legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vill bara meddela alla och speciellt den oroliga killen från västkusten.
Att nu har frugan och jag checkat in på hotell i Vientian / Laos.
Fy fasen vilken skitig stad.

Vill även tacka Legolas och hans fru för middagen igår och all service runt om.

Kent och Anita på tillfällig landsflykt i Laos.

Laos är ingen höjdare. Rena sopptipen.
Vientiane likaså.
Thaiambassaden var rena kalabiken. Ett o-organiserat kaos där man skickas runt.
Utanför satt det folk och debitterade 100 THB för att hjälpa en och fylla i pappren.
Våra var redan klara och då plötslig var detta gamla papper och man måste ha de nya.
Jävla trams, när det inte funkade så påstod att det var för många visum i passen och att man troligtvis får avslag.
Men de de kände någon som kunde fixa visum med 100 % garanti för 5000THB per person.
Vet inte om man ska skratta eller gråta, får man väl se i morgon när man hämtar ut passet. Enligt gubbarna utanför så var det ingen chans att få visum.
Bara skrattade och tog våra papper och gick in.
>Var inget fel på pappren och ingen nämnde något om många visum.
Så man får väl lita på att allt är ok.
Om inte såp flyger vi tillbaka till >Bangkok.
Då får man ju 30 dagar istället för 15.
Sedan får det väl bli ambassaden och beställa nya pass. Så de är tomma när det är dags.

Blir väl mest hotellet och slappa dag. Inge vidare där ute.

Kent

fina bilder Lego , vi har tydligen mer än fotbollen gemensamt, blommor och hus :nod:
var i Norge för många år sedan och tog 30 kort av olika hus utanför Stavanger ,
frugan bara skakade på huvud :laugh:
hälsn f Khon Kaen.

Det enda jag sett dom som har gott med pengar göra är att byta ut Hong Thong mot 100 piper blandad med soda vatten någon annan falangsprit har jag bara sett när falang bjuder på det.

Har man 6st 3 våningshus med lägenheter och butiker till uthyrning, största byggnadsfirman i byn, + är polischef på det har råd att skicka sin dotter till USA för att gå på universitet så tror jag man har gott om pengar och när han och hans advokat polare bjöd med mig ut var det 100 piper som gällde. hade även en släkting till frugan som var hemma på besök förra året som också hade gott om pengar där va de 100 piper som gällde.
Men visst Johnny walker de pratar dom om iallafall men alldrig sett nån dricka.
Absolut vodka har jag sett dom dricka men det beror ju på något annat :)

Jag vet en falangsprit dom gillade och det var hederlig Svenskt hembränt en kompis hade med sig en flaska till Song kran och den uppskattades. Var det som stod högst på önskelistan när jag och frugan åkte på semester i Sverige att vi skulle ta med oss en flaska till av det hembrända till Thailand.
En sak är säkert dom gillar inte rökig Whiskey skrattade gott åt deras grimaser när jag bjöd dom på det.

Mina vänner har dåligt med pengar, Polischefens firma bygger mitt hus därför vi gick ut men vän kan jag inte kalla han snarare bekant.

Min erfarenhet av falang contra thaisprit är att många thai iaf av dom jag känner väljer falangsprit först senaste festen tex när dom fick välja själv tog drickat slut i denna ordning.Cointreu,Gin,Vin vitt,SangSom,Laproigh(väl utblandad),Laokao,kvar dan efter fanns några Leo och minst en halvdunk rödvin.

Legolas egen lilla sprittråd...

Som din vän skrev, här vart det inget falangstuk "bälja i sig# gör som Legolas håll
intaget på en jämt och ständig, stadig nivå, var det inte Legolas som som gnällde
på "spritmagistern" sicken suput? var det inte Legolas som har ondgjort sig över
alla dessa Thai som drullar runt i trafiken på fyllan??

Hästgnägg, att Du djävlas med mig, inga problem, jag kan svara för mig, .......
snälla, lämna min Dam utanför. ,,,,,,,,,,,,,ok?

"Ubon " sa:
Legolas egen lilla sprittråd...

Som din vän skrev, här vart det inget falangstuk "bälja i sig# gör som Legolas håll
intaget på en jämt och ständig, stadig nivå, var det inte Legolas som som gnällde
på "spritmagistern" sicken suput? var det inte Legolas som har ondgjort sig över
alla dessa Thai som drullar runt i trafiken på fyllan??

Hästgnägg, att Du djävlas med mig, inga problem, jag kan svara för mig, .......
snälla, lämna min Dam utanför. ,,,,,,,,,,,,,ok?

Ööh ?? Och.....?

"Birger " sa:

Var glad Birger, vad jag utläser från ditt inlägg så konstaterar jag att några
studieskulder har Du väl aldrigt haft,,,,,,,,,,

Läs tillbaka i Ubon Familjetråden så kommer Du formodligen fram till när det skar sig
mellan mig och Legolas, jag har för övrigt sträckt fram handen till densamma,
ok, Legolas tycker att fighten ska fortsätta, som Legolas skriver, man vill ju inte bli
bortglömd, personligen kommer jag alltid att minnas Legolas.

"legolas " sa:
Jag säger bara som en annan berömd man en gång sa - SLUTA NU FÖR FAN OCH ÄLTA SAKER OCH TING SOM ÄR SÅ GAMLA SÅ INGEN ENS MINNS DOM LÄNGRE...
Lego. Du kan aldrig bli bortglömd hur gammal du än är och blir :)
Många är nog glada för det...

"legolas " sa:
Jag säger bara som en annan berömd man en gång sa - SLUTA NU FÖR FAN OCH ÄLTA SAKER OCH TING SOM ÄR SÅ GAMLA SÅ INGEN ENS MINNS DOM LÄNGRE...

Var det inte Legolas själv som tidigare ondgjort sig över att någon skriver
med STORA bokstäver, Legolas, Du behöver inte SKRIKA.

Även om det skulle finnas "thailändsk ”varningstriangel”" så tror jag inte att en Thai skulle sätta ut den.
Den kan ju bli stulen, så den lär aldrig sättas ut..

kentbra

Tror nog Du har en poäng i vad Du skriver...

I Thailand heter det inte stöld och tjuveri, här talas det om att "låna"----

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka