Thailand bland dom sämsta i Asien på engelska enligt EF index.

Jag skriver i ganska många trådar.

Ex hockeytråden, Donald Trump tråden, Israel palestina tråden etc etc utan att blanda in sådant så håll dig till sanningen tack.

BTT
Jag har politiskt forum avstängt för orkar inte med sandlådan så har ingen aning om vad du skriver där.
Jag är med i den delen av forumet som handlar om Thailand och läser vad du skriver där och då kommer du nästintill alltid in på det till slut i var och varannan tråd.

Jag har politiskt forum avstängt för orkar inte med sandlådan så har ingen aning om vad du skriver där.
Jag är med i den delen av forumet som handlar om Thailand och läser vad du skriver där och då kommer du nästintill alltid in på det till slut i var och varannan tråd.

Det är inte sant.

Jag har lovat både Berralund och kycklingen att inte skriva om nöjeslivet på öppet forum och det löftet har jag infriat.

Jag har skrivit lite om det i Dude men det har dom ju tillåtit.

BTT

Hej

Ja engelskakunskaper öppnar många dörrar även i Thailand och leder till jobb som man annars inte skulle kunna ha fått t.ex inom hotell, restaurang, guide och annan verksamhet som har med turism att göra, sen är det nog en klar fördel inom viss utlandsägd industri och företag också.

Jag tror att en del människor överdriver betydelsen för Thailändarna av att lära sig Kinesiska, i en stor del av världen är det ju engelska som gäller.

Mvh isan lover

Det har du faktist rätt i, har varit på flera ställen där engelskan är urusel, banker telebolag elbolag Makro BigC Tesco Lotus Global House Mega Home, ja listan kan göras hur lång som helst.
Visst är det så, jobbar en Thai på ett ställe där konstant måste pratas Engelska med utlänningar så ökar chansen att de lär sig. Hotell Receptionisten har större chans jmf med hotellstäderskan.

Den som tar beställning och serverar drycken har större chans jmf med cashiern.

Här lärs det ut svenska olagligt! Om allt stämmer i atikeln!

Vissa svenska skolor sysslar tydligen med skumraskaffärer.

Hej

Ja engelskakunskaper öppnar många dörrar även i Thailand och leder till jobb som man annars inte skulle kunna ha fått t.ex inom hotell, restaurang, guide och annan verksamhet som har med turism att göra, sen är det nog en klar fördel inom viss utlandsägd industri och företag också.

Jag tror att en del människor överdriver betydelsen för Thailändarna av att lära sig Kinesiska, i en stor del av världen är det ju engelska som gäller.

Mvh isan lover
Japanska biltillverkare vet jag efterfrågar översättare japanska till thai. Den lokala personalen
förstår engelska ungefär lika bra som japanska. Är nog samma med kinesiska tillverkare.

Senast ändrad:
Japanska biltillverkare vet jag efterfrågar översättare japanska till thai. Somchai förstår engelska ungefär lika bra som japanska. Är nog samma med kinesiska tillverkare.
Hej

Ja vi har en Japan som bor i vår by och är gift med en kvinna där, han träffade sin Thailändska fru i Japan när hon studerade på univeritetet där, sen flyttade dom båda till Thailand, köpte en gummifarm i vår by och bosatte sig där, han jobbar som tolk åt Toyota i Thailand, så tolkar i olika språk finns det behov av.

Mvh isan lover

Hej

Ja vi har en Japan som bor i vår by och är gift med en kvinna där, han träffade sin Thailändska fru i Japan när hon studerade på univeritetet där, sen flyttade dom båda till Thailand, köpte en gummifarm i vår by och bosatte sig där, han jobbar som tolk åt Toyota i Thailand, så tolkar i olika språk finns det behov av.

Mvh isan lover
Gummiträd i Nong Kai, trodde det mest var sockerrör och tobak man odlade. I den del av Chaiyaphum, som frugan kommer från, är det sockerrör som gäller.

Gummiträd i Nong Kai, trodde det mest var sockerrör och tobak man odlade. I den del av Chaiyaphum, som frugan kommer från, är det sockerrör som gäller.
Hej

Ja gummiträd är riktigt stort i vår del av Isaan och har varit så i över 20 år, mil efter mil med gummiträd i alla väderstreck, men längs Mekongfloden odlas det mycket tobak, ris, majs och annat, i andra områden av Isaan dominerar sockerrör och cassava.

Mvh isan lover

Her står det att sverige er best å prata engelska . Men de riktige , sverige er nest best , Nederland var på forsteplass . Men dei testa bare personer mellom 18 til 20 år som blei nest best , En stor del av svenske personer over 50 år prater ikke engelsk bare litt Tysk som flertalet hadde i skolen i Sverige . Jeg kjenner nærmere 35 ældre svensker som har thai fru i Skaraborg , Nesten ingen av dei snakker engelsk , så thai fruen måtte læra seg å prata svenska ,

Her står det att sverige er best å prata engelska . Men de riktige , sverige er nest best , Nederland var på forsteplass . Men dei testa bare personer mellom 18 til 20 år som blei nest best , En stor del av svenske personer over 50 år prater ikke engelsk bare litt Tysk som flertalet hadde i skolen i Sverige . Jeg kjenner nærmere 35 ældre svensker som har thai fru i Skaraborg , Nesten ingen av dei snakker engelsk , så thai fruen måtte læra seg å prata svenska ,
Hej

Förra året hamnade Sverige på första plats och i år på andra plats bland 100 länder, det är väl helt ok.

Mvh isan lover

Hej

Förra året hamnade Sverige på första plats och i år på andra plats bland 100 länder, det är väl helt ok.

Mvh isan lover

Men det var personer mellom 18 og 20 år som var nest best , Hadde dei testa engelsk-kunskapen til pensjonister i sverige , så hadde dei komt langt tilbake på lista .

Svenskar +50 så pratar nog dom flesta år 2023 bra Eng, det som gällde i din bekantskapskrets för 20 år sen är nog inte så aktuellt idag.
Idag är det nog +70 där det kan vara dåligt med Engelska bland svenskar.

Det där är ju enbart skitsnack. Dom flesta svenskar mellan 50 och 70 pratar bra engelska och förstår engelska alldeles utmärkt.

Det är värre att förstå norskan.

BTT

Det där är ju enbart skitsnack. Dom flesta svenskar mellan 50 och 70 pratar bra engelska och förstår engelska alldeles utmärkt.

Det är värre att förstå norskan.

BTT
Han är väl som dig, säkert 20 år sen han var i Sverige och när han var där umgicks med jämngamla och han är ju +80.
Lite som när du beskriver Pattaya, som om allt är som för 30 år sen.
Finns ju tom folk på forumet +70 som inte kan ta till sig info pga på Eng, tror gränsen ligger där nånstans ;)

Jag är 71 och fick engelska på schemat i fjärde klass. I sjuan kunde man sedan välja tyska eller franska som tillval om man ville.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp