legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Söker man här beskriva lustiga ting
framträder nån som kallar sig Ling.
En med en moral från dynastin Ming,
Plockar bort alla ord med sting
byter ut dom mot ett som är ding
En sån suring, upptagen med cencur på beting
Inget roligt finns kvar, allt ska bort, ja allting.

Hela forat till "Dude he´s way hammered" bring!!
så vi kan skriva rakt och ej gå ämnet ikring.
Låt oss få uttrycka åsikter om parning med darling
Själen behöver gödning, även hövding Ling.
Fram för mer jämkning, koppling, kontring.
Ge orden kryddning utan förfalskning

Fram för en myckenhet förnedring
Ge detta forum en förädling, en ny rättsordning, en attitydförändring
Jag manar till uppvigling mot urholkning,
Kräver en regeländring.

Sagt av Sir One, en riktig niding, en åldring, en stor ändring. :)

Det bor en go´gubbe i Chaiyaphum

som med GT svalkar sin gom

Han sökte sitt River Resort

men irrade sig tyvärr bort

Nu känner han sig enbart dum

"legolas " sa:
Du får en karma för duktigt rimmande på alla ställen utan i mitten... Resort och bort...
Men jag kan ju inte dela på karman så du får hela nu, och så struntar jag i att ge dig en nästa gång så jämnar det ut sig.... hhehehe

legolas ;D ;D

Haha, det är ju lite knepigt att få ihop en limerick men jag gjorde i alla fall ett tappert försök. Jag skall försöka komma på något bättre nästa gång så jag gör mig förtjänt av den andra halvan. :laugh:

"legolas " sa:
Du kan ju trösta dig att du i motsats till Sir One i alla fall hade ett mer koncist sammanhang i ditt poesi-snickrande...

legolas ;) ;) ;)
Ja ja, jag vet men jag var bara ute efter ord som slutade på ing. Inget högt stående litterärt verk. Inte en chans att bräcka Berra.

Den här infon är kopierad ifrån Bangkok bank.

10.As a foreigner, can I get a home loan through my spouse who is resident of Thailand?
If your spouse is a resident of Thailand but does not have sufficient funds to buy a house, your spouse may be able to take out a housing loan as long as he/she is the sole owner of the property. You may be able to be the guarantor of the loan and will be liable if repayments are not made. Loan approval is subject to the bank's lending criteria and at the bank's discretion.

Vad gällde kasikorn så skrev jag att verkar som dom öppnat upp sig för möjligheten.

Min fru var på kasikorn för 4 veckor sen och hämta ut pengar för att göra en delbetalning på huset. Inne på banken så samspråka hon med en 55 årig Amerikan och hans fru. Dom hade blivit beviljade ett lån på 5 millioner baht han har inget workpermit i Thailand utan jobbar i Amerika, men han stod som borgenär och hans fru som låntagare.
Jag har ej själv träffat paret utan detta är information jag fick av frugan. Han berätta också för henne att det var en lång process med massor av pappersarbete innan dom fick det godkänt och det tog 3 månader att bli godkänd.

"legolas " sa:
Du skrev inte fel va, du menade avrun(d)ning va? Men jag undrar lite grand om inte detta forumet innehåller mest fyllegubbar på hela internet..... "Tänk att få pula i Guds fria natur" säger en..... Och den andre säger "Om man sköter sig i skolan".....

Så som belöning för att man sköter sig i skolan, så får man alltså ligga på knä med näsan ner bland alla andra människors piss och skit och spyor, för det är ju vad rörläggare är för det mesta......

Ojsan secken tur att man var röten i skolan då.....

Kanslisten ;D ;D ;D

Nej MPR är mycket värre! Där är alla groggfilosofer som ligger i luven på varandra konstant, där skrivs sällan något vettigt och man behöver bara beskåda bildgallerierna från Maitans för att se att det inte är Rikets elit som söker sig dit. Dom skriver därefter också. CM håller hög klass i fråga om nykter saklighet. Eller...?

Hej.
Cafe eller ?

från linetrivo.

2012-12-20 thailand 9 105.webp

"legolas " sa:
Linetrivo? Skall jag gissa eller vad menar du? Ta bort skylten till höger så kanske det kan vara någons hem... Men berätta nu med fler ord var inte så blyg....

legolas :wai: :wai: :wai:

I am try to drink elefant and have 35 grader varmt.

"legolas " sa:
hallo din gamle väsch-sköte, hur är det i snöstormen där uppe på slätta? Det var väl meningen att du skulle åka ner till Kheng Khro nu under julen, blev det aldrig av eller?

När tror du att du kommer ner nästa gång? Kämpa på nu och spara så du kan stanna 2 långa månader istället och får chansen att njuta länge i värmen här nere... Bara för lite information..

Siam Rivert Resort swimmingpool håller 26 grader i vattnet idag, och fåglarna kvittrade så vackert och glaset med is och GT som stod där så vackert gnistrande i solljuset log mot mig och sade i en mjuk trånande ton - "drick mig, drick mig upp fullständigt, skit i isen, men se till att avsluta det du börjat"..... ja vad kan man annat göra här i livet...

legolas

Hm I dag har jag varit och drukit kaffe på ett kafe och utanför där utanför fönstret så stod det en skylt över en väg bokstäver att det var hela 39 grader varmt och det verkade som att alla snödrivor hade fått fötter illa kvikt om det nu mot all förmodan har kommit någon nederbörd att vara orolig för eller sitter jag och skriver i Afrika.

"legolas " sa:
Chaiyaphum MCDX (1.410), Thailand
3.487 svar - 104.363 visningar

Idag fredag 21 december 2012, så tog jag med mig Thomas ifrån Sverige som ju är svensken som är här på besök med sin fru till Big C. Jag behövde handla grejor för mitt ”julstök”. Köttbullar skall stekas och det tarvar ju lök, matlagningsgrädde (lite), nötfärs ½ kilo + 250 gram grisfärs samt ägg och skorpsmulor.

Vidare så skulle jag griljera skinkan och det kräver ju ägg senap och skorpsmulor. Och baka vörtbröd och där kräves det sirap, mjöl och jäst och smör. Så det blev till att kånka hem det ihop med potatisen samt matlagningsgrädden till Janssons Frestelsen som jag också skall göra. Ingemar gör 1st och jag 1st....

När vi kom hem och la in sakerna i köket här, så langade Thomas över 1 flaska med Gin och det var storstillat bussigt gjort tycker jag, skitsnällt... och det uppskattas mycket av mig. Och sedan bar det av med deras bil jag och han upp i bergen, och käkade lunch, efter det så tog vi långa vägen hem och körde nerför bergen bort till Khreng Khro.

Där blev det kaffe-svängen precis som vanligt, men det är så himla gött med riktigt kaffe för en gångs skull på Noughts kaffeshop i Khreng Khro nere vid marknaden längs med dammen som ligger där. Rekommenderas till alla. Hennes 2 söta tvillingdöttrar serverar oss frusna västerlänningar, och det är alltid kul att komma dit och tjöta lite...

Vi kom hem, och nu på kvällen, som för övrigt blir den sista kvällen tillsammans, så skall vi äta på nightbazar ihop med Ingemar och Fa. Det blev tyvärr ingen julafton när krutröken hade lagt sig, så vi är tillbaka på 4st män med fruar på julafton. Thomas och Ning måste tillbaka till Jomtien för att arbeta.

Imorgon blir den stora dagen för Ingemar och mig. Vi skall träffas imorgon efter-middag, och dels baka vörtbröd och dels steka köttbullar. Detta kommer att ta ansenlig tid, och ett flertal groggar kommer att försena ”bygget” avsevärt denna dag.Jag har ju inhandlat det mesta och Ingemar kommer att ta med sig lite grejor, så vi skall nog lyckas hoppas jag....Hoppas att jäsningen kommer att funka i år till skillnad emot förra året....

En liten vits för att förhöja stämningen lite grand.

En fullsatt avgång hos SAS blev inställd. Representanten för flygbolaget höll på att boka om en lång kö med resande.
Plötsligt gick en ilsken passagerare förbi alla som köade och kom fram till disken.
Han slängde biljetten på disken och sa:
'Jag SKA med detta flyg och det SKA vara FÖRSTA KLASS! FÖRSTÅTT?'

Damen bakom disken log och svarade vänligt:
'Beklagar, min herre. Jag ska gärna hjälpa dig, men jag måste först hjälpa dem som står i kön. Om du bara väntar på din tur är jag säker på att vi ska kunna ordna något till dig.'

Passageraren var inte nöjd med svaret. Han frågade högljutt, så att passagerarna bakom honom kunde höra:
'HAR DU NÅGON SOM HELST ANING OM VEM JAG ÄR?'

Utan att sluta le tog damen bakom disken tag i mikrofonen till högtalaranläggningen och sa:

'Mina damer och herrar, kan jag få er uppmärksamhet,' började hon.
Hennes röst hördes klart och tydligt i terminalbyggnaden.
-'Vi har en passagerare vid Gate 14 som inte vet vem han är. Om någon kan hjälpa honom med att hitta hans identitet, var vänlig kom till Gate 14. Tack.'

Medan folk bakom i kön vred sig av skratt, stirrade den arge kunden på damen med en genomträngande blick, grimaserade och ropade högt:
'Kors i Västmanland!!!'

Utan att blinka log damen och sa:
'Beklagar, men du måste ställa dig i kö för det också!'

Handskak

Ja du är då för rolig Lego.
Visst, den histrorien om västerlänningar samt olika namn, blir ju en parodi på det vi inte vet.

Jag älskar ditt sätt att skriva, men jag gillar inte din attityd till saker och ting, men det är ju upp till mig, ingen kritik om dig, du har tillfört till detta forum en massa saker som vi har stor nytta av, inte tu tal om annant.

De finns krafter i detta forum som inte vill att likt du presentera din fantastiska resa genom ditt liv, det finns krafter i detta forum som med alla medel vill bekämpa sådana som du och jag, vi som delger sanning samt säger vad vi tycker.

Vi skall alltid vara synliga och inte gömma oss under några täcken, så som i detta forum några efterfrågar.

Lego, jag bevistar din fråga, jag

Vi skall alltid tydliggöra all den kunskap samt förståelse för det vi bemedlar till andra.

God Jul och Gott Nytt År till er alla

insayt

Christmas is saved. Now I know what I have to do.
My lap top chrashed and I have to formate and restart from scratch.
So I will be busy for at least 5 to 8 hours.

GOD JUL alla

Kanske har tomtemössor på erat Big C, såg att dom ställde ut en stor låda med tomtemössor på Big C här igår.

GOD JUL till dig, Yongyut, Soda och Namkaeng. Hoppas att ni får ett gott foch så stämningsfullt firande ni nu kan ha nere i värmen. Det önskar jag från Nordsjön som faktiskt visar sig från sin bättre sida idag. Visst rullar det lite men inget som vi inte överlever. Så all julmaten kommer säkert att smaka utmärkt i kväll!

Berralund :) :) :)

"legolas " sa:
Yes Jonas det stämmer, kommer precis ifrpån Big C nu, och de hade en hel kundvagn full med tomtemössor kostandes 39 bath styck. Jag köpte 8st......

God Jul
legolas
Lego, du måste ha en massa tomtar på loftet. Jag har länge misstänkt det och nu fått det konfirmerat.. 8 tomtemössor ..PUH :)

Hi hi.
Så dök han upp igen.
Helt rätt har haft fullt upp plus ett taskigt internet men nu lägrar sej lugnet :D
Rolf

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka