legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Legolas... man ler igenkännande när man läser din bakgrund. JAg upplevde samma sak fast på baksidan av Sverige, i Stockholm när jag rantade runt som tullombud på Autotransit. Nu kom min karriär inom speditionen inte att vara så länge som din men det var en rolig tid och under samma årtionden.
Det är också med ett leende man läser dina långa berättelser och jag vet inte hur att nog ge dig karma för dessa. Underhållande, informativt och bringar kunskap om livet i LOS till oss andra.

Vad i hela världen var det i Legolas inlägg som fick dig Gazton att reagera så kraftigt att du censurerade inlägget?
Jag läste det tidigare i dag och jag blev inte upprörd kränkt eller illa berörd på något sätt. Som vanligt så log jag igenkännande åt Legolas iakttagelser från den Thailändska verkligheten. Men din ställning som Global moderator ger dig denna makt, det accepterar jag, men jag undrar vad det är för något som så ofta får dig att angripa Legolas? Det får mig att sakna den trevliga stämning som rådde på forumet när jag valde att vara aktiv här och inte på andra forum där stämningen var allt för rå.
I all välmening
Anubaan

"anubaan " sa:
Vad i hela världen var det i Legolas inlägg som fick dig Gazton att reagera så kraftigt att du censurerade inlägget?
Jag läste det tidigare i dag och jag blev inte upprörd kränkt eller illa berörd på något sätt. Som vanligt så log jag igenkännande åt Legolas iakttagelser från den Thailändska verkligheten. Men din ställning som Global moderator ger dig denna makt, det accepterar jag, men jag undrar vad det är för något som så ofta får dig att angripa Legolas? Det får mig att sakna den trevliga stämning som rådde på forumet när jag valde att vara aktiv här och inte på andra forum där stämningen var allt för rå.
I all välmening
Anubaan

Inlägget blev anmält, jag gjorde bara det som är ålagt mig som Moderator.
Det hade absolut inget personligt med Legolas att göra

Gazton

"Gazton " sa:
Inlägget blev anmält, jag gjorde bara det som är ålagt mig som Moderator.
Det hade absolut inget personligt med Legolas att göra

Gazton

Ok. jag förstår. Men vad tyckte du själv? Legolas skriver ofta målande. Men de flesta som besökt en toa vid en rastplats utefter vägen har säkert gjort samma iakttagelse. Så för min del var det helt ok.

/Anubaan

Jag har nu läst den text Legolas fick censurerad och jag måste säga att jag blir illa berörd. Inte av Legolas text, den var det väl inget särskilt med, utan över att moderator så lätt faller för tryck och går så långt som att censurera en text bara för att någon inte gillar den!
Censur är något i grunden ont och det bör man använda sparsamt, mycket sparsamt.
Och hur dassen i Thailand ser ut och luktar -det vet vi väl alla!

"Birger " sa:
Jag har nu läst den text Legolas fick censurerad och jag måste säga att jag blir illa berörd. Inte av Legolas text, den var det väl inget särskilt med, utan över att moderator så lätt faller för tryck och går så långt som att censurera en text bara för att någon inte gillar den!
Censur är något i grunden ont och det bör man använda sparsamt, mycket sparsamt.
Och hur dassen i Thailand ser ut och luktar -det vet vi väl alla!

Vad var texten?

Pm funkar.

:wai: :wai: :wai:
Bra svensk historia men i thailand är det ju vardagsmat, möter många på fel sida

Hähähä... Nu får Du nog påhopp med krav på hemresa alternativt total konvertering till Buddism, Somtam och Kauniau samt sarong till vardags och vit talk i ansiktet. Vi västerlänningar förväntar sig ju total assimilering av våra invandrare och fattar icke att thailändarna inte gör detsamma.....

Legolas!
Inte trodde jag att du är en sån mes som bryr dig om korkade kommentarer!!
Det är du nog inte heller. Du bara låtsas för att få lite positiv feed back! Och det får du ju i mängd.
Vi vill ju läsa om hur du upplever ditt liv i Thailand.
Svara inte korkskallarna, låtsas inte om dem. Vi är ju 100-tals som läser dina berättelser med STORT nöje.

Kram på dig!

Håller med ragnela , jag är en av dom 100 tals som läser dina berättelser med mkt nöje !

:wai: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Ja, förvisso är jag på Legos sida och delar hans uppfattningar helt! Jag hoppas verkligen att raljansen inte gick någon förbi, men är någon dum nog att ta skoj på allvar är det ju hans (hennes) problem.
Om Du tycker jag är "på tårna", Legolas, så har Du helt rätt. I morgon skall jag hjälpa en tjej att få tillbaka sitt barn i Varbergs Tingsrätt och jag har just förberett pläderingen. Jag är jävligt på bettet idag! I morgon är jag fruktansvärd. Efter förhandling är jag slut och på kvällen är jag full.
Då kanske jag skriver ett kåseri i CM.......

Hehe, underbart Birger! Lycka till med dina peronlighetsförändringar det kommande dygnet. Ser fram emot kåseriet i morgon, det uppskattas!! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Jag tycker att snacket om att vara på en viss sida i sitt tyckande inte låter så kul i ett forum som ska va till för alla.
Jag har för länge sen upptäck att man inte kan bli älskad av alla men det är ju ömsesidigt.
Om jag får uttrycka en högts personlig åsikt så är det mera rätt fram att skiva sina omdömen i trådar än att bara trycka på anmäla knappen.
Man ska stå för sina synpunkter. :-\

"Rolf " sa:
Jag tycker att snacket om att vara på en viss sida i sitt tyckande inte låter så kul i ett forum som ska va till för alla.
Jag har för länge sen upptäck att man inte kan bli älskad av alla men det är ju ömsesidigt.
Om jag får uttrycka en högts personlig åsikt så är det mera rätt fram att skiva sina omdömen i trådar än att bara trycka på anmäla knappen.
Man ska stå för sina synpunkter. :-\

Sant :thumbsup:

"legolas " sa:
Chaiyaphum MCLXXVII, Thailand
2.311 svar - 68.282 visningar

Sedan kallade vi in ungarna och vi alla satte oss och äta, och det smackades och det njöts runt hela bordet, och ungarna bara älskade farbror falangs varma mackor. Efter maten, så kom de in i mitt rum, och jag fick en kram av dom, och de sade på klingande tyska till mig – ”Good job, unceln....” Det värmde gott, igår kväll blev det inget tjöt om ris innan de skulle lägga sig för att hålla hungern borta, jag tror att mackorna fyllde deras magar ordentligt bra...

Häligt Lego. Du får fixa varma mackor en gång i veckan ungefär som man själv fick :thumbsup:

Låter som jag är gammal men det var ju så i gammelsverige. Idag ska alla ungar käka pizza och hamburgare varenda dag. Lyckoruset försvinner.

Då passar det bra att du lär ut den gamla svenska stilen. Thailand är ju som vi vet 100år efter i utvecklingen :)

Nä men vad fan har du köpt :D Ska du koppla in högtalare i tupparna också :)
Det kan du lätt fixa och sätta dit en timer så dom börjar gala vid 4 tiden på morgnarna.
Till alla grannars glädje :D

Jag är lite besviken på dig att du efter 4 år i Thailand inte har kommit på att 90 dagar inte är 3 månader. ;D ;D ;D

"legolas " sa:
Ja man vill ju så gärna skylla sin egna dumhet på något eller någon annan. I detta fallet så skulle jag passa ihop min "tid" hos immigration med Kevin´s, så vi kunde åka ihop. Han åkte en vecka tidigt och jag åkte en vecka sent..... Ibland så är man bara ding, ......

legolas
Även den bäste kan göra misstag..... ;D

Nu jäklar i min låda har Legolas slängt en hel dunk bensin på diskusionsbrasan.
Men jag håller i prinsip med. Helt klart måste man kunna ta hand om sin familj både ekonomiskt och emotionellt. Detta är enligt mig inte fast kopplat till ålder, det finns omogna människor som precis som jag är inne på döhalvan av livet och det finns oansvariga i de yngre åldrarna också. Men tyvärr så finns det många i båda grupperna. Det er dom som gör att folk viskar bakom ryggen och tittar snett på oss är gifta med Thaidamer. Postorderfruar :thumbsdown: :thumbsdown: var de senaste nedvärderande jag hörde.

/Anubaan

Lego!

Din förmåga att trampa folk på tårna är rent underbar! och jag kan föreställa mig det böl av upprördhet som stiger från alla de fjuniga ynglingar som just mött den rena kärleken i horbaren, nej förlåt på Big C var det ju, och som nu ser sina ädla känslor besudlade av den cyniske Legolas.

Men det är klart Du har rätt, man möter ju par vid varenda thaifest där man undrar varför ynglingen tror han kan klara av detta och där man förstår att han inte fattat mycket av vad som kommer att krävas av honom. Senare kommer hon ensam och när man långt om länge träffar pojken, är han ihop med en blondin.....

Jag hotade ju föresten med att skriva ett kåseri från Varbergs Tingsrätt, men jag blev för trött och inte full på rätt sätt. Dock fick jag göra en ny erfarenhet -för första gången i mitt liv tittar jag på motpartens ombud och känner ren avsky! Fy f-n en sån drake! Kvinnojourens egna lilla "Sonderkommando", ärkefeminist ut i fingerspetsarna och med en retorik som får Adolf Hitler att framstå som återhållsam! Och jag som annars brukar luncha med motpartsombudet!

Men tydligen i behov av uppdrag, för nu företräder hon en man som är rätt lik dom som Legolas skrev om, en stolle och i det läget är draken inte till sin fördel. Det här skall bli kul!
Hon kommer att förlora målet åt sin klient som hon kör på och det är ju bara bra.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp