Nu ska du få min teori om dom här djuren som kallas människor.
Det hela handlar om att vilja ha makt och kontroll, att visa att man är bäst på att underkuva alla varelser som lever.
Ända sen den första inteligenta människan skapades, alltså neandertalarens efterföljare.
Eller den grenen som utvecklades paralellt med neandertalaren så har det funnits en drift hos människan attt ta kontroll över andra levande djur.
Det enbart för att visa att jag kan och jag har makt att kunna underkuva andra individer.
Dett bidrar till att den personen uppfattas som en sk. ledargestalt som andra ser upp till.
Det är ju inte bara människa djur utan det finn även i många rellationer mellen människor.
När honorna träffas och förundras över hur hon kan få sin hane att göra si eller så, då blir hon genast beundrad, och vise värsa när det gäller hanarnas makt över honorna.
Det är där som man kan börja fundera över den flock metalitet som kan uppstå i vissa sammanhang.
Tex. i Americas Got Talent, där en intelligen varelse lyckats att underkuva en annan.
Det uppstår en beundran av denna varelse och han är bäst för stunden.
Det är här som vi människor misssat nåt, vi tror att vi äger den planet som vi lever på.
NÄ vi har den bara till låns så länge som naturen tycker.
Och vad gör vi?? lämnar tillbaks den som vi fick den ???
Icke, vi bestämmer och skiter i dom resterande varelserna som försöker leva på planeten.
Så är det tror jag.
Då kommer den gruppen som inte lyckats fullt ut och säger, men hundarna tycker det är roligt.
I h@lvete heller, dom skulle hellre kuta runt i skogen och käka ekorrar och föröka sej när dom vill ut att nån styr deras liv.
,vh Rolf