legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"glimten66 " sa:
Hade min fru vart 30 år yngre ja då hade det varit olagligt
Det är väl olagligt att sno hundar och sen käka upp dem också?
Din avatar kommer väl från ditt middagsbord?
För att alla ska se hur det ser ut hemma hos dig så kommer orginalet här :)

jycke.jpg

"Sir One " sa:
Det är väl olagligt att sno hundar och sen käka upp dem också?
Din avatar kommer väl från ditt middagsbord?
För att alla ska se hur det ser ut hemma hos dig så kommer orginalet här :)

Om du bara visste hur smaskigt det e

Angående Burma så vet jag inte hur priserna e där men man får kolla likadant me Kambodja

Blir väl vietnamn då eller så får man helt enkelt hålla i slantarna ;)

@mackes.
Bra inlägg, respekterar det och din åsikt :D

Om killen vart 25 och kvinnan 60 är det någon som hade trott att förhållandet var byggt på kärlek då?

Men jag är nog lite trångsynt fortfarande är ju fotsatt i 30 års åldern fast i slutet.
Vet när man var 18 då kändes det fel att vara tillsammans med någon som var 2 år yngre sen ökar det allt eftersom, nu är det 8 års skillnad mellan oss fast vi är båda i 30 års åldern :) Tyckte hon var lite ung i början men jag är ju som en 25 åring (fast min styvmor säger jag är mer som en 70 åring) och ser ut som en 28 åring så får gå efter det.

Var väl mer vanligt förr att det var stor ålderskillnad i Sverige idag har det ju blivit tabu och inpräntat i oss sen födsel nästan att det är fel så att det finns fördommar om ålderskillnad är ju inte så konstigt.

Ja det var ett nyktert sätt att se på saken. Synd det inte är så lätt se lika nyktert på situationen om man är en av dom nerkärade "grisarna" :)

Tror det finns lika många förklaringar varför både killarna och tjejerna gör som dom gör som det finns barer. Går inte hitta någon röd tråd enligt mina erfarenheter.

Men en av sakerna jag reagerat på är hur flera av dessa faranger som har tjejer från baren aldrig tänkt göra det seriöst. Har flera exempel på tjejer i thai som har farangkillar som har fru och barn i hemlandet men som ändå tar på sig att försörja sin thailändska älskarinna med fantasibelopp.

Senast var det en bekant tjej som öppna resturang i hembyn helt betalt av en smusslande familjefar från Irland... Han har skickat 20000+ i månaden i flera år och träffar henne en gång om året på sin semester. Undrar vad som driver en sån karl.

Säger som frugan om detta, Olululu :o

Ibland önskar jag ja var bar-kille, tänk om en snygg tjej kunde skicka +20000 till mig i månaden och besöka mig en gång om året.

"Jonas " sa:
Om killen vart 25 och kvinnan 60 är det någon som hade trott att förhållandet var byggt på kärlek då?

Men jag är nog lite trångsynt fortfarande är ju fotsatt i 30 års åldern fast i slutet.
Vet när man var 18 då kändes det fel att vara tillsammans med någon som var 2 år yngre sen ökar det allt eftersom, nu är det 8 års skillnad mellan oss fast vi är båda i 30 års åldern :) Tyckte hon var lite ung i början men jag är ju som en 25 åring (fast min styvmor säger jag är mer som en 70 åring) och ser ut som en 28 åring så får gå efter det.

Var väl mer vanligt förr att det var stor ålderskillnad i Sverige idag har det ju blivit tabu och inpräntat i oss sen födsel nästan att det är fel så att det finns fördommar om ålderskillnad är ju inte så konstigt.
Min farfar och farmor skillde det 18 år vill jag minnas mellan. Farfar var 55 när pappa föddes och pappa var 12 när farfar dog.

Vi kanske har svårt att inse att vi åldras och vill ha en yngre fru för vi inte tycker vi är så gamla som personumret visar :)

Jag inser att det finns vissa nackdelar med att ha yngre fru, speciellt när man bor i Sverige:
  • Hon har inte samma livserfaranhet vilket kan vara lite jobbigt ibland
  • Hon kommer ju jobba 20 år efter jag går i pension om vi inte flyttar och hon slutar jobba vid 45
  • Tjejer utvecklas mycket upp till 30, vi gubbar utvecklas inte lika mycket, vi får svårt att hänga med
  • Vi har inte samma erfarenheter och kanske inte samma musiksmak, men detta gäller mer om man är gift med en med samma nationalitet är man gift med en jämnågit thai har honsäkerligen inte hört talas om "Vilse i pannkakan" ändå

Sen finns det massor av fördelar men det har ju alla lyft upp!

"legolas " sa:
Chaiyaphum MDL (1.550), Thailand
5.291 svar - 151.820 visningar

Flera gånger så har dessa flickor/damer visat foton av dessa pojkvänner när man varit t.om i sängen med dom och pratat om livet o.s.v. jag är förundrad över hur vi människor är beskaffade faktiskt. Skickar dessa killar verkligen pengar till sina ”flickvänner” nere i Thailand trots att de jobbar falang i barerna. Låter helkonstigt. Undrar vad det är som driver dom till att betala och skicka dessa pengar?

Handskak
Nu förstår jag inte vad du menar, är inte du gift? Du tar med en bardam till sängen för att prata om livet och då blir du överaskad av att hon visar upp sin pojkvän? Hon hade kanske förväntat sig något annat i sängen, vad vet jag? :D :D :D :D

Nä , det var inte Fablo Lego som gjorde så , det var nån annan han åsyftade på ... ;)

"Phonta " sa:
Nä , det var inte Fablo Lego som gjorde så , det var nån annan han åsyftade på ... ;)
Jag vet vill bara visa på hur fel det kan bli när man citerar och läser valda delar ... Hade ju också hoppas på att retas lite med fablo!

"mackes " sa:
FA,

Jag hade faktiskt inte tänkt debattera mer med dig eftersom jag kände att vi stod allt för långt ifrån varandra och att du inte lyssnade på argument. Nu känns det dock som om du öppnar dig lite så då gör jag ett försök till.

När det gäller åldersskillnad så hade jag samma åsikter som dig när jag var i 30-års åldern och kanske lite längre. Men efter att ha varit ihop med en kvinna som var 13 år ynfre än mig själv i Sverige och fått tre barn med henne så lärde jag mig att det faktiskt inte var så märkvärdigt, människor har olika mognadsgrad och våra personligheter är inte identiska vid samma fysiska åldrar.

När jag sedan mötte min nuvarande fru och det skilde nästan 30 år mellan oss så var jag så att säga van vid en yngre kvinna och det upplevde jag inte som ett problem. Vi var mycket förälskade under det första året och det var till och med så hennes syskon spelade charader runt os med amors pilar. Vi var mycket lyckliga och sådana känslor går inte att spela. Jag inbillar mig inte att pengarna och tryggheten inte spelade någon roll men framförallt tände min fru på någon som agerade, inte var passiv hela tiden som hennes tidigare Thailändska man.

Alltså var vi lyckliga, hennes föräldrar tyckte det var underbart och alla hennes sju syskon önskade oss lycka till. Allt kändes ärligt och jag kände mig inte alls utnyttjad, det var tvärtom så att jag fick truga på familjen saker som jag tyckte de behövde. Mina barn i Sverige höjde något på ögonbrynen men önskade trots allt farsan lycka till.

Döm då om min upprördhet när jag uppfattar att du med flera dömer ut vårt förhållande och vår kärlek, säger att den inte är "äkta" och att det endast är pengarna som får henne att vara ihop med mig och att det bara är en tidsfråga innan hon lurar skjortan av mig. Jag tar mig nog friheten att själv bedöma om min kvinnas känslor är äkta eller inte.

När det gäller bakdörrar så är jag av den fasta åsikten att ett projekt man går in med en bakdörr på glänt tenderar till att gå åt helsicke just på grund av bakdörren, när allt känns jättejobbigt och man tror att det kommer åt helsefyr sitter man inte kvar utan smiter ut och räddar det som räddas kan. Hade man istället inte haft en bakdörr så hade man kämpat till sista blodsdroppen och kanske vunnit istället. Det har hänt mig, därför tror jag väldigt mycket på det, det må vara kvinnor eller företag same same.

Hoppas du respekterar dessa mina åsikter för jag vet var jag står idag vi 62, det är kanske det som gör oss till "tjuriga" gamla stötar ;D :wai: :wai:

Jag hade inte tänkt skriva mer i detta ämne...men det finns ju så många förutfattade meningar om detta med stor åldersskillnad så ibland kan man inte låta bli att bemöta vissa som utan erfarenhet "prackar" ner på oss gubbar som är gifta med yngre tjejer.

Tycker att mackes beskrivning av hur det kan fungera...och fungerar...väl stämmer in i min livshistoria..trots att jag"BARA" är 24 år äldre än min fru...och är en gammal stöt på 65! ;)

Karma till dej mackes!!

Areeya

Jag kan inte påstå att vi (jag och min hustru) blev direkt förälskade från början , utan det har nog vuxit fram ett behov av att leva med varandra , kanske är det det man kallar för kärlek . Hon är definirivt ingen romantisk tjej, stenhård i hjärtat av att blivit blåst av dels sin Thaiman samt även duktigt blåst av sin förra Farangman ..
Kanske sätter det sina spår förhållandet , att ha bakdörr ...ja det bär frågan kanske om inte mackes har rätt i att det kan förstöra .. Men jag har sett för mycket Thaifarangförhållanden som har slutat i katastrof för en farang som ingen bakdörr haft , så jag håller min på glänt , trots att mackes mycket väl kan ha rätt i sitt påstående ;)Jag 62 hon 44 så det är ju även här några år ....

Finns ingenting på den här planeten som är 100 bra, man får väga för och nackdelar och jag ser bara fördelar med att ha en bakdörr. Kan eg inte alls se att det behöver påverka förhållandet för det här med att hålla på och kämpa för att få ett trassligt förhållande på fötter är jag inte intresserad av, har gjort mitt när det gäller sånt.

Jag är mycket snäll och bråkar inte med mina tjejer och så länge dom inte tjafsar med mig allt för mycket så kan det hålla livet ut, men börjar dom tjafsa eller dumma sig på annat sätt så öppnar jag min bakdörr å drar. Allt enligt plan.
Korkade fruntimmer har helt enkelt ingen plats längre i mitt liv.

"Jonas " sa:
Jag har en kompis som jobbar på Santa Maria, han säger att det sockret Thailändarna använder sig av och öser i varje maträtt är förbjudet i matprodukter i västvärlden då det är starkt cancer framkallande.

Du har alldeses rätt Jonas. Det kallas Pongsjulot ( Vet ej om det stavas så )
Detta är en form av aromat som ser ut som socker, Thai har alldeles för ofta detta i sin mat. Mycket, mycket vanligt i Isan.
Det innehåller ett starkt canserframkallande ämne tyvärr, vad detta heter får någpon annan svara på.

"Långeman " sa:
Du har alldeses rätt Jonas. Det kallas Pongsjulot ( Vet ej om det stavas så )
Detta är en form av aromat som ser ut som socker, Thai har alldeles för ofta detta i sin mat. Mycket, mycket vanligt i Isan.
Det innehåller ett starkt canserframkallande ämne tyvärr, vad detta heter får någpon annan svara på.
Nja, cancer lär det inte orsaka men en hel del annat otrevligt.
Natriumglutamat är i sig smaklöst med framhäver smaker i de livsmedel de tillsätts.
Kan tydligen orsaka fetma, hur det nu är möjligt i Thailand...

Det finns lite att läsa om det här:
http://www.kostdoktorn.se/fet-av-glutamat-e621

"FA " sa:
Finns ingenting på den här planeten som är 100 bra, man får väga för och nackdelar och jag ser bara fördelar med att ha en bakdörr. Kan eg inte alls se att det behöver påverka förhållandet för det här med att hålla på och kämpa för att få ett trassligt förhållande på fötter är jag inte intresserad av, har gjort mitt när det gäller sånt.

Att inte ha en enkel utväg är ett sätt att blockera känslor. Som du säkert upplevt någon gång kan känslorna få dig att göra väldigt dumma saker ibland. Att din tjej får dig att bli förbannad behöver inte betyda att hon är värdelös på alla plan men just då känns det så. Alla förhållande innehåller ett visst mått av kompromisser och känslorna är inte bra på att hantera sådana, det behövs en hjärna till det. 8)

"Sir One " sa:
Nja, cancer lär det inte orsaka men en hel del annat otrevligt.
Natriumglutamat är i sig smaklöst med framhäver smaker i de livsmedel de tillsätts.
Kan tydligen orsaka fetma, hur det nu är möjligt i Thailand...

Det finns lite att läsa om det här:
http://www.kostdoktorn.se/fet-av-glutamat-e621

jag tror ni blandar ihop vissa saker , glutamat "Pungsulot"är som ni säger inte så nyttigt , därför förbjöd detta i bla. Sverige för ett antal år sedan .. Mycket riktigt ett ämne för att höja smaken på rätten.. Det sokret som används är väl ändock det bruna , vad jag vet så kommer det från sockerrören och är väl i så fall bättre än det raffinerade vita sockret vi är vana i Sverige ..

Vi måste hålla isär sådana här saker då det annars skapar stor misstro för mycket av maten här i Thai .....

"mackes " sa:
Att inte ha en enkel utväg är ett sätt att blockera känslor. Som du säkert upplevt någon gång kan känslorna få dig att göra väldigt dumma saker ibland. Att din tjej får dig att bli [¤#@@¤%] behöver inte betyda att hon är värdelös på alla plan men just då känns det så. Alla förhållande innehåller ett visst mått av kompromisser och känslorna är inte bra på att hantera sådana, det behövs en hjärna till det. 8)
Mycket bra Mackes :thumbsup:

"Phonta " sa:
jag tror ni blandar ihop vissa saker , glutamat "Pungsulot"är som ni säger inte så nyttigt , därför förbjöd detta i bla. Sverige för ett antal år sedan .. Mycket riktigt ett ämne för att höja smaken på rätten.. Det sokret som används är väl ändock det bruna , vad jag vet så kommer det från sockerrören och är väl i så fall bättre än det raffinerade vita sockret vi är vana i Sverige ..

Vi måste hålla isär sådana här saker då det annars skapar stor misstro för mycket av maten här i Thai .....

Jag återger bara vad han sa och han är duktig på sånt som har med smaker att göra efter att jobbat många år på Santa Maria och rest runt jorden en hel del. Detta socker bruna som han säger är precis som långeman skriver en aromat som ser ut som socker, och enligt han starkt cancerframkallande.
Han har även varit hemma hos mig och hälsat på och bara ruskade på huvvet när han såg hur dom öste i det, försökte förklara men fick bara den vanliga kommentaren its ok in Thailand.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp