Chaiyaphum MCXXXII, Thailand
2.140 svar - 61.648 visningar
Forts. från förra kapitlet....... Första loppet gick och jag hade 2st hästar med, hästen som alla spikade plus den som var 2:a handare.... den sistnämnda vann....gött.... Andra avdelningen hade jag en spik Nr. 11, den bakspårshästen fick efter bara 300 meter körda ta över ledningen, vilket ju var helkonstigt. Den höll sedan ända in i mål...Och den rev halvstyggt i kuponghögen, häärlig spik må jag säga .... gött......
Tredje avdelningen där spikade jag igen, och det var en ganska tuff chansning faktiskt. Jag spikade emot allt som jag står för faktiskt. Jag spikade nr. 6 Elliot Hall som har galopperat 7ggr på de sista 4 starterna, och dessutom denna kusk Koljgini, som jag bara undviker allt jag kan när det kommer till att spika hästar. Den karln kör galopp fanimej med rullstolsbundne faster Mathilda om han bara kunde.
Denna gång så lyckades Lutfi köra till ledningen och fortfarande ingen galopp......
Under upploppet så väntade jag bara på galoppen, som garanterat skulle komma. Men kusen höll ända in i mål, och det var, som ni förstår.....underbart himmelskt gött......
I 4:e avdelningen så hade jag flera stycken vovvar med, hela Sverige spikade här häst nr. 4 On Hold, och typiskt nog så var den helt överlägsen alla de andra, och på upploppet skulle den bara defilera in i mål...... DÅ KOM GALOPPEN.....mitt hjärta höll på att stanna, vem fan ligger 2;a nu då... jojomensann där satt Örjan Kihlström och petade i näsan med nummer 6, och den hade jag. Här började värdet att riktigt ta fart... Jag var med efter 4 avdelningar, ja det har inte hänt på 4 år faktiskt tror jag.
Nu startade 5.e avdelningen, och här hade jag 2st hästar nummer 6 och nummer 10...Lutfi Koljgini hade häst nummer 12, och han körde snart resolut till ledningen, och den hästen hade jag inte, och mycket riktigt i detta loppet flög jag på denna 12;oddsare..... faaaaaan också, jääkla Lutfi..........
Så var det 6.e avdelningen och här hade jag spikat på ren känsla en 35

ddsare som jag bara hade fått känsla för, den heter Montgomery Gel. Jag var nu helt inne på att jag kunde hoppas på att få in 5 rätt totalt, och lyckas hitta vinnaren i det avslutande loppet. Mitt hjärta gjorde 3 krumbukter på upploppet, och min blodtrycks-medicin: Amlodipine och Betaloc var fullständigt verkningslöst, när jag medelst mina små ögonspringor, och mer och mer krampande vadmuskler, lyckades ”jobba in” den sagda 35

ddsaren till en ganska säker finish-vinst i loppet.
Jag hade nu 5 rätt och värdet var över 200.000:- kunde jag se på ATG.se. och jag började tänka minns jag. Jösses jag har ju chans att få 6 rätt, och om värdet är över 200.000:- så borde ju 6 rätt ge dessutom lite pengar extra denna lördag..... jag hade i sista avdelningen den 7:e, 4st hästar nummer: 1,3,5,10. jag var i drömmarnas land under hela den tiden jag fick sitta och vänta tills loppet kunde ses på ATG.se.
Till slut så vann storfavoriten och Lutfi Koljgini den avslutande avdelningen. Jag vet att jag tänkte i hastigheten faaaan också, kunde inte den som var 2;a i mål (nr. 1) ha vunnit, så hade ju värdet stigit mångfalt mycket, Men jag lugnade mig snart, och var lycklig, för jag hade ju haft en massa tur denna eftermiddag med travet.
Jag hade fått 6 rätt, och jag plockade fram den sidan som uppgav utdelningen, och tittade storögt minns jag..... 7 rätt gav 1,8 miljoner, ojojoj va gött... 6 rätt gav 7.900 nånting och 5 rätt gav ju hela 400:-. Jäklar detta var inte dumt alls, inte dumt alls. Jag satt där vid min calculator och skulle börja kolla hur mycket jag egentligen hade vunnit, då upptäcker jag ju ganska snart att jag faktiskt hade 2st hästar i den avdelning där jag sprack.....
Jääklar va gött, det innebär ju att jag får 2x7.900:- plus MINST 12 femmor, och sedan så kommer jag på att eftersom jag ju har 2 hästar i avdelningen där jag sprack, så får jag också det DUBBLA antalet 5.or utdelnings-mässigt!! Vi snackade här om... ja vadå,, sedan får jag se,,, va jag hade ju naturligtvis dubbeln också, där kom det in en tusenlapp till..... Jag klickade sedan in på mitt ”konto” på ATG.se och jag hade denna lyckosamma lördag i mitt liv just fått in i kassan: SEK: 25.920:-..
Behöver jag säga att jag vart väldigt lycklig när jag sakta somnade in igår kväll... Yongyut blev hysteriskt glad också, och vi pratade igen om att vi var lyckosamma denna lördag med 2 bra saker som hänt oss. Vi bestämde oss att betala rubbet in på huset, och därmed slippa massa onödiga räntor att betala. Vi pratar ju här om i runda slängar 110.000 baht som vi kan betala in på huset. Ibland är livet underbart, eller hur????
Handskak