legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
hej legolas! hoppas att alt ordnar upp sig med dina ögon,för annars så får vi inte läsa vad du skriver ock det hade vatt trist,jag för min del har också problem med ögonen,har tecken på grå starr på ett öga,ser lite sämre med det andra men köpte 20:- kroners glasögon,ock det funkar fint enligt min ögon läkare så behöver man inte köpa dyra glasögon om man kan se bra med 20:-kroners,själv hade han ett par 20:- så du får ha det gott mvh karrate :)

det är inte tid med det enu men det blir längre fram sa ögon läkaren,diabetesen har sin värkan också med synen ibland när det går upp så blir det sämre ock vise varse,vi får leva med det vi har diabetesen 2,man håller igång så gott det går,du cyklar ock jag går mycket,men ibland tar latmasken överhand på en :D mvh karraten

"legolas " sa:
ja du latmasken,,,, när man var yngre så hade man ju en hel massa saker som motiverade en att motionera och träna. Typ jaga brudar eller bli proffs i fotboll. Nu känns det som om det är lite sent med bägge sakerna faktiskt, och då är det ibland för himla enkelt att skylla på en massa saker när man inte vill träna.

Det enda jag märkt som är bra med regelbunden motion, och det är att man faktiskt får lite dåligt samvete när man inte tränar. det verkar som om när man tränar REGELBUNDET, så ställer kroppen liksom in sig för träning och säger till hjärnan att man är för jääkla sopig om man inte tränar vareviga dag...... Så det är ju bra faktiskt som motivations-faktor...
Det är nog endofinernas förtjänst. Kroppens egentillverkade knark. ;D ;D ;D

Lego ja har redan bägge eller rättare sagt nu har vi bara grisen kvar sen någon förgiftade Sweden & Duu för några veckor sen .
men men det kommer igen vet ju vart dom svinen bor ;D

RIMG0167.webp

RIMG0163.webp

Ja så kan det vara Lego en sån thai ska bara ha samma mynt o så kommer det att bli me .
Den ända glädjen i denna historia e att bägge hundarna kom hem o dog på tomten dom försökte att hjälpa dom men gick inte o rädda syrran hennes ringde oss mitt inatten o berätta va som hänt :'(

"glimten66 " sa:
Ja så kan det vara Lego en sån thai ska bara ha samma mynt o så kommer det att bli me .
Den ända glädjen i denna historia e att bägge hundarna kom hem o dog på tomten dom försökte att hjälpa dom men gick inte o rädda syrran hennes ringde oss mitt inatten o berätta va som hänt :'(
Hej Glimten 66.
Kan det vara en giftorm som dodade hundarna?,nara tomten.Vanligtvis brukar en utomhus
hund ej do pa tomten,av vilken anledning vet ej.
Mycket trist for er :'(
Mvh Roger

"L200 " sa:
Hej Glimten 66.
Kan det vara en giftorm som dodade hundarna?,nara tomten.Vanligtvis brukar en utomhus
hund ej do pa tomten,av vilken anledning vet ej.
Mycket trist for er :'(
Mvh Roger

Nej det va ingen gift orm som gjorde detta hundarna sprang hem när dom visste något va fel detta e inget ovanligt beteende av hundar

"legolas " sa:
tack skall du ha Roger.... jag tänkte på det där med giftorm, och har ingen aning om det. men det därmed att hundarna inte springer "hem" och dör på tomten, kanske inte är så himla konstigt!!!

Hade man blivit slagen, sparkad och ej fått mat i tillräcklig mängd, så kanske man som hund inte ser "hemmet" som du säger, som sitt hem. Hunden kanske anser att gatan är hans hem, och dör hellre där....

Glimtens vovvar, tog de väl hand om, och de var medlemmar i familjen, och således så trivdes de "hemma", kanske därför de stack hem och dog där istället för ute på gatan...

Legolas stämmer som du säger våra hundar sov allti hemma o fick allti mycke mat o ingen som slår dom heller hela min frus familj tog hand om dom när vi inte va nere dom visste va hundarna betydde för mig o frugan
Dom sov i det inglasade rummet varje natt men när vi e nere sover dom inne alla utom Toni som allti sov utanför dörren allt beror på hur man behandlar sina djur

micke

Glimten66:
Det var tråkigt att höra, jag är ledsen för er skull. Att det finns sådana mäniskor det vet jag men har svårt att förstå ändå att några vill skada oskyldiga djur.

En av mina bröder matade en "gatuhund" när han bodde i Bangkok.
När det var dags för hunden att dö, så låg den utanför min brors grind en morgon när han skulle åka iväg till jobbet. Min bror såg till att den begravdes värdigt så ingen annan skulle slänga den åt sidan bara.
Min bror kände att hunden måste ha känts sig trygg med honom eftersom hunden valde att gå dit det sista han gjorde.

"Kycklingen " sa:
Glimten66:
Det var tråkigt att höra, jag är ledsen för er skull. Att det finns sådana mäniskor det vet jag men har svårt att förstå ändå att några vill skada oskyldiga djur.

En av mina bröder matade en "gatuhund" när han bodde i Bangkok.
När det var dags för hunden att dö, så låg den utanför min brors grind en morgon när han skulle åka iväg till jobbet. Min bror såg till att den begravdes värdigt så ingen annan skulle slänga den åt sidan bara.
Min bror kände att hunden måste ha känts sig trygg med honom eftersom hunden valde att gå dit det sista han gjorde.

Tack Kycklingen fint gjort av din bror :) en hund tar ofta sin flykt till det ställe där den känner sig trygg
Ja det e synd att det finns sådana människor som gör detta o dom ska själva kalla sig BUDISTER

micke

Min svärmor bor hos oss men ligger oss inte till last. Hon jobbar från tidig morgon till sen kväll i vår restaurang. Hon älskar att jobba. :thumbsup:

HEJ LEGOLAS.
DET STÅR I RUBRIKEN ATT MAN KAN FRÅGA DEJ VAD MAN VILL.
JAG SOM ÄR TUNNHÅRIG UNDRAR OM JAG SKA HA MED MEJ EN KEPS NÄR JAG ÅKER TILL THAILAND. JAG HAR IBLAND BESVÄR MED ATT FÅ SOLSTING NÄR DET ÄR VARMT. SKA JAG KÖPA MED MEJ SVENSK SOLOLJA NÄR JAG ÅKER TILL THAILAND SÅ MAN VET VAD MAN FÅR. JAG TROR INTE MAN SKA LITA PÅ UTLÄNDSKA PRODUKTER MAN VET JU INTE VAD DOM BLANDAR I FLASKAN. JAG TROR DET KAN VARA SVÅRT ATT LÄSA INNEHÅLLSFÖRTECKNINGEN. JAG KAN JU INTE LÄSA THAILÄNDSKA BOKSTÄVER. TACK PÅ FÖRHAND/BERTIL

"legolas " sa:
Javisst efter ett helt liv av arbete så kanske vi förtjänar det på sätt och vis!!! Men om du menar att det är nåt eftertraktansvärt att bara sitta på arslet hela livet igenom och inte göra ett skit så som vissa "naturfolk" gör, så tycker jag det är bedrövligt.

Å ena sidan så glorifieras livsstilen med hängmattan, och göra så lite arbete som möjligt. Och sedan å andra sidan skall det tyckas synd om, och det skall skickas pengar till landet som är i stort behov av "hjälp" ifrån mer lyckligt lottade länder.....

Men frågan är väl i många fall, är vissa länder mer lyckligt lottade eller handlar det om val i livet... Typ hängmattan eller arbetsplatsen..... Så det man skördar....

gunnarg, jag håller med dig att vi falanger har svårt att sitta still och inte göra någonting, men jag är stolt att tillhöra det folket faktiskt.... Man får den inställningen efter några år på arbetsmarknaden, och gå upp tidigt i alla väderlekar och årstider....

Å ena sidan glorifieras hängmattan och det slöa gloendet på förbipasserande damer från en slö position vid den slöa solstolen i det slöa tropikerna och å andra sidan upprörs man av hur tragiskt tidigt många går bort i hjärtinfarkt, i blomman av sin ungdom, bara femtio och med bara en liten trivselövervikt på tjugofem kilo........
Hade dom det inte bra i hängmattan?
Dom som glorifierar hängmattan är nog sällan några spänstfenomen...Och mår därefter. Detta var dagen grötmyndighet, nu skall jag jobba.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp