legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jonas ,, för helv.. kamma dig nu , och kamma även din "Santa Maria kompis " Säger han att "det bruna sockret" är farligt så han kanske kompis med Fablo legolas .
dvs "är ute och cyklar" Glutamatpulvret som används är VITT inte brunt min vän

Det bruna sockret är helt enkelt "råsocker" icke raffinerat , som vi får på finare kaffeställen i Europa . Bättre än det vita ;)

"mackes " sa:
Att inte ha en enkel utväg är ett sätt att blockera känslor. Som du säkert upplevt någon gång kan känslorna få dig att göra väldigt dumma saker ibland. Att din tjej får dig att bli [¤#@@¤%] behöver inte betyda att hon är värdelös på alla plan men just då känns det så. Alla förhållande innehåller ett visst mått av kompromisser och känslorna är inte bra på att hantera sådana, det behövs en hjärna till det. 8)

Att inte låta känslorna styra förnuftet är nåt jag tränat på i många år och är rätt bra på så det är inget problem för mig. Tro fn att man blir arg ibland i en relation men det finns gränser man inte får gå över.
Ex det Jonas beskriver så hade jag schappat för länge sen, finns inte på kartan att jag hade tagit det en enda gång ens. Inget mot Jonas nu, bara ett ex för att det fanns lätt tillgängligt.

Har dom inte förstånd till att inte gå över vissa gränser är dom inget för mig.
Jag är själv så snäll och bråkar aldrig och blir i princip aldrig arg heller så jag anser mig har rätt att kräva samma sak tillbaka.
Sen att man måste kompromissa är ju självklart.

För mig handlar det om livskvalitet i livet och att ha en trasslig relation är så långt ifrån livskvalitet man kan komma. Det tär på en 24h/dygn.

"Phonta " sa:
Jonas ,, för helv.. kamma dig nu , och kamma även din "Santa Maria kompis " Säger han att "det bruna sockret" är farligt så han kanske kompis med Fablo legolas .
dvs "är ute och cyklar" Glutamatpulvret som används är VITT inte brunt min vän

Det bruna sockret är helt enkelt "råsocker" icke raffinerat , som vi får på finare kaffeställen i Europa . Bättre än det vita ;)

Det ni talar om som är farligt är nåt som kallas MSG, eg inget socker, ett i sig ganska smaklöst ämne men som lyfter alla andra smaker.
Inte särkilt nyttigt men att det är just cancerframkallande har jag inte läst.

http://www.matklubben.se/artiklar/den_f ... g_601.html

MSG Natriumglutamat var det ett helv tjatande om i Swedala för ett antal år sedan , det påverkar ämnesomsättningen om det används flitigt , min fru använder det men mycket försiktigt då hon veta att det inte är helt ok .. Nu är det INTE bevisat på något sätt av forskning efter flera år att detta är cancerframkallande , så ni får gärna lägga fram Era egna doktorsavhandlingar , ni som påstår med säkerhet att så är fallet .....

Och det bruna sockret är EJ farligare än vanligt socker , snarae tvärtom ..

"legolas " sa:
ja du nakhon, vad driver en sådan karl. jag tror inte du och jag behöver tänka efter speciellt länge förrän vi kan sätta oss in i hans position faktiskt. Och klarar vi inte det, så är det nog ganska illa ställt med hälsan hos oss tror jag.

Såklart han drivs av kärlek och eller att han attraheras så mycket av flickan... Eller kan det rent av vara det som jag beskrev som "Riddaren på den vita springaren" som rider in och "räddar" jungfrun ifrån den onda trollkarlen...

legolas
kan det vara att dom pengarna han skickar är en bra investering,han ringer och pratar med henne har en social kontakt, drömmar , en bakväg att stå ut med den feta falang frun hemma. Om det blir problem kan man sticka till älskarinnan. En psykolog kostar mer per ggr än vad han skickar. Det är den sociala kontakten han köper.

Jag fick skicka ett meddelande och fråga honom detta var svaret.

Glutamat sodiumglutamat natriumglutamat
Ser ut som socker ja. Finns både vitt och brunt. Det är inte bevisat att det är cancer framkallande men det förbjuds mer och mer.

Så var inte bevisat att det var cancerframkallande.

"Jonas " sa:
Jag fick skicka ett meddelande och fråga honom detta var svaret.

Glutamat sodiumglutamat natriumglutamat
Ser ut som socker ja. Finns både vitt och brunt. Det är inte bevisat att det är cancer framkallande men det förbjuds mer och mer.

Så var inte bevisat att det var cancerframkallande.

MSG alltså.
Det får du i maten på varenda restaurang i Thailand

"legolas " sa:
Ganska lustigt egentligen. NU har pojkarna vaknat angående MSG, jag hade ett helt sattans kapitel om skiten här tidigare, och inte en kommentar kom det då..... Fan jag undrar vad man skall ha som "bete" för att ni skall nappa och börja tjöta Era snusmumrikar...

legolas

Det intressanta var ju inte att diskutera MSG, det var väl att rätta till ett felaktigt påstående ;)

"legolas " sa:
Ganska lustigt egentligen. NU har pojkarna vaknat angående MSG, jag hade ett helt sattans kapitel om skiten här tidigare, och inte en kommentar kom det då..... Fan jag undrar vad man skall ha som "bete" för att ni skall nappa och börja tjöta Era snusmumrikar...

legolas

Snusmumrikar ? Vafalls - va det mig Du menade ?

Här i vår lilla gemytliga Thaiby känner vi en enorm gemenskap då vi två gånger om dagen samlas på öppen plats i byn , detta när denna vackra sån som du kallar marschmusik spelas i de stora högtalarna .. vi blickar mot "Khungtep" och hela mitt hjärta fylls av glädje över ett folk som liksom jag älskar min egen samt även Thailands Konung :nod:

"legolas " sa:
Chaiyaphum MDLI, Thailand
5.321 svar - 152.377 visningar

Forts. från förra kapitlet.... Och det är grymt många flickor som vi falanger plockar ur barerna, mycket mycket mer än man bara kan förstå. De flesta av killarna erkänner ju aldrig var han träffade sin dam, utan det är alltid lampaffär, restaurant, skoaffär, gick i skolan, statsanställd samt försäljare på stranden i värsta fall. Men ingen jobbade i bar, och ingen blev upplockad där... men skit samma. Så är det och allt är OK, och ingen skall behöva berätta allt i sitt privatliv, det har ingen att göra med faktiskt.

Handskak

Detta är lite intressant, då av min frus vänners män har INGEN träffat sin dam på en bar eller i ett turistområde. Men enligt min fru säger ca hälften av deras damer att de gjort det.

Det säger väl lite om vad vi tycker är skämmigt och att Thai inte ser det på samma sätt.

"legolas " sa:
Chaiyaphum MDLI, Thailand
5.321 svar - 152.377 visningar

Jag kanske är fel ute nu, men har noterat en sak ganska nyligen, som jag inte tänkt på tidigare. Och det är att så många falangmän spelar 2:a fiolen därhemma, och även när dom är ute på stan. De måste fråga om de FÅR lov att gå ut. Min kompis nämnde detta för mig, och fortsatte. Det ser så förvirrande ut när en vuxen gentleman känner att han måste fråga sin thai-fru om han får lov att ta en 3:e öl när vi är ute på restauranten.

Men nämnde också att, jag kom ihåg för många år sedan att jag läste en fras i en bok som sade – ”Inom varje tysk så bor det en gömd polisman”.... Jag börjar faktiskt tro numera att – ”inom varje thaidam så bor det en fängelsevakt”.... Detta är naturligtvis en smärre överdrift.

Men jag ser så många exempel faktiskt där falangen nästan kryper för sin partner. Det är faktiskt inte längre frågan om partnership utan om exakt vad vi upplevde hemma i falangland avslutade han..... Är detta något som ni läsare också har noterat, eller är det nog bara undantag tro???

Jo så kan det nog vara i vissa fall. Thaikvinnor kan vara grymt svartsjuka och oroliga av sig och då vill de inte gubbarna ska gå utanför dörren :) Gubbarna har ju dessutom lagt ner så mycket energi och pengar på att få hem sina käraste så de tänker inte säga emot och riskera något. I vissa fall... ;)

"nakonsawan " sa:
Jo så kan det nog vara i vissa fall. Thaikvinnor kan vara grymt svartsjuka och oroliga av sig och då vill de inte gubbarna ska gå utanför dörren :) Gubbarna har ju dessutom lagt ner så mycket energi och pengar på att få hem sina käraste så de tänker inte säga emot och riskera något. I vissa fall... ;)

Så var det det här med att gå all in....

"FA " sa:
Så var det det här med att gå all in....
Haha du är envis ... ;) Kul att någon ser upp.

Jag tycker iofs att vara gift med en thai-kvinna i Sverige eller en farang-kvinna i Sverige är samma sak med att vara borta på kvällarna. Man måste ju turas om när man har barn att ta hand om. Sen dricker jag mig aldrig specillt full med hänsyn till mina barn.

Skulle min fru gilla att dricka skulle jag inte dricka samma kväll, vill att barnen ska ha en helnykter förälder ...

Kan väl säga att inget barn skall behöva se någon av sina föräldrar fulla , mina barn (fyra stycken ) har aldrig sett mig full , ej heller någon av mina fruar eller min Thaifrus döttrar .. Ingen Thai i byn har heller sett Farang Nin full, jag anser det vara "skämmigt" att vara full, med "full " menar jag då inte salongsberusad utan full utan full kontroll på vad man säger och gör ...

Helt förkastligt anser jag ;D
Att komma med en dålig ursäkt om att "sorry jag blev full" är lågt som fan anser jag .
Då har man problem och skall skippa alkohol helt ....

kul hur ni läser gå ut som bli full :)

Jag hade inte en tanke på alkohol när jag läste legolas inlägg eller när jag svarade på det. Att fruar håller sina män i koppel och inte låter dom gå ut kan ju handla om mycket mer än att gå ut och supa.

"Janne " sa:
Haha du är envis ... ;) Kul att någon ser upp.

Jag tycker iofs att vara gift med en thai-kvinna i Sverige eller en farang-kvinna i Sverige är samma sak med att vara borta på kvällarna. Man måste ju turas om när man har barn att ta hand om. Sen dricker jag mig aldrig specillt full med hänsyn till mina barn.

Skulle min fru gilla att dricka skulle jag inte dricka samma kväll, vill att barnen ska ha en helnykter förälder ...

Jag får ju belägg för min tes hela tiden av er ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp