legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Birgermannen,,,,,,

fasen du måste starta en tråd där du bara kan hoppa in när du känner för det och dra till med ett litet snärtigt retoriskt kåseri, och skälla som en bandhund någon gång ibland. jag gör ju det. men det skulle vara kul eftersom du ju skriver så himla gött......

legolas

hee.. jo det är bara du som kan skälla som en bandhund i dett forum, för det har "ling" bestämt, alla andra skall inrätta sig efter dig, den store kännaren av Thailand, en människa som har en hybris som sällan skådats!

Underbara Lego, vad vore vi utan dig??????????????????????

Plara

Vad jag har fått lära mig så är det bara drygt 20% av usa:s befolkning som är katoliker.

Jaha, hoppsan

Det går t.om så långt, så att WEB-sidfor som behandlar detta till slut lägger ner ty de orkar inte längre slåss mot alla människor som tycker att man inte skall påpeka stavfel och man skall inte påpeka fel med särskrivningar m.m. Det är fult i det svenska samhället att påpeka felaktigheter. Det är nästan liktydigt med rasism..

"legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill"

Lego du e nog bara avundsjuk på pojkspolingarna som rullar runt i dom gooa barerna;)

Legolas skriver....

och vad som kräves av oss falanger. Jag försöker faktiskt strunta i alla mutkolvar och sådant som finns bland Thailands tjänstemän. Jag kan inte basera mina tips och råd på att man skall muta en tjänsteman i Udon Thani, det är ju idiotiskt.

Var det inte Legolas som slapp att betala en viss summa genom att muta??
vilket Du gång efter annan beklämmat dig över? följ reglerna som Du säger.

Som Du själv skriver, jag mutade lite så slapp jag betala en del, gå tillbaka
och läs i din egen tråd.

jag tar gärna lärdom, dock inte av dumheter.....

som Legolas skriver.............

Jag ser dom när dom stövlar in på BIG C för att vecko eller månadshandla. Aldrig i [¤#@@¤%] att en sådan skitstövel ens tittar åt mitt håll, man kan faktiskt tro att han hatar falanger,

Legolas, har Du inte funderat på att det kan finnas en anledning till att dom inte
hälsar på dig? kanske dom tycker att Du är en "skitstövel"....

Ubon nu får du inte glömma medicinen så du blir på bättre humör

"Ubon " sa:
som Legolas skriver.............

Jag ser dom när dom stövlar in på BIG C för att vecko eller månadshandla. Aldrig i [¤#@@¤%] att en sådan skitstövel ens tittar åt mitt håll, man kan faktiskt tro att han hatar falanger,

Legolas, har Du inte funderat på att det kan finnas en anledning till att dom inte
hälsar på dig? kanske dom tycker att Du är en "skitstövel"....

Jag tror att dessa gubbar är otroligt osäkra och ängsliga. Har stött på dem och jag tror att de är just det jag skrev. Ständiga magknip över vad någon kan säga och göra så de vill hålla sig för sig själva.

Legolas

Nu känner jag mig fruktansvärt kränkt; Du kallar mig för mytoman.

Legolas, varför nämna örebro tingsrätt? den sista förhandlingen jag var
personligen inblandad i som privat ombud var Solna tingsrätt, vilken jag för övrigt anmälde hösten 2011 till JO, jag anmälde en berdningsjurist tillika domare,
svaret har kommit från RIKSDAGENS OMBUDSMÄN, med dnr: 5876-2011
dat.2012,05,22

jag citerar den sista meningen, och för detta förtjänar hon kritik.

Nu är det att begära ersättning från JK.

Legolas, kan Du lära mig något i juridiken som jag inte kan, så tar jag tacksamt emot.

Nästa Legolas, att leka herreman i en domstol är nog det dummaste någon kan komma
på, förutom Legolas, domstolen "ägs" av den som sitter som ordförande, lär dig innan Du yttrar dig.

Ja Du Legolas, att kalla någon skribent för "mytoman" är väl ett lågvattenmärke,
eller har Du någon ursäkt att komma med?
Tror nog inte det kommer en ursäkt, Legolas kan och vet allt, tillika ställföreträdande
Gud och vår Herre, för att inte tala om Bhuddas ställföreträdare.

Jag känner mig kränkt av dig, Legolas

legolas

Jag är fullkomligt lugn, och jag andas själv, utan respirator.

Du minns inte? vad Du tog bort? då vill jag påminna dig, det var ett
taskigt övergrepp i text, där Du bland annat kallde mig mytoman, är det inte
Du som tidigare skrivit, nej för tusan låt all text stå kvar, låt inga moderatorer
kladda på mina inlägg, eller andras, då tar Du bort ditt snaskiga inlägg, mot mig.

Som Du skriver, och där har Du rätt, jag ger aldrig upp, Du orkar inte "jobba" mot
mig, är det inte så att Du väljer dina offer, att hacka på, som inte kan försvara sig?

Hmm, på vilket sätt skapar jag otrivsel i din tråd eller annnans tråd?, Du och andra
skriver att just detta forum är ett öppet forum för att just delge och framföra sina
synpunkter, samtidigt tycker Du att när det inte passar dig, så ska jag och andra på detta forum stänga igen skrivandet, och bara läsa?

Du vet inte vad jag jobbar med? jodå, det vet Du mycket väl, kanske inte exakt vilken befattning jag har.

Mytoman.
Tack då vet jag, som Du skriver...

Mytoman är en benämning på en gubbe eller kärring som skroderar och pratar om saker och ting som de INTE har varit med om, men de låter påskina att de varit det.

jag påstår att allt jag skrivit, har jag varit med om, även med bilder så finns inga bevis enligt Legolas.

Funderar lite på var tog Gnage vägen, det var väl inte så svårt att räkna ut, kanske han kommer tillbaka, kanske inte, först hälsa välkommen, sen en smäll, rätt i fejan,
läs i din egen tråd vad Du skrivit.

Ska vi nu fösöka reda ut begreppen, Legolas, vad är en narcisist?
mäster, tala om för oss som inte vet, i vart fall för mig, som inte kan ett skit,
som bara svamlar, som enligt Legolas, att jag kan hålla mig till min egen tråd.

Låt oss nu se om Du kan tala om för alla oss, vad är en narcicist...........

en ledtråd, en narcicist tål inte att bli emotsagd.

legolas

En narcicist kan inte låta bli att svara....

Wikipedia

Narcissistisk personlighetsstörning är en personlighetsstörning som kännetecknas av narcissistens extrema känsla av självhävdelse, bristande verklighetsuppfattning[källa behövs], sitt stora behov av att befinna sig i centrum och brist på empati. Denna patologiska narcissism skiljer sig från den naturliga narcissismen vi alla bär på, känslan av att vilja vara omtyckt. Personer med denna störning utmärker sig genom krocken mellan två motsatta självbilder - den idealistiska bilden av sig själv som storslagen och grandios, gentemot känslor av skam och självhat. I relationen med en partner kan narcissisten inledningsvis vara utomordentligt charmerande och karismatisk, för att plötsligt växla till ett obehärskat och kränkande beteende. Narcissisten har ett behov av att ha kontroll och kan i relationen te sig maktfullkomlig och/eller paranoid. Kontrollbehovet kan ta sig uttryck i ett tvångsmässigt beteende som denne ser som fullt naturligt och där personen kräver efterlevnad av omgivningen.

Inte det första forumet angående narsistiska drag tagits upp ang
Lego.
Flykten till Thailand är nog en mer rättvis bild av bloggen.

Det här var det roligaste jag läst på bra länge! Men nog är ni väl lite väl taskiga mot Lego, vars blogg ju faktiskt är det som gör det värt att läsa CM. Narcissist är han förvisso inte och långt ifrån mytoman. Han bara skriver en målande prosa, i Fritiof Nilsson Piratens anda och problemet är väl egentligen bara att man nog måste vara fullt läskunnig för att förstå texten.
Det man inte förstår blir man ju lätt arg på.....

Kan inte förstå folk som svänger sej med ord som dom inte förstår och dessutom inte kan skriva elller uttala rätt.
Vg. läs på
rolf

O dom Negativa falang kärringarna kan dra till Gambia :)

Jag har varit ihop med min "falangfru"i 43 år och vi har det förbaskat roligt tillsammans.Kanske beror det på att jag när jag arbetade var borta långa stunder,det hände att vi inte sågs på åtta-nio månader.På den tiden kunde det också vara omöjligt att ringa hem beroende på vilket land jag jobbade i.Ibland kom hon och hälsade på om det var möjligt.Vi hade bara två hemresor per år betalda.Efter pensioneringen,som jag tog vid 55 år,så reser vi när andan faller på.

Du har helt rätt legolas ! Ytterligare en grej; när man som jag 56 år ung ;D skaffat sig en relation med en thaitjej så blir barnen oroliga och vill absolut inte att pappa ska flytta till Thailand. "du blir bara lurad,stanna hemma". Jag svarade: när jag var liten så sa min mamma åt mig vad jag fick och inte fick göra. Nu när jag är 56 år, så säger mina barn åt mig vad jag inte får göra. När fasen ska JAG få bestämma själv vad Jag vill göra ?? Då hajade dom till och förstod äntligen att jag har rätt att göra vad som känns bäst för Mig.

Vill bara tillägga att jag är ny medlem. Och jag har läst alla dina berättelser som är oerhört intressanta och vissa så roliga att jag inte har skrattat så mycket sedan farmor fastnade med pattarna i mangeln !!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp