Lånehajar med 163 fordon som säkerhet greps Phitsanulok.

Undrar om du och Kurant själva skulle kunna tänka er att bo skilda ifrån era familjer 50 av årets veckor, bo i en barack och jobba 6-7 dagar i veckan 8-12 timmar om dagen för en lön som man knappt kan leva på?
Inte f*n behöver man åka långt för att jobba medan riset växer av sig själv.
Bönderna i Chaiyaphum jobbade inom byggen, anlägga dräneringar i staden, skörda sockerrör, skörda latex.
Fanns ingen brist på jobb, tvärtom måste man importera arbetskraft för att hålla byggen och sockerplantsger igång.

Men du som tremånaders turist märker inte sånt.

Bönderna i Chaiyaphum jobbade inom byggen, anlägga dräneringar i staden, skörda sockerrör, skörda latex.
Fanns ingen brist på jobb, tvärtom måste man importera arbetskraft för att hålla byggen och sockerplantsger igång.

Ja, IL’s turistande ger ju en skev bild till skillnad från folk som faktiskt spenderar hela året på plats.

Hej

555 du är rolig du, bara för att du har fotat några bönder så tror du att du vet allt om deras liv och villkor, t.o.m i andra delar av landet, numera turistar du i Filippinerna och tror förmodligen att du vet allt om fiske.

Kom igen när du har jobbat ett antal år inom jordbruket i Thailand, då ska jag tro på dig om du fortfarande tycker att dom är lata, det spelar ingen roll vart daglönare åker eller om dom skördar ris eller sockerrör det blir ca 300 baht om dagen ändå, vad det räcker till för en familj kan nog dom flesta räkna ut.

Sen tycker jag att du borde informera regimen i Thailand om var alla dessa lediga jobb finns, just nu under pandemin har några miljoner människor förlorat sina jobb och 14-17 miljoner får olika bidrag och stöd för att klara sig ekonomiskt.

Mvh isan lover

Hej

555 du är rolig du, bara för att du har fotat några bönder så tror du att du vet allt om deras liv och villkor, t.o.m i andra delar av landet, numera turistar du i Filippinerna och tror förmodligen att du vet allt om fiske.

Kom igen när du har jobbat ett antal år inom jordbruket i Thailand, då ska jag tro på dig om du fortfarande tycker att dom är lata, det spelar ingen roll vart daglönare åker eller om dom skördar ris eller sockerrör det blir ca 300 baht om dagen ändå, vad det räcker till för en familj kan nog dom flesta räkna ut.

Sen tycker jag att du borde informera regimen i Thailand om var alla dessa lediga jobb finns, just nu under pandemin har några miljoner människor förlorat sina jobb och 14-17 miljoner får olika bidrag och stöd för att klara sig ekonomiskt.

Mvh isan lover
Till skillnad mot dig har jag vistats längre perioder i Thailand än dina kortare vintersemestrar.

Bättre att dom arbetslösa tar de jobb som finns än att tipsa regeringen.
I en familj finns det flera som kan ta jobb.
Sen går det att odla och sälja på marknaden, ypperligt för de äldre.

300b är tillräckligt för att äta sig mätt och förmodligen mindre pengar än vad det kostar med ränta på lånen för att äta mens riset växer.

Thailand behöver 3-4 miljoner migranter för att hålla igång landet.

Till skillnad mot dig har jag vistats längre perioder i Thailand än dina kortare vintersemestrar.

Bättre att dom arbetslösa tar de jobb som finns än att tipsa regeringen.
I en familj finns det flera som kan ta jobb.
Sen går det att odla och sälja på marknaden, ypperligt för de äldre.

300b är tillräckligt för att äta sig mätt och förmodligen mindre pengar än vad det kostar med ränta på lånen för att äta mens riset växer.

Thailand behöver 3-4 miljoner migranter för att hålla igång landet.

IL är inte turist. Han bor inte på Vings hotell och deltar inte i Bamseklubben.

IL är inte turist. Han bor inte på Vings hotell och deltar inte i Bamseklubben.
Det är TUI (fd Fritidsresor) som har köpt Bamse. Ving har Benard o BIanca eller vad dom heter.....

Ska bli kul att se om de får igång chartern till Phuket denna säsong. Borde gå att flyga hyffsat barnfritt på de flightena i så fall!

Hej

Nej tack, då skulle jag kanske behöva tillbringa tiden där med dig.

Jag åker allt hem till byn och arbetar på farmen som vanligt, att turista överlåter jag till dig och Kurant.

Själv har jag inte besökt Thailand som turist sedan 80-talet.

Mvh isan lover

Som sagt, du är bara turist.

Du är inte bonde i Pajala, så du vet inte hur saker och ting fungerar i Sverige.

Håll dig till din bamseklubb

Som sagt, du är bara turist.

Du är inte bonde i Pajala, så du vet inte hur saker och ting fungerar i Sverige.

Håll dig till din bamseklubb
Hej

Du får kalla mig vad du vill, det skiter jag fullständigt i, men Bamseklubben är nog bäst lämpade för dig och Kurant som gillar att turista, själv har jag sällan tid med det mer än en vecka eftersom jag arbetar när jag är i Thailand.

Det här med att jag arbetar i Thailand är tydligen något som stör dig och Kurant

Mvh isan lover

• Like
Reactions: Nox
Hej

Du får kalla mig vad du vill, det skiter jag fullständigt i, men Bamseklubben är nog bäst lämpade för dig och Kurant som gillar att turista, själv har jag sällan tid med det mer än en vecka eftersom jag arbetar när jag är i Thailand.

Det här med att jag arbetar i Thailand är tydligen något som stör dig och Kurant

Mvh isan lover

Nej, absolut inte. Jobba på om du vill.
Det som däremot kan vara irriterande är att du tror att varenda farang, förutom du, bara äter hamburgare och har svårt att klara livet i Thailand.
Jag har släktingar som har permanent uppehållstillstånd i Thailand och din sanning är inte mer värt än i just din by.

Med ditt sätt att tänka är inte en ekonom i Karlstad riktigt svensk eftersom hans kunskap i att hantera plog och harv är undermåliga, eller ännu värre att denna karlstadtomte inte har något brinnande intresse för plogar.
Han är inte accepterad av bonden i Pajala.
En amerikan som har sin sommarstuga i Pajala blir aldrig accepterad och anses vara lite efterbliven.

Din efterblivna syn kan bara återspegla ett efterblivet sätt. Har du lärt dig det hemmavid eller i krondiket i isaan?

Nej, absolut inte. Jobba på om du vill.
Det som däremot kan vara irriterande är att du tror att varenda farang, förutom du, bara äter hamburgare och har svårt att klara livet i Thailand.
Jag har släktingar som har permanent uppehållstillstånd i Thailand och din sanning är inte mer värt än i just din by.

Med ditt sätt att tänka är inte en ekonom i Karlstad riktigt svensk eftersom hans kunskap i att hantera plog och harv är undermåliga, eller ännu värre att denna karlstadtomte inte har något brinnande intresse för plogar.
Han är inte accepterad av bonden i Pajala.
En amerikan som har sin sommarstuga i Pajala blir aldrig accepterad och anses vara lite efterbliven.

Din efterblivna syn kan bara återspegla ett efterblivet sätt. Har du lärt dig det hemmavid eller i krondiket i isaan?
Hej

Du har rätt att tycka vad du vill och jag förbehåller mig rätten att göra det samma.

Mvh isan lover

Hej

Ja att bli jämförd med BTT tar jag som en komplimang, han har helt klart en vänligare framtoning och mer hyfs än dig, du har mycket att lära av BTT.

Mvh isan lover

Jag har nog inte så mycket att lära av varesig dig eller BTT.
Ni är bägge två väldigt trångsynta och väldigt fördomsfulla. Ni bägge är så pass färgade av tillvaron i eran bubbla och försöker applicera den på allt och alla.

Jag har nog inte så mycket att lära av varesig dig eller BTT.
Ni är bägge två väldigt trångsynta och väldigt fördomsfulla. Ni bägge är så pass färgade av tillvaron i eran bubbla och försöker applicera den på allt och alla.
Hej

Du har höga tankar om dig själv och ser ned på andra, jag tycker den beskrivning du gav oss passar extremt bra på dig själv, men skulle jag beskriva dig skulle jag allt lägga till några saker till.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp