Hej Lego,
Nu har jag, efter flera månader äntligen läst alla inlägg och kommit ifatt (har varit passiv medlem här i många år, sent ska syndarna vakna)!
Otroligt intressant att läsa om hur du har det och hur dina tankar går. Sen kanske man inte håller med om allt, men man känner i gen sig i mycket, även om du gillar att vässa till det lite extra.
Själv lär det tar några år innan vi flyttar ner för gott, om det blir, då vi har två små barn här i Sverige. Vi försöker väl åka ner någon gång varje år, upp till byn där det inte finns någon farang

Nu har jag ju mina barn, där den äldsta översätter lite, och sen kör jag gärna kring med svärfars D-Max för att se lite annat.
Inte skulle jag kunna bo helt ute på landet utan västerlänningar vid min sida, jag är ju ganska social av mig i Sverige, nej då skulle jag nog tröttna ganska snart, även om jag behärskade språket då vi uppskattar olika saker.
Ska se om jag kom ihåg hur man delar ut en karma, då får du en också!
Jag tycker det är intressant att du skriver om saker du inte tycker om, jag hoppas du på något sätt skulle kunna påverka makthavarna, så att de förstår att man kan inte leva med korruption, med att ha dålig undervisning, med att lura sina medborgare.
Det finns mycket bra med Thailand men mycket som är dåligt också ... så skriv på du lego, jag kommer fortsätta läsa vad du skriver.