legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
- Det är inte tillåtet att uttala eller sprida hot eller missaktning på forumet för en grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse, onämnbar läggning eller ålder.

Därför har jag tagit bort ett eller flera inlägg som postats här idag.

Var snälla och respektera CM:s regler, så slipper vi ta bort fler inlägg, eller i värsta fall behöva banna någon

Det var nu lång id sen jag skrev något på detta forum , det jag nyss skrev var inte rasistiskt utan en uppfattning om varför just jag nu väljer att lämna Sverige ...
Men nej censur tillåter inte i Sverige sanningen , just därför är just Sverige hopplöst förlorat.
Får se om även detta tas bort ......

All Karma till Er politiskt korrekta , och ett Gott nytt kan man ju hoppas på >:(

Tyvärr är det så, Phonta, att det som vissa inte uppfattar som rasistiskt uppfattas så av andra. Därför måste reglerna tillämpas strikt. Anmälningar har kommit in mot inlägg som har tagits bort, så var vänliga att respektera reglerna precis som Gazton skriver.

Då lär det bli rätt tyst på forumet
Då ska väl även inlägg där vi kritiserar thai o thailändska systemet tas bort för de e ju inte heller korekt enligt vissa här på forumet

"glimten66 " sa:
Då lär det bli rätt tyst på forumet
Då ska väl även inlägg där vi kritiserar thai o thailändska systemet tas bort för de e ju inte heller korekt enligt vissa här på forumet

ChaiMai är ett Thailandsforum, eller hur? Naturligtvis får man diskutera Thailand och dess folk så länge detta görs på ett konstruktivt och korrekt sätt. Sådana inlägg tas absolut inte bort så fortsätt bara. Det står i reglerna att en god ton skall råda, fortsätt med det! :wai:

Visst e det ett thai forum men även i thailand finns det folkgrupper som inte gillas ta bara skiten nere i söder som bombar skjuter lärare o poliser o även en massa civila
Finns även en massa annan skit i detta land det e inte bara ett leendes land detta
Det är även korrumperat ända upp till kunga huset

Varför envisas du med att skriva funfa.
Kan du inte stava till Bouganville.
För det är vad de heter.

Torr i munnen......?

Blev inte skinkan lite väl torr, förvisso är var och en salig i sin egen kockrock,
har aldrig tidigare hört talas om att en skinka kokas och griljeras 2 gånger???

Skinkan kom förkokt, och kan Ni tänka er, den var till och med griljerad,

i nästa andetag så ska Du ner och shoppa, det behövs ju senap och ströbröd
till griljeringen????

Från Funfa till Senpssill, har inte fått nåt svar om den var god ..... ;)

Även jag är barnsligt förtjust i " Funfa" Skall ha mycket sådana på min ev. Kommande tomt i Thai . Skall väl gödslas rätt hårt för att blibstora kan jag tänka ,koskit kan väl vara bra ...

Fram för "Funfa" i stället för det där B-ordet. Mina dör. Skulle någon överleva så blommar den med 2 blommor!

Det där blommande staketet är makalöst!

Kul att höra .. Här i Sveriges Stockholms Skärgård är det nu fyra grader varmt och blåser hårt ,skall fortsätta med varmgrader fram till den 7 e januari tydligen. Riktigt bra tycker jag då det var mycket tung snö på alla tak ,samt att min stora Rododendron har tagit en del stryk ,tung snö bryter som bekant grenar ... Skit .. Men snart vår nu och dags för annons ..

"ragnela " sa:
Foton kan aldrig bli för många! Bara knäpp på!

håller med Mkt fina bilder ( som vanligt ) , men jag tycker att du är väldigt modig att ge dig ut på ödemarken , jo han gubben med att titta på solen kl 11, det var jo så innan ROLEX ;D

Har ni hört era Thai fru vänner eller andra prata tid i 6 timmars intervaller ,hade här om dagen sonen till sambon som skulle till skolan kl 2 i morgon , KL 7 på morn hallo vi ska upp och köra sonen ,hallo han ska kl 2 ! ja nu 1 timme vi måste upp :-))

Kapitlet skrvs raskt om igen, och publicerades på nytt av mig. Muslimer kallades nu för "odemokratiska" och ingenstans i texten kunde man se att det skulle handla om muslimer. Detta kapitel togs dock snabbt bort utav Gazton, som plötsligt vaknat till liv igen.

Legolas. Var finner man demokratin i att ockupera land för att anlägga bosättningar som strider mot alla vedertagna regler i världen?
Jag har vänner och släkt i Israel och jag har vänner som är palestinier, är inte rasist på något sätt men min uppfattning går i riktning mot att staten Israel borde upplösas..
Nå, det menar jag inte men det är för j...ligt med den politik som bedrivs i Israel.
Kriget är inget som gemene man vill ha, varken i Israel eller i Palestina, det är politiker med förföljelsemani som är bovarna, politiker på båda sidorna.

jag tycker att alla bomber är skit, alla krig är skit och all ovänskap är skit. men den största skiten på denna jord är enögdheten som baseras på okunskap
Här håller jag med dig till 100%. Ofta är det så att man är rädd för det som man inte kan något om. Häri ligger en del av förklaringen till synen på muslimer som många har.
Jag är inte rädd för islam eller för de miljoner troende som inte går till överdrift.
Nu tillkänner jag mig ingen religion även om den värdegrund som vår existens bygger på är kristendomen. De kristna har varit lika goda kålsupare som så många andra som använder religion som skäl att starta krig eller för att legitimera sina illdåd.
Som du säger, okunskapen är vår största fiende.

Om man "ramlar in i" saker så är det för att man har dåliga argument.
Att i den här frågan tvärsäkert säga att "mina argument" är de enda riktiga låter sig inte göras. Det är en oerhört komplicerad situation som har pågått sedan tidernas begynnelse och som inte se ut att få sin lösning under överskådlig tid. Jag har haft anledning att diskutera mellanöstern av olika anledningar. Min ena svärdotter har sin familj i Israel och jag har en nära och god relation med dem där. Jag har flera vänner som är palestinier, både från Gaza och från Libanon. Jag är ingen storpolitisk expert men har tagit del av levnadsöden och fått en god bild av hur krig och elände påverkar människor.
Till på köpet så har jag anledning att emellanåt besöka mellanöstern då jag är delägare i ett litet företag där.

Jag har under de sista två åren arbetat uteslutande med den omtalade gruppen av den just speciella religionen vi inte får nämna negativt varken här eller ute i samhället . Jag anser inte att de problem vi har med dessa nyanlända ( observera att det är en politiskt korrekt benämning) har så mycket med religionen att göra , jag tror det är ett kulturellt problem . Vad jag hela tiden upplevt är att till skillnad mot " oss" västerlänningar som gärna diskuterar oss ur problem så tycks dessa människor väldigt snabbt ta till grova hot om våld samt fysiskt våld , detta tror jag är förklaringen till att inget ( läs inget) land med denna kultur är fritt från krig , inbördes mot snarlika eller mot andra länder i sin omgivning ..
Jag har ingen okunskap som gör mig arg eller osäker , jag har läst Den aktuella heliga skriften i sin helhet och ser egentligen inget hot i denna skrift ,samma krav på medmänsklighet ,ärlighet ,trohet m.m Tydligen läser de flesta denna på sitt eget anpassade sätt ... Observera att detta inte innehåller något som helst rasistisk .

Phonta

Gör en disney park av Israel o anlägg värdens största golfbana över Arabländerna så blir vi alla lyckliga

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp