Krig eller sjukvård

Jag säger vad dom sa till mig.
Jag gick till skattekontoret och uppvisade mig fysiskt så allt blev rätt då jag inte ville ha några missöden eller bli efterhandsskyldig.
Dom svarade att det du påstår är en känd vandringsmyt.
Skriver jag ut mig och jobbar som jag gör finns det tyvvär ingen möjlighet att fortsätta betala skatt och ingå i systemet.
Vi pratar dock om två helt olika saker.

Jag vet inte?
Frågade om det du skrev med bankgiro nr och att man kan betala in.
Fungerar inte, är en myt och dom blir tvungna att betala tillbaks.
Jepp om man skriver att det är en personlig skatt, med personnummer som referens, skatt kan inte tas ut utan lag och sedvanlig taxering. Det "höjer" din skattepliktiga inkomst som du inte haft.

Men om man vill betala mera skatt, dvs pengar, till vård skola omsorg för det går skatten till enligt de som vill betala mera så gör man en inbetalning till 5050-1055 och skriver frivilligt bidrag till statskassan.

Fast de som vill betala mer skatt, dvs ha mindre pengar kvar i plånboken utan att reflektera över va fan får jag för pengarna, de gör aldrig det i alla fall......

De brukar för det mesta bli väldigt kränkta när man visar att det visst går att stärka upp stadskassan på frivillig basis,.

Jepp om man skriver att det är en personlig skatt, med personnummer som referens, skatt kan inte tas ut utan lag och sedvanlig taxering. Det "höjer" din skattepliktiga inkomst som du inte haft.

Men om man vill betala mera skatt, dvs pengar, till vård skola omsorg för det går skatten till enligt de som vill betala mera så gör man en inbetalning till 5050-1055 och skriver frivilligt bidrag till statskassan.

Fast de som vill betala mer skatt, dvs ha mindre pengar kvar i plånboken utan att reflektera över va fan får jag för pengarna, de gör aldrig det i alla fall......

De brukar för det mesta bli väldigt kränkta när man visar att det visst går att stärka upp stadskassan på frivillig basis,.
Som sagt jag vet inte, jag frågade den gången om det du påstår och dom sa nej, gör inte det.
Även dom måste väl visa vad pengar kommer ifrån och starta en utredning som kostar pengar om anonyma odeklarerade pengar kommer in?
Dom svara som sagt att det du påstår är en vandringsmyt.
Även jag hade ju hört, därför jag frågade när skrev ut mig.

Som sagt jag vet inte, jag frågade den gången om det du påstår och dom sa nej, gör inte det.
Även dom måste väl visa vad pengar kommer ifrån och starta en utredning som kostar pengar om anonyma odeklarerade pengar kommer in?
Dom svara som sagt att det du påstår är en vandringsmyt.
Även jag hade ju hört, därför jag frågade när skrev ut mig.
Det är fullt tillåtet att skänka pengar till stadskassan. Så de går till vård skola och omsorg.

Betala skatt när man inte är skattskyldig går dock inte.

Två olika saker.

Det är fullt tillåtet att skänka pengar till stadskassan. Så de går till vård skola och omsorg.

Betala skatt när man inte är skattskyldig går dock inte.

Två olika saker.
Du skrev att kunde sätta in anonymt, då är det väl skitsamma om skattepliktig?
En utredning måste väl då tillsättas var kom dom pengarna ifrån.
Du skrev också att bara sätta in lite extra, vilket dom sa det går inte dom blir då återbetalningsskyldiga då dom inte får ta bidrag?

Du skrev att kunde sätta in anonymt, då är det väl skitsamma om skattepliktig?
En utredning måste väl då tillsättas var kom dom pengarna ifrån.
Du skrev också att bara sätta in lite extra, vilket dom sa det går inte dom blir då återbetalningsskyldiga då dom inte får ta bidrag?
Då blir det ju svarta pengar! :xmas_smiley:

Oh ja, men varje gång jag tipsar om hur man ska göra för att stötta upp stadskassan med lite extra medel för vård skola omsorg, ja då blir det helt plötsligt inte så intressant att finansiera välfärden mer en man behöver. Då är det helt plötsligt andra som ska göra det...

Och, för tydlighetens skull, man kan inte betala in pengarna på sitt eget skattekonto. Det vore som att sätt en dem på sitt eget bankkonto.

Rätt in te staten som en frivillig gåva! Till vård skola och omsorg! Solidaritet!

Oh ja, men varje gång jag tipsar om hur man ska göra för att stötta upp stadskassan med lite extra medel för vård skola omsorg, ja då blir det helt plötsligt inte så intressant att finansiera välfärden mer en man behöver. Då är det helt plötsligt andra som ska göra det...

Och, för tydlighetens skull, man kan inte betala in pengarna på sitt eget skattekonto. Det vore som att sätt en dem på sitt eget bankkonto.

Rätt in te staten som en frivillig gåva! Till vård skola och omsorg! Solidaritet!
Har du testat, fungerar det och behöver inte skattemyndigheten visa på va dom extrapengarna kommer ifrån så inte svarta eller krimminella?

Har du testat, fungerar det och behöver inte skattemyndigheten visa på va dom extrapengarna kommer ifrån så inte svarta eller krimminella?
Du kan fråga man som testamenterade Harpsund som gåva till staten. Tage Erlander ville vägra ta emot det men hade inget val.....

Du kan fråga man som testamenterade Harpsund som gåva till staten. Tage Erlander ville vägra ta emot det men hade inget val.....
Ok så inte så enkelt som du påstår.
Du skrev i början att bara betala in extra och skänka.
Sen skrev du att måste göras anonymt.
Sen att måste visa inkomstkälla.
Får det inte att gå ihop?

Ok så inte så enkelt som du påstår.
Du skrev i början att bara betala in extra och skänka.
Sen skrev du att måste göras anonymt.
Sen att måste visa inkomstkälla.
Får det inte att gå ihop?
Man kan inte betala in till sitt eget skattekonto, det är det man gör om man "normalt" betalar skatt.

Samma bankgiro, skriv istället att det är en frivillig gåva till staten. Inte ditt ocr nummer till skattekontot.

Du får inga extra pensionsrätter eller andra förmåner och avsändaren de ser de var så säker ...

Man kan inte betala in till sitt eget skattekonto, det är det man gör om man "normalt" betalar skatt.

Samma bankgiro, skriv istället att det är en frivillig gåva till staten. Inte ditt ocr nummer till skattekontot.

Du får inga extra pensionsrätter eller andra förmåner och avsändaren de ser de var så säker ...
Nu handlade det jag har skrivit om utskriven.
Vet inte om du har erfarenhet av utskriven arbetare?
Inte utskriven pensionist med inkomst från Sverige.
Jag som arbetare stängdes av från deklarations möjlighet och extrainbetalning.
Blir första gången i år på 13 år jag skall skicka in deklaration, jag har varit avstängd från möjligheten i 13 år.

Nu handlade det jag har skrivit om utskriven.
Vet inte om du har erfarenhet av utskriven arbetare?
Inte utskriven pensionist med inkomst från Sverige.
Jag som arbetare stängdes av från deklarations möjlighet och extrainbetalning.
Blir första gången i år på 13 år jag skall skicka in deklaration, jag har varit avstängd från möjligheten i 13 år.
Som sagt vi snackar om OLIKA saker.

Kollar på skatteverkets hemsida nu och står att skatteverket måste verifiera den som satt in pengar och vad dom kommer ifrån.

När det gäller skatt och annat har jag varit väldigt nogrann, besökt kontoren på plats och diskussion.
Har trots det efter utskrivning råkat ut för i Norge att hade +1miljon skatteskuld men var rederiet som gjort fel så blev 0.
Fick även för 2 år sen skatteskuld på 20k men även där var det fel och fick istället tillbaks 25k.
När jag skrev in mig i Sverige hade jag helt plötstligt en skuld, överklagade och blev avskriven.
Dock vet jag inte om ligger plump i protokolet nu, för låg hos Kronofogden och jag kände inte till, får ju inte medelande som uyskriven.
Men jag tog tag i det direkt och fick brev efter 1 vecka att (handelsbanken gjort fel) och jag har ingen skuld.

Och skulden hos Handelsbanken handlade om att min far hade tagit ett lån i mitt namn när jag var 16 år.
Jag hotade dom med att dra det till rättegång då dom tillåtit banktjänsteman godkänna ett lån till minderårig som jag inte ens visste om eller ens bevittnat.
Dom tog tillbaks sitt krav rätt snabbt.

Thailand lämnade aldrig in krigsförklaringen. Skulle, om jag minns rätt, lämnas över av ambassadören i London vilket han aldrig gjorde.

/ SatanG
Historien säger annat.
Det finns andra sätt än i London.
Kanske både USA och England hade ambassader i Bangkok eller att ambassadören i USA gjorde det.

Den 25 januari 1942 förklarade Thailand USA och Storbritannien krig.
Efter Japans kapitulation 1945 betraktades Thailand som en besegrad nation av de Allierade men landet ockuperades aldrig av segrarna och klarade sig undan lindrigt.

Storbritannien kunde slagit ihop Thailand med Malaysia och Burma till en storkoloni.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp