G
Golden
Gäst
Åter igen immigrations kontoren beslutar inte om uppehålls tillstånd,DET GÖR BANKOK, Så fel av dig."legolas " sa:Igår kl. 14.38 så svarade jag dig, scrolla tillbaka och läs mitt inlägg. Förstår du inte vad jag skriver, så är du välkommen tillabaka, så skall jag svara dig igen.
jag uppfinner inte lagarna, jag bara berättar och informerar om dom. Du påstår att giftemålsuppehållstillståndet är sååå enkelt, det får stå för dig. Men du kan inte enligt mig jämföra de två uppehållstillstånden alls. Retirement är en väldigt enkel procedur som en oerhört stor majoritet av falangerna använder sig av.
Giftemåls-varianten kör en del med, och är dom nöjda med det, så gör de som de vill. Jag bryr mig faktiskt inte om vilket.
Sedan ger du sken av att lagen har ändrats och att intervjuer enligt lagen icke kräves. jag säger att intervjuerna är enligt lagen en del av ansökan för att bli godkänd av de thailändska myndigheterna. Om sedan vissa immigrationskontor, väljer vid något tillfälle att avstå ifrån dessa intervjuer, så gör dom det endast av 2 skäl och det är enl. vad jag tror:
1 - Man söker förlängning av ett redan befintligt uppehållstillstånd baserat på giftemål
2 - Man rokar inte med det och skiter i det ELLER så betalar falangen i vissa fall extra
för att slippa denna intervju och det andra trasslet.
Jag kan faktiskt inte förstå varför du är så oerhört negativ, du dyker upp på "arenan" och är enbart otrevlig. Har du något anföra så behöver du inte vara så oerhört tråkig i stilen.......
legolasgato
Du säger att att jag skriver att lagen ändras ang intervjuer.
Fel har aldrig skrivet detta , utan skrev att jag aldrig hört talas om intervjuer.
Ang enkel het än så har jag den lunta från emigrationen med papper framför mig, bestående av ett försätts blad med 15 punkter samt sex a4 som skall fyllas i .När detta är gjort så är proceduren på emigrationen lika enkel som övriga uppehålls till stånd.
Nu är det kanske ,bara kanske att en del får ont i magen när de läser hur svårt det är att få uppehålls tillstånd baserar på gifte mål. De tänker hur skall jag få ihop 100 000 på banken. enligt Lego så är det ju så svårt att få visa för 40000 i månaden.
Fel av Lego igen, inte svårt.
Men jag förstår att dina juridiska kunskaper överskrider ju både mig o Thaikonsults.
Så läs på felena så kanske. bara kanske du lär dig något.