legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja du svärmödrar är ett kapitel för sej. Det verkar som om dom gått i samma skola hela bunten oavsett var dom kommer ifrån. Varför tror dom jämt att dom har svaren på alla frågor och vet hur handdukarna ska ligga i linneskåpet?
Skor i hallen är nog ett värdomspännande problem, tror att det är dags för FN att ta upp det på sin agenda gällande den globala förslappningen.
Med hopp om att du fått en snygg skohylla, där Alfan ställer sina tosser.
Rolf

"legolas " sa:
[/quote
Vill inte gå händelserna i förväg, men kan bara säga.. fortsätt läs... kanske detta problem är löst i kapitel 765????? Vi får se......
Kan du ge dej f-n på att jag ska ;) Det är såå skönt att börja dagen på jobbet med en kopp kaffe och Min berättelse.......
Rolf

Hu va hemskt, nu har man fått en ny ovana.
Jag börjar numera arbetsdagen med att läsa Legolas oemotståndliga berättelse.
Privat surf på arbetstid?? Ja inte har jag dåligt samvete för det. Jobbet har under många år inkräktat allt för mycket på fritiden. Så nu är det ta mig tusan på tiden att jobbet får betala tillbaka lite tid. :nod:

"legolas " sa:
Och brölloppsannonserna ligger inte långt efter. Vem sjutton vill se sån skit. Äktenskapen är ändå i stort sett dömda att misslyckas. 90% skiljer sig.
---
Ja - helt rätt.
Den är väl 50 - 70 % någonting i Sverige?
Eller menar du farang-thai-äktenskap?
Eller menar du farang-thai-äktenskap boende ihop med svärmor? Ja, då är det säkert hög skillsmässofrekvens :)

---
Angående din dagbok:
Ja, jag förstår att du var glad då du hade sluppit svärmor två dagar :)
Och sedan en ny AC dessutom.

Det där med påklädning i hög värme.
Om det inte är någon vind/fläkt/vinddrag så gör nog thai RÄTT då de klär på sig, för ökenbeduinerna klär ju på sig ännu mer.
MEN du hade kommit på fläkteffekten vid cyklande.

---
Gällande midjemåttet:
Vet du inte att öl/alkohol är bra på att bygga på midjemåttet?
(T ex "Öl byggde denna kropp." :)
Orsaken fick jag reda på för ett tag sedan - Då levern är upptagen med att bränna alkohol, så kan den inte bränna något annat. Då kroppen har en lång kö till levern, bildar kroppen fett.
(((Själv hade jag lagt på för mycket av det av knät påtvingade stillasittandet, men jag la TILL ett mål, så intaget blev bättre fördelat, och nu har jag tagit bort 11 av de felplacerade kilona, ungefär 4 återstår att ta bort. Lättare för dig, eftersom du inte har träning hämmad lika mycket av knäskada, eftersom du kan cykla.)))

---
Ja, där skriver du ju själv om fördelarna thaikvinnorna tycker farangmän har.
Du tog inte med att
en större andel farangmän tar ansvar och stannar.

Notera DIN punkt om alkoholintag. Fastän du försökte få det till något helt fel (="känslokall") - Din alkoholpunkt innebär ju OCKSÅ att jag får PLUSpoäng då thaikvinnorna jämför mig med många andra farangmän :)
Men såklart är skicket på mitt KNÄ ett stort minus, för det är ju svårt att flytta och gifta sig i Thailand då mitt knä har stora problem att ta sig ens till flygplatsen i Sverige :)

Är det någor speciellt med fruntimren i Thailand jämfört med fruntimren i Lisboa eller Oslo? Enda skillnaden är dom tänder med kortare stubin, fy tusan vilket temperament. Tyvärr så är jag ännu värre.

Jaha du, jag grälat med thailändskan i 20 å med gråt och tandagnisslan. Jo hon kan gnissla tänder och jag förbjudit detta.
Efter ett stort gräl brukar hon sitta uppspetad i ett fönster på nittonde våningen i Shanghai.l Men till syvende och sist så fungerar detta.

"legolas " sa:
Hejsan Lunkan,,,, jag vet inte i vilken ände jag skall börja, så jag börjar inte jag slutar bara:
Jag har sagt bdetta förut. En normal kille drar i sig ett par järn i veckan, inget ont i det, bara kul och nyttigt. Jag dricker bara brännvin i sällskap i stort sett med någon polare, det är ju inget sköj att dricka själv.

Ett normalt drickande är helt accepterat utav thaikvinnan. Den springande punkten tror jag är att om hon kan lita på falangen när han dricker... Sitta ihop med grannar och dricka 2-3 groggar tycker alla är kul, thaidamerna kan då dra i sig ett par stycken äckliga SPY, så de också blir lite lulliga och småtjötiga...

Min lever den lever och har det bra, det finns ingen längre kö där. Där tävlas i den kön nästan enbart mellan potatis-kött-glass.. så den levern den lever ett bra liv tycker jag!!

Jag vågar nog påstå att svenska folket skiljer signuförtiden till en rate av cirka 85-90%. Det är ytterligt svårt att hitta någon som inte är skiljd tycker jag.

goodbye och ha det...
Du hittar ju på "statistiken"! :)

Skillsmässor:
Jag hittade ingen enskild siffra, som säger vad den är, men det finns diagram på Statistiska centralbyråns websida. Enligt det (ungefär):
18% på 1950-talet då vi föddes.
Sedan gick det upp till
50% från 1975 till nu, stadigt runt 20 000 per år).

Spritintag:
"Normal" efter "Barfolks" mått ja :)
Bland "dansfolk" så dricker många inget, eller - vanligast - LITE vid större högtider d v s något glas några gånger per ÅR. (Efter de jag känner.)
"Normal" familj är någonstans däremellan.

Då räknar jag INTE någon öl/vin till MATEN till att "dricka".

Gällande statistik, så huttade - passande felskriving :) - jag bara:
11% dricker minst "14 standardglas per vecka, där ett standardglas motsvarar 33 cl starköl, 12 cl vin eller 4 cl sprit"

Är det inte som för svenska tjejer då - mycket beroende på om de dricker SJÄLVA? - Och jag vet även en hel del thailänskor som INTE dricker, utom möjligen lite vid speciella tillfällen som t ex bröllop.

Enligt flera berättelser på forum, så verkar det vara många thaikvinnor, som inte ens litar på sina farangmän tillräckligt för att låta dem gå omkring NYKTRA i byn/stan på dagtid, utan skickar släktingar att hålla koll på dem :)

Och det är STOR skillnad mellan att "acceptera" och "tycka om" att maken dricker. De enda kvinnor, som tycker om det, är väl de, som dricker regelbundet SJÄLVA, för de vill inte dricka ensamma? :)

Men desto fler män, som tror något annat, desto bättre för mig :)

För att vara så emot alkohol som du säger dig vara, så är det du som skriver mest om alkohol,bartjejer,barer,supande.. osv.

Vad jag förstår så köpte du färdig gräsmatta, latmask. :)
Finns det inte hyrfirmor i T som man kan hyra jordfräsar o.dyl. Men trädgårds skötsel var ju inte prio ett har jag förstått,
Tillbaks till gräsmattan, Golfbanor vimlar det ju av i T. Leta rätt på en Green keeper och snacka med honom om du inte kan få tag i green gräs... (det vart ju bra) den mattan växer bara till en viss höjd och behöver inte klippas. Har det hemma på en upphöjd liten plätt som är bökig att komma till med gräsklipparen.

"legolas " sa:
Lunkan, du är ett gående . fel-- du går ju inte längre med ditt knä... nåväl du är ett sittande fenomen fanimej... Du förvandlar även denna tråd till en alkotråd... Du får alldeles gratis inblick i en människas liv och du ser enbart spriten och dess konsekvenser plus lite andra grejor där du mr. felfinnare eller som de sade hemma Herr pettimeter....enbart läser för att söka fel.

Skilsmässostatistik - javisst jag hittar på - jag hittar på utifrån det perspektiv där jag sitter här nere i Thailand och spekulerar. För mig och med min uppväxt och med de omgivningar som jag hade i mitt liv i alla fall. Så kändes det på 1950:talet i alla fall som en stor skam och nesa att behöva skilja sig. De få skilsmässor som man hörde talas om , de handlade om misshandel och spritmissbruk i stort sett (säkert glömt något).

Alltsedan 1980:talet och framförallt framåt så känns det som om i stort sett varje människa i det svenska samhället har en relation till en skilsmässa. Det känns faktiskt som om alla någon gång i livet har varit gifta, men skiljt sig.... FEL????

Den statistik du drar till med är väldigt vilseledande, man kan inte utläsa alls vad dina 18% och 50% baseras på. Är det 50% av skilsmässorna just det innevarande året?? I så fall Lunkan om du lägger till alla de andra årens siffror också, så hamnat du väl till slut uppe på 85-90% utav alla vuxna människor i Sverige har skiljt sig vid något tillfälle......
-cut-
Fel. Jag har gett dig FLERA PLUSkarma för vad du skrivit i den här tråden.
Sedan har jag komenterat en del av det du skrivit t ex då du hävdade att skilsmässofrekvensen är 85-90 %, fastän den är MYCKET lägre. Som jag skrev, så går det inte att läsa ut ur diagramet EXAKT vad skillsmässofrekvensen är,
MEN det går att läsa ut att den är c:a 50% TOTALT sedan 1975, eftersom ända sedan 1975 har giftemålen varit i snitt dubbelt så många som skillsmässorna, och hälften är 50% :)

(((Dessutom styrkt av ett annat diagram, som talar om att de flesta skillsmässorna sker inom cirka 7 år, de flesta inom cirka 3 år, d v s då passionen ofta minskar och behöver tas över av kärlek för att förhållandet ska ha bra chans att hålla. Och med passande personligheter, så är den långsiktiga chansen mycket större. DÄRFÖR försöker jag välja en sådan :) eftersom jag inte vill ha något kortsiktigt förhållande.)))

"legolas " sa:
-cut-
Så nu har jag ”bara” det digra jobbet att luckra upp den jorden också, och det blir nog ingen rolig upplevelse bland törnen, skalbaggar och dessa himla argsinta myror, som biter som Leoparder nästan.. Men nu igår kväll när jag skulle gå och lägga mig, så tog jag en sista titt på min söta gräsmatta, och tanken kom som en blixt ifrån klar himmel. –”hur fasen skall jag kunna klippa denna då??”
Ajajajajaj......alldeles för liten för gräsklippare, skall jag gå ner på alla fyra, krypa omkring där med en häcksax...... jag vet faktiskt inte... tips någon????
Tar mig nu i kragen. Ha det....

Handskak - legolas
Nu har jag ingen kontakt med Isan-lärarinnan längre, så jag kan inte fråga vad den heter,
men utanför deras Internetshop har de en marktäckande växt istället för gräs. Den behövs INTE klippas (utom om den sprider sig utanför ytan den ska vara på :)

"LG " sa:
Lunkan
Passar Våg med Lejon?
Ja, 2 och 4 ifrån sig själv har BRA CHANS att passa varandra.

(((Så för Vågar är det Lejon, Tvillingar, Vattumän (och Skyttar, men de flesta Skyttar är dåliga på att ha långa förhållanden. För Lejon är det Vädurar istället för Vattumän)
2 och 4 ifrån gäller både sådana tecken och kinesiska födelseår.
Sedan behöver syskonplaceringen passa också (Förenklat - ANNAN än sig själv. Sedan finns en del undantag.)
Sedan behöver man bara ha utvecklat sina egenskaper bra. Och så behöver man gilla den som kan passa :)

Passar en stenbock ihop med ett lejon, jag tycker rent praktiskt att det slutar med blodbad,

Av respekt till legolas tråd så finns det en tråd på "ordet är fritt" som handlar om stjärntecken. :wai:

"legolas " sa:
Hejsan Lunkan, tack..... Tänker du på det s.k. thaigräset eller??? Det växer till skillnad ifrån traditionellt gräs, på längden istället för på höjden.
Dock så växer detta gräs lite grand även på höjden och måste klippas annars dör det underliggande gräset av samma sort.

Har märkt att det har en tendens att kväva varandra detta gräs, alltså det överliggande kväver det underliggande. Och då i sin tur ser det ut som fan efter ett tag, alldeles brunt och dant och tråkigt....
Vet inte. Det pekar uppåt och är ganska kort. Jämfört med golf, så ser det ut ungefär som en lite vildvuxen (semi-)ruff.
Hon sa att det inte behöver klippas. Men det behöver kanthuggas, för det försöker sprida sig ut på väg och gång.

"Kycklingen " sa:
Av respekt till legolas tråd så finns det en tråd på "ordet är fritt" som handlar om stjärntecken. :wai:
Ja, ursäkta. Vet inte hur det kom upp här :)
Jag tar och svarar på sådant i den tråden.

Hoppas att det inte tog för lång tid innan din svullna kran blev normal igen.

Antihistamin hade varit GULD värt vid det tillfället!

Smorde du in kranen med Tigerbalsam då, eller? ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka