Thailand bland dom sämsta i Asien på engelska enligt EF index.

Han är väl som dig, säkert 20 år sen han var i Sverige och när han var där umgicks med jämngamla och han är ju +80.
Lite som när du beskriver Pattaya, som om allt är som för 30 år sen.
Finns ju tom folk på forumet +70 som inte kan ta till sig info pga på Eng, tror gränsen ligger där nånstans ;)

Ja nu är det ju inte 30 år sedan jag var i Pattaya.

Senaste gången var 2015 och sen hade jag bokat biljett 2019 men då kom ju pandemin emellan så det blev inget av det.

Vad gäller Pattaya i övrigt så skulle jag tro att jag hittar lika bra där som du gör även om du nu råkar bo där i perioder.

Så mycket har inte förändrats på 25 år.

BTT

Ja nu är det ju inte 30 år sedan jag var i Pattaya.

Senaste gången var 2015 och sen hade jag bokat biljett 2019 men då kom ju pandemin emellan så det blev inget av det.

Vad gäller Pattaya i övrigt så skulle jag tro att jag hittar lika bra där som du gör även om du nu råkar bo där i perioder.

Så mycket har inte förändrats på 25 år.

BTT
Har ändrats enormt mycket på 10 år.

Möjligen lite nya barer och varuhus men gator och dylikt är väl dom samma som för 10-20 år sedan?

Om man ex tar Helsingborg så har det inte tillkommit särskilt många nya gator senaste 20 åren.

BTT
Nya gator nä men är väl det som byggs längs gatorna som utgör staden och tror barutbudet minskat medans annat ökat.
Är ju inte vägen som gör staden, bara för man bor längs E6 bor man inte i en stad.
Gå rakt fram längs en gata klarar nog dom flesta, det behöver man knapp varit i en stad innan för att göra.
Lokalkännedom har man om man lätt hittar till specifika ställen gamla som nya.

Det där är ju enbart skitsnack. Dom flesta svenskar mellan 50 och 70 pratar bra engelska och förstår engelska alldeles utmärkt.

Det är värre att förstå norskan.

BTT

svensker mellom 50 og 70 år preta bra engelska , men ingen forstår dei ,Hva er årsaken .

P1140686.JPG

Her står det att sverige er best å prata engelska . Men de riktige , sverige er nest best , Nederland var på forsteplass . Men dei testa bare personer mellom 18 til 20 år som blei nest best , En stor del av svenske personer over 50 år prater ikke engelsk bare litt Tysk som flertalet hadde i skolen i Sverige . Jeg kjenner nærmere 35 ældre svensker som har thai fru i Skaraborg , Nesten ingen av dei snakker engelsk , så thai fruen måtte læra seg å prata svenska ,
Vart står det att det bara testade personer mellan 18-20 år?
Är det denna meningen du har google översatt?
"I Sverige är det personer mellan 18 och 20 år som är bäst på att prata engelska."
Artikeln är från 2019....

...Nu 2023 är Sverige på 6:e plats,
Nu är det 26-30 åringarna som är bäst.
Är du intresserad av svenskarnas engelskakunskaper så kan du googla vidare men tänk på översättningen till norska inte alltid blir korrekt så ta allt med en nypa salt och lägg inte ut det i text för oss som redan kan läsa svenska är du snäll.

Jeg prøver å skrive på norsk så du forstår bedre.

...Nå i 2023 er Sverige på 6. plass,

Nå er det 26-30-åringene som er best.

Er du interessert i svenskenes engelskkunnskaper kan du google videre, men husk at oversettelsen til norsk ikke alltid er korrekt, så ta alt med en klype salt og ikke legg det ut i tekst for oss som allerede kan lese Svensk, takk.

Vart står det att det bara testade personer mellan 18-20 år?
Är det denna meningen du har google översatt?
"I Sverige är det personer mellan 18 och 20 år som är bäst på att prata engelska."
Artikeln är från 2019....

...Nu 2023 är Sverige på 6:e plats,
Nu är det 26-30 åringarna som är bäst.
Är du intresserad av svenskarnas engelskakunskaper så kan du googla vidare men tänk på översättningen till norska inte alltid blir korrekt så ta allt med en nypa salt och lägg inte ut det i text för oss som redan kan läsa svenska är du snäll.

Jeg prøver å skrive på norsk så du forstår bedre.

...Nå i 2023 er Sverige på 6. plass,

Nå er det 26-30-åringene som er best.

Er du interessert i svenskenes engelskkunnskaper kan du google videre, men husk at oversettelsen til norsk ikke alltid er korrekt, så ta alt med en klype salt og ikke legg det ut i tekst for oss som allerede kan lese Svensk, takk.

Det gjor meg ingen ting å skrive på svenska . Jeg har en tråd her på forumet med som jeg har skrevet på svenska med flere hundre stykker . Som heiter : Mitt smultronställe i Thailand , der har jeg skrevet på svenska ,

Det gjor meg ingen ting å skrive på svenska . Jeg har en tråd her på forumet med som jeg har skrevet på svenska med flere hundre stykker . Som heiter : Mitt smultronställe i Thailand , der har jeg skrevet på svenska ,
Aldrig någon som skrivit att dom hatar Bang Saen. Du som misstolkar/missförstår typ allt.

Her står det att sverige er best å prata engelska . Men de riktige , sverige er nest best , Nederland var på forsteplass . Men dei testa bare personer mellom 18 til 20 år som blei nest best , En stor del av svenske personer over 50 år prater ikke engelsk bare litt Tysk som flertalet hadde i skolen i Sverige . Jeg kjenner nærmere 35 ældre svensker som har thai fru i Skaraborg , Nesten ingen av dei snakker engelsk , så thai fruen måtte læra seg å prata svenska ,
Jag är född 1949 och vi började med engelska i folkskolan. Fjärde eller femte klass. Tyska var obligatoriskt andra främmande språk Realskolan och franska frivilligt.

Men du har misstolkat texten dessutom är artikeln 4 år gammal. Vad var vitsen med ditt inlägg?
Det är tråkigt att det blir så här på vårt fina forum.
Blev ju jättetråkig stämning nu Einar.

Skaraborg...
Jag lärde känna 2st norrmän i Brasilien som bodde i Mariestad 2003.
Det levde bägge på bidrag från Norge.
Fred väntade barn med sin fru men istället för att vara hemma och hjälpa till drog han till Fortaleza och levde loppan.
Han ville låna pengar av alla innan nya bidraget skulle komma.
Terje renoverade båtar i Mariestad för att dryga ut bidragen. Sålde båtarna i Norge.

Kanske känner du till/ hört talas om dessa herrar?

Att det finns äldre svenskar som inte behärskar engelska är väl en sak men betydligt värre är det väl med dessa svenskar som inte har den minsta läsförståelse och inte förstår enkla skrivna meningar. Fast egentligen tror jag att dom egentligen förstår men anstränger sig för att missförstå bara för att dom aldrig kan erkänna ett fel.

Aldrig någon som skrivit att dom hatar Bang Saen. Du som misstolkar/missförstår typ allt.
Har jeg skrevet att jeg hater Pattaya , Og jeg får kjeft for jeg har tatt foto i Pattaya når det er lite folk . Men Pattaya vakner ikke til får kl 14,00 då begynner folket å gå ut ,og på formiddagen er det tomme gater .

Skaraborg...
Jag lärde känna 2st norrmän i Brasilien som bodde i Mariestad 2003.
Det levde bägge på bidrag från Norge.
Fred väntade barn med sin fru men istället för att vara hemma och hjälpa till drog han till Fortaleza och levde loppan.
Han ville låna pengar av alla innan nya bidraget skulle komma.
Terje renoverade båtar i Mariestad för att dryga ut bidragen. Sålde båtarna i Norge.

Kanske känner du till/ hört talas om dessa herrar?

Norbaggarne i Mariestad , der kom dei fleste er fra Tromso , en stad langt nor i Norge , Normennene kjopte flere hyreshus i Mariestad

Har jeg skrevet att jeg hater Pattaya , Og jeg får kjeft for jeg har tatt foto i Pattaya når det er lite folk . Men Pattaya vakner ikke til får kl 14,00 då begynner folket å gå ut ,og på formiddagen er det tomme gater .
Ingen aning om du skrivit det men jag missförstod din norska igår men det har vi ju redan rett ut. Peta till pickupen på skivspelaren nu :laugh2:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp