legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Du som alltid sagt att man blir pigg och kry av Cyklandet.
Vet inte om jag kan hålla med dej nu med tanke på hur det förändrar ditt utseende :)
Man blir ju aldrig för gammal för att lära en gammal hund att sitta.
Krya på dej Gubben

Ojdå, Lego -det där såg inget vidare ut! Tur ändå att det inte gick riktigt på tok, det kunde ju gått värre. Krya på Dig, Linda hälsar också.

Birger

Krya på dig Legolas

På bilden nedan ser du min son Jonas, snart två år.

Han gillar liksom du att cykla, men hans balans är inte ok for detta.

Problemet lostes med två små extrahjul bak på cykeln.

IMG_2948.webp

Legolas.
Slagen till marken, misshandlad och med ett tillfälligt förskönat utseende till trots behåller du din humor. Karma för detta :)

Bra att du är på benen igen, bilden på dig såg inte så munter ut. Karma för att du vill och orkar skriva som du gör.

Bilden på får o potatis verkar vara "stulen" från ett annat forum? :o

DEN ÄR KANSKE STULEN AV EN ANNAN FÅRSKALLE!!

FÖRLÅT, JAG FÖRSÖKTE BARA VARA ROLIG LEGOLAS. INGET ILLA MENAT. DU HAR REDAN FÅTT EN KARMA AV MIG I FÖRSKOTT.

BERTIL

Fy för den lede, blir ni själva drabbade av vattnet eller är det runt omkring.
Nåt är uppenbarligen fel när ena delen av landet blir översvämmat medans den andra lider av torka.
Frågan är om det är människan som är orsaken.
Nån kanske någon gång har begått ett fatalt misstag i sin iver att få det bättre och skapat ett hinder för att naturen ska kunna ha sin gång.
Sydväst, stövlar och gummiraka :-\

"legolas " sa:
Nä CYKELHJÄLM är nog bra, jag skiter om det ser töntigt ut, det räddar ju livet på än i alla fall, och det är ju mer än man kan säga om BRA SAKER som t.ex. Gin och Tonic!!!

Ja cykelhjälm är bra och det ser INTE töntigt ut. Men GT är inte helt värdelöst. Tonic lär ju innehålla kinin och det är ett beprövat medel mot malaria. Du har väl inte drabbats av malaria eller hur ;D

/Anubaan

Fasen lego, sitter här och funderar. Jag blir mer och mer övertygad om att jag inte skall ge mig ut och köra något annat än fyrhjuligt där nere. Nu verkar det ju som att du blev påkörd av en smitare, fasen med trafikmoralen som finns där nere så är allt annat livsfarligt ju.

Och inte fasen ser cykelhjälm töntigt ut, snarare smart och bevis på att man har något innanför pannbenet. En gång i tiden var jag den förste på skolan som hade hjälm när jag körde moppe och blev hånad för det. Ända tills jag råkade ut för en olycka där jag blev påkörd och körde skallen in i en mur. Utan hjälm kan jag garantera att jag aldrig hade fått uppleva det ljuva Thailand.

Någon måste vara banbrytare!!

En liten fundering i förlängningen.

Låt säga nu att någon gifter sig och baserar sitt uppehållstilstånd på "merrige"
Vad händer den dagen, av någon orsak personen icke längre är gift?

tillbaka från 400" till 800"? eller kvarstår kravet på 400?

bara en fundering, som skild eller änka/änkling så är man inte gift.

Golden

Icke jag har svaret, ännu....

Tänkte väl närmast på om det finns någon undantagsregel för änklingar, det torde knappast vara av egen förskyllan att hamna i denna sits.

Just bara en fundering

Tack legolas och även ledarn som började skriva om garner :)

legolas för oss här i sverige så var priset som du gav oss ett bra och billigt pris. Så kommer man bara åt en sån affär när man är nere nästa gång så ska jag hamstra.
Garn går ju att fylla ut väskan med samt även ha som stötdämpare om man packar något ömtåligt.
Jag kan bara sticka, virka och brodera, men vill du så får du gärna skriva om den där mickapären av planka och spik, kanske du kan ta ett foto och lägga in så jag förstår mer vad det är hon gör. Det finns stickmaskiner här i sverige, jag har aldrig testat dom men det kanske är något sånt liknande som din fru använder.

Jag hoppas även att du är återställd och mår bra igen efter din cykeltur.

Frugan och även dottern använder också en sådan där mackapär när dom stickar och precis som lego säger så är den väldigt effektiv. Det produceras halsdukar på löpande band bl a. :)

Svärmor hade en del garner med sig när hon och svärfar var här i våras och dessa är som sagt skitsnygga. Så satsa på det, rekommenderas varmt. :thumbsup:

Nu ska du få min teori om dom här djuren som kallas människor.
Det hela handlar om att vilja ha makt och kontroll, att visa att man är bäst på att underkuva alla varelser som lever.
Ända sen den första inteligenta människan skapades, alltså neandertalarens efterföljare.
Eller den grenen som utvecklades paralellt med neandertalaren så har det funnits en drift hos människan attt ta kontroll över andra levande djur.
Det enbart för att visa att jag kan och jag har makt att kunna underkuva andra individer.
Dett bidrar till att den personen uppfattas som en sk. ledargestalt som andra ser upp till.
Det är ju inte bara människa djur utan det finn även i många rellationer mellen människor.
När honorna träffas och förundras över hur hon kan få sin hane att göra si eller så, då blir hon genast beundrad, och vise värsa när det gäller hanarnas makt över honorna.
Det är där som man kan börja fundera över den flock metalitet som kan uppstå i vissa sammanhang.
Tex. i Americas Got Talent, där en intelligen varelse lyckats att underkuva en annan.
Det uppstår en beundran av denna varelse och han är bäst för stunden.
Det är här som vi människor misssat nåt, vi tror att vi äger den planet som vi lever på.
NÄ vi har den bara till låns så länge som naturen tycker.
Och vad gör vi?? lämnar tillbaks den som vi fick den ???
Icke, vi bestämmer och skiter i dom resterande varelserna som försöker leva på planeten.
Så är det tror jag.
Då kommer den gruppen som inte lyckats fullt ut och säger, men hundarna tycker det är roligt.
I h@lvete heller, dom skulle hellre kuta runt i skogen och käka ekorrar och föröka sej när dom vill ut att nån styr deras liv.
,vh Rolf

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka