musik i en av radiokanalerna en gång i veckan P2 Melodiradion.

Sen kunde man lyssna på Svensktoppen en gång i veckan, och då var det bara svenska artister som sjöng på svenska. Ingen Rolling Stones eller Beatles där inte.

Införandet av kommersiell radio har medfört det utbud vi har idag.

Och
Vad har det med EU att göra? Nu blandar du bussigt. Kallas utveckling.

Du skrev ovan att du var emot reklamradio.
Jag är emot nästan all reklam. Är det en radiokanal med reklam så byter jag eller streamar min egna reklamfria musik. TV kanaler med reklam nobbar jag också nästan helt. Tittar nästan enkom på motorsport på TV och det köper jag via streamingtjänster på nätet. Spelar ingen roll om jag är inom EU eller utanför. Jag får det jag vill ha.

Jag är emot nästan all reklam. Är det en radiokanal med reklam så byter jag eller streamar min egna reklamfria musik. TV kanaler med reklam nobbar jag också nästan helt. Tittar nästan enkom på motorsport på TV och det köper jag via streamingtjänster på nätet. Spelar ingen roll om jag är inom EU eller utanför. Jag får det jag vill ha.
Den kommersiella radion och TV var en förutsättning för att få.det utbud vi har idag.

Det var förbjudet med privata radio och tv kanaler till 1980 talet.

Parabolantenner skulle förbjudas!

Den kommersiella radion och TV var en förutsättning för att få.det utbud vi har idag.

Det var förbjudet med privata radio och tv kanaler till 1980 talet.

Parabolantenner skulle förbjudas!
Kom in i matchen nu. 1980? Tror att alla länder utanför EU står still i utvecklingen? Jag hade helst sluppit ett EU medlemskap, punkt slut.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp