"legolas " sa:
Och brölloppsannonserna ligger inte långt efter. Vem sjutton vill se sån skit. Äktenskapen är ändå i stort sett dömda att misslyckas. 90% skiljer sig.
---
Ja - helt rätt.
Den är väl 50 - 70 % någonting i Sverige?
Eller menar du farang-thai-äktenskap?
Eller menar du farang-thai-äktenskap boende ihop med svärmor? Ja, då är det säkert hög skillsmässofrekvens
---
Angående din dagbok:
Ja, jag förstår att du var glad då du hade sluppit svärmor två dagar

Och sedan en ny AC dessutom.
Det där med påklädning i hög värme.
Om det inte är någon vind/fläkt/vinddrag så gör nog thai RÄTT då de klär på sig, för ökenbeduinerna klär ju på sig ännu mer.
MEN du hade kommit på fläkteffekten vid cyklande.
---
Gällande midjemåttet:
Vet du inte att öl/alkohol är bra på att bygga på midjemåttet?
(T ex "Öl byggde denna kropp."

Orsaken fick jag reda på för ett tag sedan - Då levern är upptagen med att bränna alkohol, så kan den inte bränna något annat. Då kroppen har en lång kö till levern, bildar kroppen fett.
(((Själv hade jag lagt på för mycket av det av knät påtvingade stillasittandet, men jag la TILL ett mål, så intaget blev bättre fördelat, och nu har jag tagit bort 11 av de felplacerade kilona, ungefär 4 återstår att ta bort. Lättare för dig, eftersom du inte har träning hämmad lika mycket av knäskada, eftersom du kan cykla.)))
---
Ja, där skriver du ju själv om fördelarna thaikvinnorna tycker farangmän har.
Du tog inte med att
en större andel farangmän tar ansvar och stannar.
Notera DIN punkt om alkoholintag. Fastän du försökte få det till något helt fel (="känslokall") - Din alkoholpunkt innebär ju OCKSÅ att jag får PLUSpoäng då thaikvinnorna jämför mig med många andra farangmän

Men såklart är skicket på mitt KNÄ ett stort minus, för det är ju svårt att flytta och gifta sig i Thailand då mitt knä har stora problem att ta sig ens till flygplatsen i Sverige