Att vi har skilda åsikter om finansiering av sjukvården och i NATO frågan står ju helt klart men man behöver ju inte mer eller mindre idiotförklara någon för det.
Nu vet jag inte vad för slags operation du genomgick som gjorde att du kände att du behövde stanna på sjukhuset längre tid än vad vården ansåg nödvändigt?
Jag har själv genomgått två operationer med titthålskirurgi under senare åren(en p.g.a. prostatacancer och en slyngopertion p.g.a. inkontinens) och fick åka hem dagen efter och jag mådde förvånansvärt bra efter ingreppen..behövde inte ens äta smärtstillande.
Så visst har kirurgin genomgått fantastiska framsteg och det är väl en anledning till att man får åka hem tidigare… förr kunde man få ligga inlagd veckovis för ett ganska enkelt ingrepp.
Och jag tror knappast att ditt missnöje med vården orsakas av NATO ansökan..det är nog av andra anledningar.
Vi hade säkert satsat lika mycket på försvarsbudgeten eller kanske mer även utan en NATO ansökan..som världsläget ser ut idag.
Om alla värde och allt annat är normalt efter en operation finns det väl ingen anledning att belasta vården i onödan genom att uppta en sängplats och onödig vårdtid?
Och jag är ganska säker på att vårdpersonalen är kapabla till att avgöra det aktuella läget…dom skickar inte hem någon på lösa boliner.
Men en sådan gnällgubbe som dig ville de väl kanske bara bli av med så fort som möjligt..så det kanske var anledning till att du blev hemskickad.