A
Anonym
Gäst
jag flyttade till Thailand fråga mej vad ni vill
"mackes " sa:Sir One,
Det är aldrig försent, om du däremot sitter kvar i en tillvaro som inte ger dig något kommer det snart att vara försent, med andra ord vill man inte leva så dör man...
Jag kände att min minskade arbetslust kom redan vid 60 och jag vet med mig att jag inte gör ett bra jobb om jag inte tycker det är kul, en nedåtgående spiral. Jag bestämde mig för Thailand och tillbringade några månader varje år här och hade turen att träffa en fantastisk kvinna som visserligen är extremt fattig men har väldigt mycket att ge tillbaks i utbyte mot den trygghet och kärlek jag kan ge henne.
Det fanns många "men så kan du ju inte göra" och "du är för gammal nu", med 5 barn och tre barnbarn så fanns det synpunkter kan jag lova. Men det är nu så att ingen annan tar ansvar för din lycka när du gjort dem till viljes, du måste själv ta besluten som du känner är rätt.
Så gör som jag, res och upptäck och se vad som händer, skapa dig en bild av vad du vill skall hända i sista tredjedelen av ditt liv och tro på den. Då kommer det att ske, med osviklig säkerhet har det hänt i mitt liv, tricket är att verkligen tro på det. Oavsett vilka resurser som behövs, de kommer de också.
Men du är ju bara 63, du har i alla fall minst 20 år på dig att skapa någonting som du trivs med och ett liv som är underbart att vakna till varje morgon. Så ta det lugnt, se dig omkring och bestäm dig för vad du vill.
Och du, lycka till med ditt nya liv, väljer du Thailand har du garanterat ett gäng goa gubbar att ungås med här. 8)
[/quote
Macke
Nu har vi snart "tatt över" fablo Legolas tråd...men min historia är väl ungefär som din...bara det att jag har 3 vuxna barn och 7 barnbarn.Jag tröttnade på att jobba likt dej i 60-års åldern och efter skillsmässa från dåvarande frun i ett lååångt äktenskap(nästan 35 år) och försäljning av mitt företag..åkte jag till Thailand...träffade min nuvarande fru...levde där nästan 3 år..byggde hus...sålde hus...fick en dotter...flyttade till Sverige...efter snart 3 år här snart ner igen(för gott) och inte titta över axeln mer!! Jag har, har haft, ett underbart liv de här snart sex åren med min 24 år yngre fru.. och hoppas kanske på ytterligare 20 i Thailand. Jo som Lego säjer det går nog inte med både livrem och hängslen.........
Areeya