Krig eller sjukvård

Det som irriterar mig är att sådant där borde man ha tagit reda på inan man skickar in en ansökan, men det har man uppenbarligen inte gjort.
I annat fall så skulle man ju kunnat svara på dessa frågor nu.
Vad du än har för åsikt om NATO så borde du väl tycka att en ansökan ska vara väl underbyggd?
Ställ frågan, så här, hur har de underbyggt ansökan? Vad ligger under?

Jag är rätt övertygad om att INGEN på forumet har sett själva ansökan eller det förarbete som har försiggått ansökan.....

Men den är väl underbyggd!

Jag är rätt övertygad om att INGEN på forumet har sett själva ansökan eller det förarbete som har försiggått ansökan.....
Nä det var ingen i hela Sverige som hann se vad som föregick den, eller än mindre sett den så den övertygelsen kan du stå fast vid.

Det lustiga, eller snarare märkliga var ju att den drevs igenom när vi fått vår första kvinnliga Statsminister.
Har det inte alltid påståtts att det skulle vara en fredligare värld om kvinnor fått bestämma?
Men då ska vi plötsligt gå med i en militär allians, och en annan kvinna Ann Linde skrev raskt och glatt under.

Efter det så följde det en lång rad Kappvändare och vindflöjlar och tvåhundra år av alliansfrihet var över bara så där.
Vi skulle vara alliansfria i händelse av krig, och så blev det krig, och *Tjoff!*

Ställ frågan, så här, hur har de underbyggt ansökan? Vad ligger under?

Men den är väl underbyggd!
Det är den absolut! Och man visste mycket väl vad ett medlemskap innebär, det är trots allt inga idioter som fattar så stora beslut i bred enighet över blockgränserna. Självklart är det bättre att hjälpa till i t ex Lettland än att ett ev angrepp sprids till svensk mark. Det är hela idén med Natos artikel 5. Säkerheten främst, ensam är som sagt inte stark!

Det är den absolut! Och man visste mycket väl vad ett medlemskap innebär, det är trots allt inga idioter som fattar så stora beslut i bred enighet över blockgränserna. Självklart är det bättre att hjälpa till i t ex Lettland än att ett ev angrepp sprids till svensk mark. Det är hela idén med Natos artikel 5. Säkerheten främst, ensam är som sagt inte stark!
Känns verkligen skönt att man inte längre är krigspacerad.

Då är en kikare bra.
Vi hade hela hamninloppet fullt av slingor botten som kunde upptäcka ubåtar.
Förutom bortplockade.
Tyvärr fungerade de där slingorna väldigt dåligt, inga främmande ubåtar upptäcktes och haffades, inte med de andra medlen som fanns tillgängliga heller.

Hoppas.på en rejäl upprustning och satsning på försvaret nu!

Tyvärr fungerade de där slingorna väldigt dåligt, inga främmande ubåtar upptäcktes och haffades, inte med de andra medlen som fanns tillgängliga heller.

Hoppas.på en rejäl upprustning och satsning på försvaret nu!
Prova tänk tanken att det inte funnits nämnvärt med främmande u-båtar i vår skärgård. Förutom då U-137 som gick på grund i Gåsöfjärden. Dock råder det delade meningar om hur den hamnade där, en del tror på spionuppdrag och andra (bl.a jag) tror att det var pga en fyllekörning.

Jag tveksam till att jag skulle göra någon större nytta.
Det är nog lika bra att jag håller mig ur vägen, och låter dom andra få lite utrymme.
Sjukvård verkar ju intressera dig.
Här är något som skulle kunna passa dig bra.
Om du bara hålla dig ur vägen vid transporten av sårade från fronten så kan du säkert göra lite nytta du med.
Du har ju erfarenhet av dålig sjukvård så du kan säkert bidra med förbättringar.
Och då lär det väl knappast vara någon risk att någon blir utskriven i förtid iallafall.:)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp